کمیته دفاع از جابر کلیبی -ولت کانادا مصمم به اخراج جابر کلیبی از این کشور است!

دولت کانادا مصمم به اخراج جابر کلیبی از این کشور است!
کمیسیون رسیدگی به تصمیم وزیر امنیت عمومی کانادا جهت اخراج جابر از کانادا ساعت 9 صبح روز 25 مارس کار خود را آغاز کرد. ابتدا قرار بود این کمیسیون دو روز و در روزهای 25 و 27 مارس به بررسی مساله اخراج جابر بپردازد. ولی به دلیل پیشرفت سریع سوال ها و جواب های روشنی و صریحی که جابر به نماینده وزیر امنیت عمومی(وزارتخانه ای که ورود جابر به کانادا را به دلیل فعالیت او در جهت “سرنگونی جمهوری اسلامی” ممنوع اعلام کرده است!) و رئیس کمیسیون داد، تنها نصف روز به طول انجامید و حدود ظهر پایان یافت. قرار است پس از دریافت نظر کتبی نماینده وزیر و وکیل جابر، رئیس کمیسیون تصمیم خود را در مورد پرونده اتخاذ و در تاریخ 12 ژوئن اعلام کند.
در مقابل محل تشکیل کمیسیون، از ساعت 8 صبح تظاهرات ایستاده جریان داشت و جابر و نمایندگان گروه های مختلف سیاسی عضو کمیته دفاع برای تظاهر کنندگان سخنرانی کردند و تصمیم دولت کانادا برای اخراج جابر را به شدت محکوم نمودند.
آنچه در این کمیسیون مطرح شد در واقع یک بحث سیاسی مفصل در دفاع از مبارزه توده های مردم برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی بود و به تفصیل در باره مسایل جامعه ایران و جنبش های اجتماعی این کشور در گذشته و حال سخن رفت. جابر در پاسخ به سوال های نماینده وزیر و رئیس کمیسیون در باره اتفاقاتی که در سال 1979 در ایران رخدادند از چگونگی تحولات سیاسبی که منجر به رشد و توسعه مبارزات توده های مردم علیه رژیم پهلوی در سال های 77 تا 79 و سرانجام اخراج شاه و نشاندن خمینی به جای او گردید تا دوران بعد که با سرکوب همه دست آوردهای مبارزه مردم و بر قراری یک دیکتاتوری فاشیستی مذهبی، سرکوب جنبش کارگری درهم شکستن شوراهای زحمت کشان در اماکن تولید، تصفیه دانشگاهها از استادان و دانشجویان مترقی و بطور کلی اسلامیزه کردن تعلیم و تربیت و جامعه، سرکوب زنان بسط ترور و خفقان به خارج از کشور و ترور دهها فعال سیاسی در فرانسه، آلمان، انگلستان، اطریش و …، به تفصیل سخن گفت و نتیجه گرفت مردم ایران رژیمی را که این چنین به کشتار توده های مردم می پردازد، سنگسار می کند، شلاغ می زند، دست می برد چشم از حدقه بیرون می کشد را حق دارند با هر وسیله ای که در اختیار دارند سرنگون سازند. مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم اسلامی، مبارزه ای اصولی و بحق است و باید مورد حمایت افکار عمومی جهان قرار گیرد.
دولت کانادا در عین حال که رژیم را “تروریست” خوانده و پارلمان آن جمهوری اسلامی را به دلیل کشتار هزاران زندانی سیاسی، در سال 1988 تحت عنوان “جنایت علیه بشریت” محکوم کرده است در عمل اما مبارزه برای سرنگونی این رژیم تروریست را “جنایی” قلمداد نموده آن را دلیلی برای اخراج جابر از کانادا ساخته است! آیا مبارزه برای سرنگونی یک رژیم تروریست و جانی را می توان “تروریسم” نامید؟ اگر چنین باشد همه افراد و نیروهایی که برای سرنگونی فاشیسم و رژیم های دیکتاتوری در تاریخ مبارزه کرده اند حق ورود به کانادا را ندارند!
جابر حدود 3 ساعت به دفاع از مبارزات توده های مردم و تحلیل اوضاع جامعه ایران و روابط بین المللی پرداخت.
با این همه ظاهراً کانادا مصمم است تا جابر را از این کشور اخراج کند. این در حالی است که ماموران مخفی و علنی رژیم اسلامی در کانادا علیرغم “معلق” بودن روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی از همه امکانات برای فعالیت برخوردارند.
اگر دولت کانادا بتواند تصمیم خود را در اخراج جابر به دلیل کوشش او جهت سرنگونی جمهوری اسلامی عملی سازد، زمینه را برای ایجاد فشار به نیروهای مبارز و انقلابی فراهم نموده از این پس هیچ مبارز ضد رژیمی از پیگرد این دولت مصون نخواهد بود. از این رو افشای این سیاست دولت کانادا که معنایی جز کوشش برای حفظ جمهوری اسلامی ندارد وظیفه همه نیروها و افراد مبارزه و سرنگونی طلب است. باید از هر وسیله ممکن برای عقب نشینی دولت کانادا از موضع مخالفت با مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم فاشیست اسلامی استفاده کرد. دولت کانادا باید حق طبیعی توده های مردم ایران در تعیین سرنوشت خود را به رسمیت بشناسد و در این راستا از ایجاد فشار به افراد و نیروهای مبارز و انقلابی خودداری کند. حال که دولت کانادا در حال تنظیم ادعانامه خود علیه جابر است، فرصت مناسبی برای بسیج نیرو و افکار عمومی مترقی در اعتراض به جنایی کردن مبارزه برای سرنگونی رژیم اسلامی فراهم شده است.
آوریل 2014
کمیته دفاع از جابر کلیبی
www.solidaritedjaber.org
برای اطلاع بیشتر از سایت ما دیدن کنید
http://www.djaber-ka-parvaneh-gh.com