کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-بیانیه جمعی از کارگران و خانواده های کارگری سنندج در حمایت از قربانیان معدن زمستان یورت آزادشهر و یک خبر

بیانیه جمعی از کارگران و خانواده های کارگری سنندج در حمایت از قربانیان معدن زمستان یورت آزادشهر

ده ها کارگر معدن ” زمستان یورت ” آزادشهر در استان گلستان درست چند روز پس از اول ماه مه ( روز جهانی کارگر ) در 1800 متری اعماق زمین زنده به گور شدند . این اولین باری نیست که کارگران قربانی ناامنی محیط کار می شوند . سالانه چندین هزار نفر از هم طبقه ای هایمان در ایران ، از تولیدکنندگان تمامی نعمات و ثروت ها در جامعه ، قربانی مناسبات و روابط کثیفی می شوند که تنها منطقش بالابردن هرچه بیشتر نرخ سود به نفع طبقه سرمایه دار یا همان اقلیتی ست که مدام از سوی نمایندگانش در مناظرات و وعده وعیدهای انتخاباتی این دوره ریاست جمهوری نیز برای زهرچشم گرفتن از همدیگر و متوهم کردن طبقه کارگر به زبان آورده می شود .
فجایعی همچون معدن یورت آزاد شهر و صدها نمونه دیگر در شرایطی تحمیل می شود که کمر کارگران زیر فشار ساعات کاری طاقت فرسا ، دست مزدهای ناچیز ، عدم امنیت شغلی ، ناامنی محیط کار ، قراردادهای سفید امضاء ، بیکاری ، بی حقوقی ، فقر و گرسنگی خانواده هایشان خم شده است و طبقه کارگر ایران از انسجام ، سازمان یافتگی و اتحاد لازم برای مقابله با تعرض سرمایه داری برخوردار نیست . تنها راه مقابله جدی با این وضعیت در گرو اتحاد و همبستگی کل طبقه کارگر ایران و فائق آمدن بر پراکندگی موجود است . کارگران هر کدام از مراکز ، واحدهای تولیدی ، خدماتی ، کارخانجات و معادن ، ارتش عظیم بیکاران و غیره بایستی هرچه سریعتر حول مطالبات و خواسته های حیاتی روزمره خود متشکل و همصدا شده و به نیروی خود اتکا نموده و در جهت منافع مشترکشان بخش هرچه بزرگتری ازطبقه کارگر را با خود همراه کنند .
مرگ رفقای کارگرمان در معدن ” زمستان یورت ” آزادشهر برای کل طبقه کارگر ایران دردناک و تاسف بار است . نباید گذاشت خانواده جانباختگان و سایر رفقای کارگرشان زیر فشار روانی و عاطفی تنها بمانند . حمایت کامل طبقاتی صفوف کل طبقه کارگر ایران از رفقای کارگر معدن امری ضروری و گامی بزرگ در جهت تبدیل نمودن خشم و انزجار به وجود آمده در راستای اتحادی وسیعتر می باشد .
ما جمعی از کارگران و خانواده هایمان در سنندج به یاد و گرامیداشت کارگران از دست رفته و سایر آسیب دیدگان این فاجعه ، روز چهارشنبه ، ساعت 18:30 عصر ، جنب پارک کودک شهر سنندج حضور یافته و به نوبه خود این جنایت را محکوم نموده و به خانواده های کارگران و طبقه کارگر ایران تسلیت می گوییم .
ما همچنین خواهان محاکمه فوری عاملان این فاجعه ، پرداخت کامل خسارت به حادثه دیدگان و سایر کارگران این معدن ، پرداخت کامل معوقات ، لغو کلیه ی قراردادهای سفید امضاء و یک طرفه ، لحاظ نمودن سخت و زیان آور برای کلیه ی کارگران این معدن ، امنیت کامل شغلی و تامین ایمنی کار می باشیم .

جمعی از کارگران و خانواده های کارگری سنندج – 20 اردیبهشت 1396

برگزاری گلگشت کارگری در #سنندج به مناسبت جان باختن جمعی از کارگران در معدن مستان يورت
روز چهارشنبه 20/2/96 جمعی از خانواده ها و فعالین کارگری، اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و اتحادیه آزاد کارگران ایران، رأس ساعت 6:30 در یک حرکت مشترک اقدام به برگزاری گلگشتی در گرامی داشت یاد کارگران جان باخته ی معدن زغال سنگ” زمستان یورت” آزاد شهر نموده، و نهایت تأسف و همدردی خود را با خانواده ها و بازماندگان فاجعه ی غم انگیز حادثه ی مذکور اعلام نمودند.
مراسم ابتدا با خوشآمد گویی و ارائه ی توضیحاتی در ارتباط با درد و رنج طبقه ی کارگر توسط مجری برنامه و با یک دقیقه سکوت به یاد کارگران جان باخته ی معدن زغال سنگ یورت و تمامی جان باختگان راه رهائی طبقه ی کارگر از قید و بند نظام سرمایه داری آغاز گردید و با سرود انترناسیونال شکسته شد. سپس یکی از کارگران با قرائت شعری در ارتباط با درد و رنج طبقه ی کارگر، شور و شوق خاصی به برنامه بخشید. در ادامه یکی دیگر از حاضرین بیانیه ی کارگران و خانواده های کارگری را قرائت نمود. در پایان حاضرین با محکوم نمودن تمامی سطوح ظلم و ستم سیستم سرمایه داری در بغرنج تر کردن زندگی و معیشت طبقه ی کارگر، عمق کینه و نفرت خود را نسبت به تمامی مظالم موجود ابراز نموده و حمایت همه جانبه ی خود را از تمامی بازماندگان و خانواده های جان باخته ی معدن زغال سنگ یورت اعلام داشتند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 21 اردیبهشت 1396