کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری -مرگ کارگر کارخانه داروسازی بهداشت کار رشت درحین کار

مرگ کارگر کارخانه داروسازی بهداشت کار رشت درحین کار

غروب روزسوم مرداد ماه، یکی از کارگران کارخانه بهداشت کار رشت، هنگامی که درپایان شیفت کاری و در ساعت اضافه کاری مشغول نظافت و شستشوی خطوطتولید بوده، دچار مسمومیت دارویی می شود. دو نفر دیگر از کارگران هنگامی کهمتوجه بدحالی همکارشان می شوند، برای نجات او اقدام نموده و وارد محوطه مربوطهشده که آنها نیز دچار مسمومیت دارویی شدید، گردیده اند. این سه نفر توسطآتش نشانی از آن مکان خارج و به بیمارستان منتقل می شوند، اما متاسفانه یکیاز کارگران به علت شدت مسمومیت دارویی جان خود را ازدست می دهد. ” مهدیبذرکار “، کارگری که جان خود را در اثر این حادثه ازدست داد، تنها34 سال سنداشت.
مسلما” مهدی بذرکار اولین قربانی حوادثی از این دست نبوده و آخرین آن نیزنخواهد بود و روزی نیست که ما خبری از مجروح و مصدوم شدن یا مرگ کارگرانبر اثر حوادث کاری را نشنویم.
بدیهی است مسئولیت مستقیم این حادثه و حوادثی از این دست به عهدهکارفرما و سرمایه داران و مدیریت شرکت می باشد. چرا که همه کارخانه ها وبخصوص شرکت های داروسازی که با مواد دارویی و شیمیایی خطرناک سر و کاردارند، می بایست در درجه اول ایمنی کارگران را چه از نظر ایمن سازی خطوطتولید و تهویه هوا و تهیه ماسک و لباس ایمنی و چه از لحاظ آموزش کارگران،تامین نمایند. کمیته های بهداشت و ایمنی موجود که در حال حاضر در کارخانهها مسئولیت بهداشت و ایمنی کارگران را به عهده دارند، کمیته هایی فرمالیته وتحت فرمان کارفرمایان می باشند. مسئولیت نظارت بر ایمنی کار، تنها ازنمایندگان واقعی و منتخب کارگران بر می آید و تنها آنان می توانند دلسوزانه بهاین امر مهم کمک کنند.
لازم به توضیح است شرکت داروسازی بهداشت کار، واقع در شهر صنعتی رشت،از شرکت های بسیار سود آوراست که علاوه بر تولید مواد اولیه داروسازی، بهتولید شیر خشک نوزاد تحت لیسانس شرکت فا سبل بلژیک نیز مشغول است.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 96/05/07
https://t.me/khamahangy