کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی – تداوم اعتصاب‌غذای رسولی در هشتمین روز در زندان مهاباد

تداوم اعتصاب‌غذای رسولی در هشتمین روز در زندان مهاباد

علیرضا رسولی زندانی سیاسی کُرد از روز شنبه ۹ خرداد ماه در اعتراض به بی‌توجهی در خصوص مداوای ایشان اقدام به اعتصاب غذا کرده است. اعتصاب غذای رسولی در روز ادامه دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرضا رسولی در طول چند سال گذشته به دلیل داشتن تموری در لگن و عفونت ریه در وضعیت بدی بسر می‌برد و این سومین باری است که به دلیل بی‌توجهی نسبت به مداوایش اقدام به اعتصاب غذا می‌کند.

در طی روزهای گذشته نیز به دلیل افزایش عفونت ریه و بالاآوردن خون چندین بار به بهداری مراجعه کرده است اما مسولین بهداری تنها اقدام به تجویز مسکن کرده‌اند و اعلام کرده وی باید به مرخصی اعزام شود.

اداره اطلاعات مهاباد با مرخصی این زندانی سیاسی مخالفت می‌کند و مدام وی و خانواده‌اش را تهدید می‌کند. خانواده رسولی حاضر به تسلیم‌شدن در برابر خواسته‌های زورگویانه اداره اطلاعات نیستند.

در اواخر بهمن ماه سال ۹۱ رسولی به همراه چندین فعال دیگر کُرد در شهر مهاباد به اتهام پخش تراکت اعلامیه در روز چهانی زبان مادری و شرکت در تجمعات حمایت از کودکان شین‌آباد بازداشت شدند.
رضا رسولی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و نیم حبس محکوم شد. بعدا در اسفندماه سال ۹۲ دادگاه انقلاب شهرستان سردشت رضا رسولی را نیز طی یک پرونده جدا به اتهام خروج غیرقانونی از مرز به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد. وی به همراه خضر رسول مروت در فرودین ماه سالجاری از زندان مرکزی ارومیه به زندان مهاباد منتقل شد.

رسولی ۲۹ ماه است در زندان بسر می‌برد و هم‌اکنون که در اعتصاب بسر می‌برد, اداره اطلاعات درصدد پرونده‌سازی جدید و افزایش حکم وی است.

http://www.kampain.info/archive/3070.htm
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی