کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری -دو گزارش از اعتراضات کارگری

🔴 احضار و بازجویی از ” واحد سیده ” از اعضای کمیته هماهنگی مهاباد

بر اساس خبر دریافتی روز گذشته ” واحد سیده ” فعال کارگری شهر مهاباد و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری توسط اداره اطلاعات به این نهاد امنیتی در شهر مهاباد احضار گردید و از او خواسته شد که امروز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح خود را به آن اداره معرفی نماید.
واحد سیده نیز صبح امروز از ساعت 10صبح در محل آن اداره حاضر گردید و تا ساعت ۳ بعدازظهر مورد بازجویی قرار گرفت.
لازم به ذکر است که واحد سیده در دی ماه سال 1391 نیز همراه با یوسف آبخرابات و محمد مولانایی توسط نیروهای امنیتی مهاباد بازداشت گردید. دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد او را در تاریخ 18 شهریور 92 به اتهام عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و برگزاری مراسم های اول ماه مه (روز جهانی کارگر) و 8 مارس (روز جهانی زن) در شهر مهاباد به دو سال زندان تعزیری محکوم کرد. واحد سیده پس از گذراندن 2 سال حبس در تاریخ 12 آذر ماه 94 از زندان مرکزی شهرستان مهاباد آزاد شد.
ما احضار و بازجویی از واحد سیده را محکوم می کنیم و خواستار آزادی و منع پیگرد امنیتی و قضایی از همه فعالین کارگری هستیم. جای کارگران و فعالین کارگری در زندان نیست!

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 9 خرداد 1396

🔴 ادامه تجمع کارگران بازنشسته مجتمع #نیشکر_هفت_تپه

بر اساس خبر دریافتی صبح امروز حدود 200 نفر ازکارگران بازنشسته اسفندماه نیشکر هفت تپه بدلیل پرداخت نشدن حق بیمه 4 درصد سهم کارفرما به تامین اجتماعی برای 340 نفر که شرایط بازنشستگی از طریق طرح زیان آور را دارند، تجمع کردند. این اعتراض پس از آن صورت گرفت که پیگیری آنها ازطریق مدیریت شرکت نتیجه نداد. همچنین کارگران به نحوه واگذاری شرکت به بخش خصوصی که در پرداخت کردن و انجام دادن تعهداتش ناتوان است، معترض بوده و از سیاست های دولت در واگذاری شرکت انتقاد کردند.
شرکت نیشکرهفت تپه بزرگترین شرکت و کارفرمای بدهکار به تامین اجتماعی درکشور است. همین موضوع باعث شده که سازمان تامین اجتماعی از تعویض و تمدید دفترچه های درمانی پرسنل این شرکت اجتناب کرده و کارگران از نظر درمانی با مشکلات زیادی دچار شده اند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 9 خرداد 1396