کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری- چند خبر و گزارش در رابطه با اول مه از ایان

احضار فارس گویلیان از فعالین_کارگری_سنندج به حفاظت نیروی انتظامی

🔹براساس خبر دریافتی در تاریخ 07/02/1396 فارس گویلیان یکی از کارگران فعال شهر سنندج، توسط حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی سنندج احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته است.

 بر اساس این گزارش، فارس گویلیان توسط مامورین حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی در ارتباط با روز جهانی کارگر مورد بازجویی قرار گرفته است. مامورین این نهاد امنیتی به این فعال کارگری تذکر داده اند که نباید در مراسم های غیر دولتی روز جهانی کارگر و روز معلم شرکت کند.

لازم به یاد آوری است که فارس گویلیان در جریان برگزاری اول ماه مه،روز جهانی کارگر سال 1386در سنندج، همراه با جمع دیگری از کارگران شرکت کننده در این مراسم، بازداشت گردید و به اتهام شرکت در مراسم روز جهانی کارگر به احکام شلاق محکوم شده بود.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 9 اردیبهشت 1396

پخش هزاران کارت پستال به مناسبت روزجهانیکارگر در شهر سنندج

🔻بنا به گزارش دریافتی، طی روز های گذشته و در آستانه  اول_ماه_مه و برای استقبال از این روز، اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و فعالین کارگری اقدام به پخش گسترده کارت پستال هایی به این مناسبت کردند.

🔻این کارت پستال ها را در اکثر شهرک ها و محلات کارگری به شیوه ی منظم و حضوری به دست کارگران رساندند. این شهرک ها ومحلات عبارتند از شهرک های شماره 1 – 2 – و 3 عباس آباد، شهرک ننله، محله کانی کوزله، میدان بار و  چند محله دیگر.

🔻این اقدام  فعالین کارگری، با استقبال گرم و بی نظیر کارگران و مردم قرار گرفت و موجب شادی کارگران گردید. طوری که کارگران آمادگی خود را برای برگزاری هرگونه مراسمی به مناسبت روز جهانی کارگر اعلام کردند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 9 اردیبهشت 1396

تجمع اعتراضی ساکنین شهرک حسن آباد سنندج

🔹بر اساس خبر دریافتی امروز 1396/2/10 جمع کثیری از ساکنین شهرک حسن آباد سنندج ، از ساعت 10 صبح مقابل شهرداری این شهر، تجمع اعتراضی بر پا کرده و به مدت چندین ساعت خیابان اصلی را بسته و از حرکت خودروها جلوی کردند.

 لازم به توضیح است که بیش از پنج سال است شهرداری سنندج امور مربوط به شهرک حسن آباد را بدست گرفته و اداره ای را به نام ناحیه منفصل شهری دایر نموده است. طی این مدت به طرق مختلف( صدور پروانه ساخت، عوارض ساختمان، تخلفات ساختمانی ) از مردم اخاذی های سنگینی نموده و در مقابل هیچ گونه اقدام عمرانی انجام نداده است. مسیر اصلی حسن آباد به سنندج به فاصله 3 کیلومتر، بیشتر به جاده مال رو شبیه هست تا ورودی مرکز استان!

به همین دلیل مردم به جان آمده امروز جلوی شهرداری گرد آمدند تا تکلیف خود را با این وضعیت نابسامان، مشخص کنند. در حالی که هر لحظه بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می  شد، تعداد زیادی از نیروهای انتظامی و لباس شخصی در محل حضور پیدا کردند تا از این طریق، مردم را ترسانده و آنها را متفرق کنند. اما حرف مردم یکی بود: ” تنها در صورتی اینجا را ترک خواهیم کرد که شخص شهردار بیاید و کتبن تعهد دهد.” تا اینکه به ناچار شهردار به میان جمعیت آمده و قول داد مسائل و مشکلات را با کمک ادارات ذیربط، پیگیری و رفع نماید.

 مردم متحد هم به جناب شهردار گوشزد نمودند که در صورت عدم تعهد به وعده هایش مجددن تا تحقق کلیه خواست های شان، تجمع اعتراضی بر پا خواهند کرد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 10 اردیبهشت 1396

همایش پیاده روی در استقبال از اول ماه مه روز جهانی کارگر در شهر سنندج

🔹بر اساس گزارش رسیده، امروز جمعه 8/2/96 جمعي از کارگران و خانواده هاي کارگری، فعالین کارگری، اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و جمعي از اعضاي اتحاديه  آزاد کارگران ایران در یک راهپیمايي باشکوه به استقبال این روز رفتند. راهپیمایي از “میدان گاز “شهر سنندج شروع شد و تا میدان  “کوزه به شان” ادامه یافت.

بنا به همین گزارش در طول مسیر راهپيمايي صدها کارت پستال به مناسبت این روز جهانی که از طرف کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، چاپ و تهیه شده بود؛ در میان جمعیت پخش شد و با استقبال گرم شرکت کنندگان روبرو گردید. همچنین بیانیه و قطعنامه تشکل های مستقل کارگری به مناسبت اول ماه مه در میان حاضرین پخش شد و مورد استقبال قرارگرفت.

این در حالی بود که در طول مسیر، چندین ماشین ازنیروهای امنیتی و دهها نفر از ماموران اداره اطلاعات در میان راهپیمایان حضور داشتند. در حين راهپيمايي یکی از نیروهای لباس شخصی قصد اخلال و دستگیری یکی از شركت كنندگان در مراسم را داشت که با مقاومت حاضرين روبرو شد و شخص مذكور را آزاد کرد. این همایش در مسیر تعیین شده با نظمی خاص و در میان کف زدن ها و تبريك اول ماه مه به پایان رسید.

لازم به یادآوری است که جمعی هم از طرف اداره کار در همان ساعت و در همان مسیر دست به چنین راهپیمایی زدند که تقریبا در فاصله 50متری کارگران در حرکت بودند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 8 اردیبهشت 1396