کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی – اخبای از زندانهای رژیم اسلامی

“به‌نام کودکان کار، به کام موسسه‌های خیریه”


گزارشی از وضعیت نابسامان یک انجمن حمایت از کودکان کار در تهران

اشاره: کودکان کار و خیابان در روزگار سختی که ایران پشت سر می‌گذارد، قربانیان دائم و بی صدا هستند. آنها بی‌دفاع‌ترین و آسیب‌پذیرترین گروه شاغل در بدنه کار و اقتصاد ایران هستند. معمولا از سنین خردسالی (حتی نوزادی که جهت تکدی‌گری از آنان استفاده می‌شود) تا نوجوانی و جوانی هر روز برای ساعاتی طولانی مشغول به کار هستند. کودکان کار کم‌ترین مزد را می‌گیرند و از این جهت کارگران بسیار ارزان و بدون خرجی برای کارفرماها به شمار می‌روند.
آنها به فروش می‌روند، اجاره داده می‌شوند، به کار اجباری گمارده می‌شوند و در نهایت همچون برگ درختان پاییزی می‌ریزند؛ آن هم پیش چشم نهادهای ناظر حکومتی و مسوولان ذی‌ربط. در این میانه هم نهادها، ان‌.جی‌.اوها (تشکل‌های غیر دولتی)، سازمان‌ها و انجمن‌های شخصی به نام کمک و آموزش و دستگیری از کودکان کار، اقدام به تبلیغ، راه‌اندازی انجمن‌ها، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و معنوی، و همچنین دریافت مبالغی از نهادهای کوچکتر زیرمجموعه دولت می‌کنند.
همه این اقدامات به نام کودکان کار و به بهانه حمایت از آنان انجام می‌شود. اما آیا این تمام واقعیت وجودی آنها است؟
بخوانید: http://goo.gl/ltb3iV
به کانال کمپین در تلگرام بپیوندید:
https://telegram.me/kampain_info
فیسبوک کمپین:
https://www.facebook.com/k.zendanian/

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
​تعیین وقت دادگاه تجدید نظر چهار فعال مدنی‎
در پی احضار تلفنی «آتنا دائمی»، «امید علی‌شناس»، «ئاسو رستمی» و «علی نوری» چهار فعال مدنی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر در تهران، تاریخ وقت دادگاه و رسیدگی مجدد به پرونده درصبح روز جاری سه شنبه ۷ اردیبهشت‌ ماه به آنها ابلاغ شد. این چهار فعال مدنی می بایست در ۱۵ تیرماه سال جاری در این شعبه حاضر شوند.

بخوانید: http://goo.gl/L6O1vb

به کانال کمپین در تلگرام بپیوندید:
https://telegram.me/kampain_info
فیسبوک کمپین:
https://www.facebook.com/k.zendanian​
پنج تا ده سال حبس برای چهار روزنامه‌نگار زندانی‎
پس از ۶ ماه بلاتکلیفی و پرونده‌سازی در سناریوی ساختگی نفوذ، قاضی صلواتی در احکامی سنگین «آفرین چیت‌ساز»، «احسان مازندرانی»، «احسان صفرزایی» و «داوود اسدی» را به تحمل ۵ تا ۱۰ سال و در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

بخوانید: http://goo.gl/uLhFoO

به کانال کمپین در تلگرام بپیوندید:
https://telegram.me/kampain_info
فیسبوک کمپین:
https://www.facebook.com/k.zendanian