کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی -اخباری از زندانهای رژیم اسلامی

بیلبوردهای حمایت از محمد علی طاهری و زندانیان سیاسی-عقیدتی در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا
http://kampain.info/mer.php?id=1852

شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، روز سه‌شنبه ۵ اسفند شاهد بیلبوردهای متحرکی در حمایت از تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی بود.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و به نقل از حلقه نیوز، بزرگترین کمپین حقوق بشر ایران به همراه کمپین بین‌المللی آزادی محمد علی طاهری در اقدامی مشترک، بیلبوردهایی از زندانیان عقیدتی و سیاسی را در سطح شهر واشنگتن به نمایش گذاشتند و خواهان التزام حکومت ایران به احترام به حقوق بشر و همچنین رویت محمد علی طاهری در صورت زنده بودن او کردند.
بیلبوردهای متحرک به صورت همزمان در سطح شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا حرکت داده شد، و در طول روز از مقابل مراکز مهم این شهر از جمله کاخ سفید، دادگاه عالی آمریکا، دفاتر مرکزی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا، دفاتر اصلی خبرگزاری‌ها و… گذشتند و توجه بسیاری از مردم و مقامات آمریکایی را به خود جلب کرد.
کمپین بین‌المللی آزادی محمد علی طاهری و بزرگترین کمپین حقوق بشر ایران در بیانیه‌ای مشترک که به امضای بیش از بیست زندانی سیاسی و عقیدتی که هم اکنون در شرایط وخیم حبس هستند نیز رسیده است، به تشریح خواسته‌های خود در جهت رسیدن به اجرای بدون قید و شرط اعلامیه جهانی حقوق بشر پرداختند.
متن بیانیه مشترک «بزرگترین کمپین حقوق بشر ایران» و «کمپین بین‌المللی دفاع از محمد علی طاهری» در پی می‌آید.

ما اعضاى دو کمپین ضمن محکوم کردن نقض حقوق بشر در جمهورى اسلامى ایران، بر “اجرای بدون قید و شرط اعلامیه جهانی‌ حقوق بشر و میثاقین” در ایران تاکید داریم.
ایرانیان همواره نشان داده‌اند که خواهان “آزادی، عدالت، صلح، دموکراسی، احترام جهانی‌ و رعایت واقعی‌ حقوق بشر” هستند‌ و بر همین اساس امیدوارند که آمریکا و پنج کشور دیگر که در حال مذاکره با جمهورى اسلامى در خصوص موضوع هسته‌ای هستند، موضوع حقوق بشر را فراموش نکنند.
ما باید تلاش کنیم برای “ظهور دنیایی که در آن افراد بشر در بیان و عقیده آزاد و از ترس، فقر، جهل و ستم فارغ باشند” و “حقوق اساسی‌ بشر و مقام و ارزش فرد انسان” مورد احترام قرار گیرد.
در این راستا ما خواستار:
– آزادی بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
– استقلال قوه قضاییه وقضات
– اعاده صلاحیت عام دادگستری
– انحلال دادگاه‌های غیر قانونی انقلاب و ویژه روحانیت
– اعاده استقلال کانون های وکلای دادگستری
– استقرار امنیت قضایی از طریق به رسمیت شناختن حق دادخواهی یکسان و بدون تبعیض برای همه
– استقرار دادرسی منصفانه و عادلانه و در پناه قانون بودن همه بدون هر گونه تبعیض
مى‌باشیم و مطمئن هستیم که این خواسته‌ها و تلاش براى رسیدن به آن، “حسن تفاهم مشترکی نسبت به این حقوق و آزادی‌ها” را به وجود خواهد آورد.
در همین چارچوب، بزرگترین کمپین حقوق بشرى و کمپین بین‌المللی دفاع از محمد علی طاهری، روز سه‌شنبه پنجم اسفندماه با نمایش عمومی بیلبوردهای متحرک از تصاویر زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران در سطح شهر واشنگتن دی سی، از جمله در جلو کاخ سفید، مجلس سنا، دفاتر نمایندگان و دیگر مراکز مهم سیاسی آمریکا بار دیگر خواسته ایرانیان مبنى بر ضرورت آزادى تمامى زندانیان سیاسی و عقیدتى را به مقامات آمریکایی گوشزد خواهند کرد.
پنجم اسفند ۱۳۹۳
بیست و چهارم فوریه ۲۰۱۵

همچنین کمپین بین‌المللی آزادی محمد علی طاهری طی بیانیه‌ای جداگانه محورهای اصلی حرکت خود را معین کرده است و به طور واضح راجع به شرایط آقای طاهری اعلام موضع نموده است؛

