کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران-کمکهای مردمی برای نجات زلزله زدگان حیاتی است!

کمکهای مردمی برای نجات زلزله زدگان حیاتی است!


مردم آذربایجان، همراه با مردم کردستان و سایر نقاط ایران کمک به زلزله زدگان را گسترش دهید!
پنج سال پیش درست در همین فصل سرما براثر زلزله شدیدی در اهر – ورزقان آذربایجان، تعداد زیادی جانشان را از دست دادند و تعداد بسیار زیادی زخمی شدند و خانه و زندگیشان را از دست دادند.
از تجربه آن زلزله باید آموخت و بر اساس آن هر چه بیشتر و موثرتر به یاری عزیزان زلزله زده در استان کرمانشاه رفت.
در تجربه اهر – ورزقان دولت نه تنها کمک نکرد بلکه به منطقه لشکر کشی کرد تا مقابل کمکهای مردمی بایستد و مانع اتحاد انسانی مردم شود. در مقابل، مردم نه تنها از آذربایجان بلکه از سراسر ایران با جان و دل به یاری همنوعانشان در آذربایجان شتافتند. این کمکهای بیدریغ مردم بود که جان تعداد زیادی را نجات داد و امید را در قلب بازماندگان آن فاجعه زنده نگه داشت.
در فاجعه کرمانشاه، حکام بیرحم اسلامی در کنار سپاه، گله های آخوند هم به منطقه اعزام میکنند که این دیگر نمک پاشیدن بر زخم مردم داغداری است که از هر چه آخوند و عمامه و هر نشانی از حکومت اسلامی منزجر هستند!
مردم شریف و انساندوست آذربایجان،
امروز فقط کمکهای مردمی از همه ایران، از جمله تبریز و ارومیه و اردبیل و زنجان و همه شهرها و روستاهای آذربایجان است که میتواند در مقابل بی اعتنایی حکومت و مانع تراشیهایش، عزیزان بازمانده را از خطر سرما و گرسنگی و بی آبی و بی غدایی و بی دارویی نجات دهد.
تنها کمکهای مردمی ماست که میتواند امید را در قلب مردم شریف سرپل ذهاب و قصر شیرین و مناطق زلزله زده زنده نگه دارد و از افزایش تعداد تلفات جلوگیری کند.
علاوه بر اینکه هر جا امکان دارد باید به دزدان حاکم اعتراض کرد و فشار آورد که به جای آخوند، سگهای تربیت شده و چادر و غذا و دارو به منطقه ارسال کند، اما خودتان به هر شکلی که میتوانید دور هم جمع شوید و جمع آوری غذا و پوشاک و پتو و چادر و هر چیز مورد نیاز دیگر را هر چه بیشتر سازمان دهید و به دست عزیزان زلزله زده برسانید.
کمکهای شما در کنار کمکهایی که همین الان در کردستان و سایر نقاط ایران در جریان است بی تردید میتواند از گسترش ابعاد فاجعه جلوگیری کند.
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
23 آبان 1396- 14 نوامبر 2017