کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی – اخباری در رابطه با زندانهای رژیم اسلامی

شعله پاکروان و چند نفر دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

عصر امروز شعله پاکروان، محمد نوریزاد و تنی چند از شرکت کنندگان در مراسم سالگرد اعدام ریحانه جباری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و از برگزاری این مراسم ممانعت بعمل آمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر امروز پنج شنبه ماموران لباس شخصی و با پشتیبانی پلیس امنیت مانع از برگزاری سالگرد اعدام ریحانه جباری بر سر مزارش شدند.

همچنین شعله پاکروان مادر ریحانه جباری ، محمد نوریزاد و تنی چند از شرکت کنندگان در این مراسم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

گفتنی است که ماموران امنیتی با خشونت تمامی وسایل مهیا شده برای مراسم را شکستند و با داد و فریاد به جمعیت حاضر که یا بروید یا بازداشت می‌شوید اقدام به جمع آوری داربست و صندلی‌ها نمودند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
رفتار وحشیانه و فشار علیه زندانیان سیاسی در زندان مرکزی زاهدان

زندانیان سیاسی در زندان زاهدان تحت شدیدترین فشارهای غیر انسانی زندانبانان این زندان قرار دارند. بطوری که این رفتارها به امری عادی روزانه تبدیل شده است.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، اکثر زندانیان سیاسی بیمار در این زندان از درمان محروم هستند، و با هر اعتراضی نسبت به شرایط غیر انسانی خود با انتقال به بند قرنطینه و شکنجه های غیر انسانی مواجه می شوند.

یکی از زندانیان این زندان به “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت که فشارها ،اذیت و آزارها و محدودیتها توسط خسروی رئیس زندان، غلامی رئیس اطلاعات زندان و یوسفی رئیس بهداری زندان علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود. این افراد از مسوولانی می باشند که در اعدام، شکنجه و اذیت و آزار زندانیان نقش مستقیم دارند و دستورات ماقامات بالا را اجرا می کنند.

همین منبع افزود که گارد زندان به صورت متناوب به سلولها یورش میبرد و آنها را مورد ضرب و جرح و توهین قرار میدهند و حداقل وسایل شخصی زندانیان را تخریب و یا با خود میبرند. این منبع همچنین گفت که نهادهای امنیتی و مسوولان قضای وضعیت این زندان را به وخامت کشانده و فشارهای خود را بر زندانیان سیاسی افزایش داده؛ از جمله آلوده و خطرناک کردن فضای زندان با استفاده از پخش مواد مخدر و اجیر کردن کسانی که سابقه جنایی دارند، به طوری که روزانه در موقع هواخوری مزاحم زندانیان سیاسی میشوند.

در آخرین نمونه این فشارها ، صبح روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه، زندانبانان این زندان، به زندانیان سیاسی بند ۴ یورش بردند . آنها در ابتدا تمامی زندانیان سیاسی را تحت عنوان بازرسی بدنی مورد اذیت و آزار قرار دادند و آنها را به محوطه زندان منتقل کردند. سپس به سلولهای زندانیان یورش بردند و وسایل شخصی آنها را تخریب کرده و به هم ریختند . پس از رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی و تخریب وسایل شخصی زندانیان، خلیلی معاون اطلاعات زندان به مسجد زندانیان سیاسی اهل سنت و زندانیان بلوچ در این بند یورش برد و و قرآن ها وکتب مذهبی را پرتاب نمود و قفسه کتابهای مسجد و موکت مسجد را نیز تخریب کرد .

از طرفی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات زندانیان سیاسی را فرامیخوانند و برای ساعتهای متمادی آنها را مورد بازجویی و توهین و ضرب و شتم قرار میدهند. گفته میشود بازجویان وزارت اطلاعات و مسئولان زندان شرایط غیرانسانی و طاقت فرسایی علیه زندانیان به طور عام و به ویژه علیه زندانیان سیاسی بوجود آورده اند.

لازم به ذکر است که در بند ۳ و ۴ زندان زاهدان زندانیان سیاسی محبوس هستند.
هاشم رستمی و مظفر صالح نیا تبرئه شدند

مظفر صالح نیا عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران و هاشم رستمی فعال کارگری در سنندج امروز در دادگاه حضور یافته و حکم برائت این فعالین کارگری از اتهامات وارده به آنان اعلام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هاشم رستمی در ۲۹ خرداد و مظفر صالح نیا در اول تیر نود و پنج از سوی مامورین اطلاعات سنندج دستگیر شده بودند که بعد از حدود ۲۰ روز با گذاشتن وثیقه به طور موقت آزاد شده بودند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری با اعلام خبر، تبرئه هاشم رستمی و مظفر صالح نیا را به این فعالین کارگری و خانواده های آنان و همه کارگران تبریک گفته و خواستار آزادی تمامی فعالین کارگری و کارگران و همچنین زندانیان سیاسی شده است.
سعدی خالدیان پس از چهار روز بازداشت آزاد شد

سعدی خالدیان شهروند اهل شهرستان دهگلان از توابع استان کُردستان، پس از چهار روز بازداشت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۶ مهرماه، یک شهروند اهل دهگلان به نام “سعدی خالدیان” از سوی نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات این شهر بازداشت شد. نامبرده صبح امروز آزاد شد.

یک منبع مطلع در این باره به “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت که آقای خالدیان صبح امروز پنج شنبه پس از چهار روز بازداشت آزاد شد.

یه گفته این منبع وی توسط اداره اطلاعات دهگلان به دلیل تماس با خارج کشور و یکی از رسانه های کردی بازداشت شده بود.

شایان ذکر است، نیروهای وزارت اطلاعات بدون اطلاع قبلی و مجوز، به منزل شخصی این شهروند رفته و اقدام به بازداشت وی کرده‌ بودند.