بیانیه کمپین بین‌المللی آزادی استاد محمد علی طاهری

بیانیه‌ای مشترک از طرف بزرگترین کمپین حقوق بشر ایران و کمپین آزادی محمد علی طاهری منتشر شد، به امضای بیش از ۲۰ زندانی سیاسی و عقیدتی در زندان رسیده است. در این بیانیه، کمپین آزادی محمد علی طاهری به صورت مستقل نقطه نظرات خود و موضع فعلی خود را نسبت به شرایط استاد محمد علی طاهری اعلام می‌دارد.
محمد علی طاهری بنیانگذار طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سایمنتولوژی و نظریه پیوند شعوری، و بنیانگذار عرفان حلقه در ایران شناخته می‌شود. محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و به اتهام اقدام علیه امنیت کشور دستگیر و پس از ۶۷ روز بازجویی در بند ۲ الف (متعلق به سپاه) زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد. وی در اوایل سال ۱۳۹۰ مجددا به اتهام «ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی الارض و سب النبی» دستگیر شد. آقای طاهری چندی پیش با ارسال نامه‌ای از زندان خطاب به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، در مورد وضعیت خود اطلاع‌رسانی کرده است. این نامه ابتدا به خانم شهناز نیرومنش، مدیر موسسه اینتریونیورسالیزم و کمپین بین‌المللی آزادی استاد محمد علی طاهری آمریکا ارسال شد.
کمپین بین‌المللی آزادی محمد علی طاهری، اعلام می‌دارد که برنامه کارنوال حقوق بشری روز سه‌شنبه ۵ اسفند در واشنگتن دی سی آمریکا، و تجمع شاگردان و هواداران استاد طاهری در روز چهارشنبه ۶ اسفند در تهران، صرفا با هدف رویت آقای طاهری برای اطمینان از زنده بودن و صحت و سلامت ایشان و با شعار محوری «استاد محمد علی طاهری کجاست؟» برگزار می‌شود.
در روزهای اخیر و همزمان با انتشار اخبار نگران‌کننده در مورد وضعیت سلامت جانی استاد محمد علی طاهری، بار دیگر و برای چندمین بار، شاهد ایجاد جو تردید، تشکیک و انتشار اخبار مبهم و متناقض و غیر صحیح هستیم.
این اخبار غیر صحیح که با کمال تاسف، مانند تمام سال‌های اسارت ایشان به دست حکومت، توسط خانواده و وکیل حکومتی، به آن دامن زده شده و با خط‌دهی و پشتیبانی نیروهای اطلاعاتی امنیتی و چند نفر انگشت‌شمار از شاگردنماهای خیانتکار «با اسم حمایت ولی با هدف خیانت» و حذف و مخدوش کردن اخبار واقعی در خصوص شرایط اسفبار استاد طاهری، در عرصه‌ی رسانه‌ها و برخی فعالین حقوق بشری ظاهر شده و با القای اخبار مسموم، هم در خصوص استاد و هم در رابطه با فعالیت‌های این کمپین، سعی در ایجاد مانع برای رساندن صدای مظلومیت استاد طاهری به جهانیان دارند.
۱- کمپین بین‌المللی آزادی محمد علی طاهری، ضمن دعوت از همه همراهان صدیق و یاران حقیقی استاد طاهری مظلوم به هوشیاری در برابر توطئه‌ها، و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای پیگیری پیوسته و هوشمندانه مطالبات برحق مجموعه عرفان حلقه، اعلام می‌دارد هرگونه خبر دیدار با استاد محمد علی طاهری و یا روند عادی دادرسی پرونده ایشان، در هفته‌های اخیر کذب محض بوده و صرفا برای انحراف افکار عمومی همراهان منتشر می‌گردد.
۲- این کمپین بر این باور است که تا هنگامی که استاد طاهری توسط هیاتی از افراد بی‌طرف داخلی و خارجی، و نه وکیل و خانواده و اطرافیانشان، ملاقات نشوند، و یا با حضور و گفتگو در میان جمعیت همراهان در روز ششم اسفند که ادعا می‌شود روز دادگاه ایشان است، مشاهده نگردند و یا در مرخصی قانونی از زندان، همانند نوروز ۹۲ در جمع همراهان گفتگوی رودررو نداشته باشند، همچنان خبر صحت و سلامت ایشان قویا تکذیب شده و بر خبر فقدان ناشی از اعتصاب غذای آخر ایشان مهر تایید گذاشته می‌شود.
۳- این کمپین از هرگونه تجمع و فعالیتی که در راستای شعار محوری “استاد طاهری کجاست” و مطالبه دیدار عمومی و بی واسطه با استاد طاهری باشد، حمایت جدی کرده و طرح هرگونه شعارهای کلی پیرامون ایشان، درخواست عاجزانه برای دادرسی عادلانه و یا بخشش از کسانی که آگاهانه مسبب تمام مصیبت‌های وارده بر ایشان در این سال‌ها بوده‌اند، و یا سکوت و حضور خالی از اعلام موضع در تجمعات را انحرافی و در جهت اهداف از پیش تعیین شده «عرفان حلقه حکومتی» تلقی می‌کند.
کمپین بین‌المللی حمایت از محمد علی طاهری
وضعیت بحرانی آتنا فرقدانی
http://kampain.info/mer.php?id=1850

