کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی- چند خبر

     مرتضی مرادپور آزاد شد‎


مرتضی مرادپور زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز ساعاتی پیش با حکم “رای باز منتهی به آزادی” از زندان مرکزی تبریز آزاد شد. این زندانی سیاسی روز گذشته چهارشنبه ۸ دی ماه در شصت و پنجمین روز از اعتصاب غذای خود، بنا به درخواست مادرش به اعتصاب غذای خود پایان داده بود. آقای مرادپور پس از آزادی از زندان به علت مشکلات پزشکی ناشی از اعتصاب غذای طولانی و ضعف جسمانی به مرکز درمانی در شهر تبریز منتقل شد.

بخوانید: https://goo.gl/HDbfqh
تلگرام کمپین:
‏https://telegram.me/kampain_info
فیس‌بوک کمپین:
‏https://www.facebook.com/k.zendanian

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
ممانعت از تودیع وثیقه ، اعتصاب غذای مجدد و بلاتکلیفی زرتشت احمدی راغب‎
بیش از یک ماه و نیم است که «زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب» فعال مدنی به صورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می شود. علی رغم حدود یک ماه ازقرار وثیقه صادر شده برای این فعال مدنی ، همچنان از تودیع آن ممانعت بعمل می آید. این فعال مدنی پس از تحمل یک ماه سلول انفرادی در ۲۳ آذرماه به سالن ۱ بند ۴ زندان اوین منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده است.

بخوانید: https://goo.gl/1gwpD0
تلگرام کمپین:
‏https://telegram.me/kampain_info
فیس‌بوک کمپین:
‏https://www.facebook.com/k.zendanian
سعید شیرزاد: بگذارید برای صدای بی‌صدایان دربند، اعتصاب خود را پیش ببرم‎
«سعید شیرزاد» ۲۷ ساله وزندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج ، که پیش تردرروز چهارشنبه ۱۷ آذرماه با دوختن لب های خود در اعتراض به فقدان امنیتت زندانیان سیاسی و عقیدتی و وضعیت زندانیان بیماردر ایران با دوختن لب های خود دست به اعتصاب غذا زده بود، به دنبال درخواست جمعی از خانواده های زندانیان ، جانباختگان و اعدام شدگان جهت پایان دادن به اعتصاب طی نامه ای که نسخه ای از آن در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته است گفته ” بگذارید برای صدای بی‌صدایان دربند، این اعتصاب را پیش ببرم!

بخوانید: https://goo.gl/aWGA49
تلگرام کمپین:
‏https://telegram.me/kampain_info
فیس‌بوک کمپین:
‏https://www.facebook.com/k.zendanian
حسین صادقی: در حمایت از اعتصاب غذا و مطالبات فرزندم دست به اعتصاب غذا زده ام‎
«حسین صادقی» پدر «آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین، که فرزندش آرش در اعتراض به بازداشت ، نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش «گلرخ ایرایی» و خودش دست به اعتصاب غذا زده است و در شصت و هفتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد، طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته است ” ” فرزندم آرش درشصت و هفتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود پیکار لحظه به لحظه… با مرگ را تجربه می کند. روزدوشنبه ۶ دی ماه آرش به دلیل وخامت جسمی اش به صورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی منتقل شد و تحت معاینه و آزمایش قرار گرفت. پزشکان بیمارستان وضعیت جسمی فرزندم را شدیدا وخیم گزارش کردند و درنتیجه ای کتبی، از «وضعیت قلبی خطرناک» ، «خطر ایست قلبی» ،«خطر به کما رفتن و حتی فوت فرزندم» هشدار داده اند. اکنون ازروز جمعه هفته گذشته ( ۳دی ماه) در اعتراض به عدم توجه مسوولین جهت رسیدگی به مطالبات فرزندم ،ممنوع الملاقات بودن با همسرش و همچنین در حمایت ازاعتصاب غذا و خواسته هایش دست به اعتصاب غذا زده ام و خواستار رسیدگی به مطالبات و وضعیت وخیم فرزندم هستم و ازهمگان می خواهم صدای فرزندم، همسرش و دیگران عزیزان در بند باشند. مسئولین با اینکه خطر به کما رفتن و حتی فوت فزندم بصورت جدی وجود دارد هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته های او و رسیدگی به شرایطش صورت نداده اند. باید به درستی فهمید اینکه گفته می شود اعتصاب کنندگان جان خود را برای رسیدن به خواسته هایشان در معرض خطر قرار داده اند ، یک شعار سیاسی نیست. چرا که از منظر پزشکی اعتصاب غذا عوارض بسیار جدی بر سلامت اعتصاب کنندگان خواهد گذاشت.”

بخوانید: https://goo.gl/Sr1t1f
تلگرام کمپین:
‏https://telegram.me/kampain_info
فیس‌بوک کمپین:
‏https://www.facebook.com/k.zendanian