کمیته بین المللی علیه اعدام-صحبتی با خانواده سینا دهقان

صحبتی با خانواده سینا دهقان

طبق گزارشاتی که منتشر شده جمهوری اسلامی شما را از علنی کردن پرونده سینای عزیز برحذر داشته است. به شما گفته اند که اگر پرونده را علنی کنید به ضرر سینا تمام میشود. در واقع شما را تهدید کرده اند که اعتراض نکنید و سر و صدا راه نیندازید. توصیه ما به شما این است که گوش نکنید. علنا دست به اعتراض بزنید و از مردم کمک بخواهید.

آنها شما را با این ترفند ساکت کرده اند و الان حکم اعلام سینا در دیوان عالی کشور هم تایید شده است. تا کی باید صبر کنید؟ آنها میخواهند با کمترین هزینه هرچه میخواهند به سر مردم بیاورند. کسی اعتراض نکند، تجمع راه نیندازد، در سطح بین المللی کاری نکند و به رافت!‌ مقامات حکومت و سیستم ضد انسانی قضایی اش امید ببندد. آنها منافع خود را دنبال میکنند. نمیخواهند هیچ حکمی و هیچ اعدامی هزینه ای برای آنها داشته باشد. به کارگران زندانی همین را میگویند، به خانواده  محکومین اعدام همین را میگویند، به هر کس دستگیر میکنند همین را میگویند. اما تجربه نشان داده است که آنها در سکوت راحت تر جنایت میکنند. اگر بدانند هر حکمی سر و صدای عده ای را در میاورد، تجمعی برپا میشود، به مجامع بین المللی و به افکار عمومی مراجعه میشود، خانواده محکومین ساکت نمینشینند و هر چه از دستشان برمیاید انجام میدهند. اگر بدانند با هر حکمی عده ای شروع به فعالیت میکنند، جلو می افتند، عده ای را سازمان میدهند و علیه شان افشاگری میکنند، دست به عصاتر راه می روند. اگر بدانند با هر حکم اعدام، عده ای به فعال علیه اعدام تبدیل میشوند و فضا را علیه شان تنگ میکنند، دوستان و آشنایان و مردم شهر را خبر میکنند و خبر را رسانه ای میکنند، از اجرای حکم میترسند و محتاط میشوند. شما خود را از حمایت مردم محروم کرده اید. نگرانید که اگر سر و صدا کنید به ضرر سینا تمام میشود. اما اینها هزاران نفر را در سکوت کشته اند. اما تعداد قابل توجهی از پرونده های محکومینی که علنی شده نجات پیدا کرده اند. پدر و مادر و یا همسر و خواهر و برادر محکومین به اعدام میتوانند نقش مهمی بازی کنند. باید جلو بیفتند و هرچه از دستشان برمیاید برای نجات عزیزان خود انجام بدهند.

حتما شما در دو سال گذشته به خیلی از مقامات و یا امام جمعه شهر و نمایندگان مجلس و غیره متوسل شده اید و ممکن است هر کدام قول هایی به شما داده باشند. اما همین تجربه هم نشان میدهد که این تلاش های پنهانی راه به جایی نبرده است. دیوان عالی شان حکم سینای شما را تایید کرده است. شما به جای متوسل شدن به مردم، به دوستان سینا و آشنایان خود به حکومت متوسل شده اید. ریسک نکنید. اینها به کسی رحم نمیکنند. اعتراض علنی شانس نجات سینا را بیشتر میکند. بیشتر صبرنکنید و انتظار نکشید. مطمئن باشید که اگر دستتان را به طرف مردم دراز کنید هزاران انسان شریف دست شما را محکم خواهند گرفت. ما نیز با تمام قوا در کنار شما هستیم و همه تلاشمان را در سطح بین المللی انجام خواهیم داد. سینا جرمی نکرده است. عقیده اش را بیان کرده است. سینا جرم نکرده این حکومت است که با زندانی کردن او و بریدن حکم اعدام برای او دست به شنیع ترین جنایت زده است. سینا و محمد نوری و سحر الیاسی هیچکدام جرم و جنایت نکرده اند. سینا دهقانها و همه جوانان کشور حق دارند که حرفشان را بزنند بدون آنکه با خطر اعدام روبرو شوند.

در حال حاضر نام سینا دهقان و اعتراض به حکم ظالمانه اعدام او دارد جهانی می شود. سینای شما دارد به سینای همه و جامعه بزرگ انسانی تبدیل می شود. شما اگر قدم جلو بگذارید به اتفاق هم قوی تر خواهیم شد وامکان بیشتری خواهیم یافت تا سینا یمان را نجات دهیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۵ فرودین ۱۳۹۶- ۲۵ مارس ۲۰۱۷