آتنا فرقدانی فعال حقوق کودکان بعد از انتقال به بیمارستان از سرنوشت وی خبری در دسترست نیست.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ﺁﺗﻨﺎ ﻓﺮﻗﺪﺍﻧﯽ فعال حقوق کودکان که از تاریخ 19 بهمن سال 1393، دست به اعتصاب غذا زده است، از روز گذشته بدون اطلاع وکیل و خانواده به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شده است و از وضعیت جسملنی وی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.
در این رابطه محمد مقیمی گفته: ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﭼﻬﺎﺭﺷﻨﺒﻪ ﺩﺭ ﭘﯽ ﻭﺧﺎﻣﺖ ﺣﺎﻝ ﻣﻮﮐﻠﻢ ﺧﺎﻧﻢ ﺁﺗﻨﺎ ﻓﺮﻗﺪﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﯿﻬﻮﺷﯽ ﺷﺪﻧﺶ ﻣﻨﺠﺮ ﺷﺪ، ﺭﻭﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ پنج‌شنبه ۷ ﺍﺳﻔﻨﺪ سال جاری، ﺳﺎﻋﺖ ۱۱ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﻇﻬﺮ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻨﺘﻘﻞ نموده‌اند، ﻫﻨﻮﺯ ﺍﺯ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﺧﺎﻧﻢ ﻓﺮﻗﺪﺍﻧﯽ ﺍﻃﻼﻉ ﺩﻗﯿﻘﯽ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﻧﯿﺴﺖ.
ﻣﻘﯿﻤﯽ در ادامه افزود: ﻃﺒﻖ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﻣﻮﮐﻠﻢ ﻫﻨﻮﺯ ﺩﺭ ﺍﻋﺘﺼﺎﺏ ﻏﺬﺍ ﺑﺴﺮ ﻣﯽﺑﺮﺩ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﻪ ﻫﻮﺵ ﺁﻣﺪﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺳﺮﻡ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻭﺻﻞ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﺁﻥ ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳت، ﻧﺎﻣﺸﺨﺺ ﺑﻮﺩﻥ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺳﻼﻣﺖ ﺁﺗﻨﺎ ﻓﺮﻗﺪﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻓﯿﺮﻭﺯﺁﺑﺎﺩﯼ ﺑﺎﻋﺚ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ، ﻭﮐﯿﻞ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻥ شده است.
ﺍﯾﻦ ﻓﻌﺎﻝ ﻣﺪﻧﯽ ﻭ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﻧﻘﺎﺵ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﻫﺠﺪﻫﻤﯿﻦ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﺍﻋﺘﺼﺎﺏ ﻏﺬﺍ ﺧﻮﺩ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ‌ش ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻗﺮﭼﮏ ﻭﺭﺍﻣﯿﻦ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﻭﯾﻦ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﺟﺮﺍﯾﻢ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ .
ﺧﺒﺮﻫﺎﯼ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
کاوان محمد پور، روزنامه‌نگار کرد بازداشت شد

كاوان محمدپور روزنامه نگار سردشتي در پي احضار به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد، بازداشت شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کاوان محمدپور دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه پیام نور مهاباد می باشد و دبیر سرویس اجتماعی دوهفته نامه جامعه کوردستان، همکار روزنامه های شرق و ابتکار و همچنین دبیر بخش ادبی مجله ٧ تیر سردشت می باشد.
گفته مي شود روز روز چهارشنبه ٦ اسفند ماه اين فعال كرد كه از طرف اداره اطلاعات شهرستان مهاباد احضار شده بود از طرف همان اداره بازداشت می شود.
در این باره “سوران دانشور” يكي از دوستان اين فعال دانشجويي در گفتگويي كوتاه با كمال حسيني فعال حقوق بشر ضمن تاييد بازداشت محمدپور مي گويد “پس از بازداشت كاوان، نیروهای اطلاعاتی به منزل وي مراجعه كرده و لب تاب و سایر وسائل وی را با خود می برند”.
تا کنون، اطلاع دقيقي از دليل احتمالي بازداشت اين فعال كرد و محل نگهداري وي در دست نيست.
كاوان محمدپور متولد سال ١٣٦٥ بوده و علاوه بر روزنامه نگاري پیشینه فعالیت های علمی و پژوهشی داشته و یادداشت ها و مقاله هاي وي در زمينه فلسفه وهنر و ادبيات در کتاب ماه علوم اجتماعی، کتاب ماه فلسفه، فصلنامه زريبار، فصلنامه پژوهش هنر اصفهان، مجله مهاباد و هفته‌نامه سیروان چاپ شده است.
جمعه – ۸ اسفند – ۱۳۹۳ 27 – 02 – 2015
http://kampain.info/mer.php?id=1849