کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی/گوتنبرگ ـ سوئد-۱۳اطلاعیه شمارهسایه شوم مرگ بر فراز آسمان غرب کشور

۱۳اطلاعیه شماره
سایه شوم مرگ بر فراز آسمان غرب کشور


دهم ۳و ۷ شدت به ای زلزله نوامبر ۱۲برابر با ۱۳۹۶آبان ۲۱ روز یکشنبهدقیقه ۲۱.48ت ساع درواحی مرز ایران و عراق را لرزاند، در ن و چند شهر استان های غرب کشور ،در مقیاس ریشترنزدیکترین شهر در داخل ایران، شهر “ازگله” در کرمانشاه بود، که بنا به شواهد عینی، این مرگبارترین زلزله سال جاری در جهان بوده است. این زلزله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین عمل کرده و در ۳۰ کیلو متری شمال غرب سرپل ذهاب و ۳۲ کیلو متری جنوب غریب حلبچه در کردستان عراق رخ داد و میلیون نفر آن را احساس کردند. زلزله موجب تخریب خانه های روستایی در پنج شهرستان استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و قصر شیرین شده است. در میان خانه های تخریب شده، آپارتمان های نو سار “مسکن مهر” که قاعدتا در همین چند سال اخیر ساخته شده است بیشتر دیده می شوند.
درست است که ساخت آپارتمان های “مسکن مهر” در زمان احمدی نژاد شیاد آغاز شده است، اما مگر در دوران روحانی فریبکار همان مهندسان به کار خود ادامه ندادند؟ روحانی این عروسک خیمه شب بازی سرمایه داران در توجیح ندانم کاری هایش در مورد “مسکن مهر” در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶ اینچنین ریاکارانه و از زبان یک آخوند مرتجع می گوید: “وقوع وقایع طبیعی همچون زلزله را آزمایشی از سوی خدای متعال دانست که در آن کمبودها و کاستیهای موجود مشخص میشود و اظهار داشت: امروز مدیریت مسئولان در بخشهای مختلف در معرض امتحان و آزمایش قرار گرفته است”. او حتی ضعف ساختار مهندسی کشور که این بار فاجعه ببار آورد و تازگی هم ندارد، آب پاکی را روی دست مردم رنج دیده کرمانشاه می ریزد و می گوید: “اگر خود مردم خانه خود را بسازند، بهتر از این است که ما بخواهیم برای آنها مسکن ایجاد کنیم”. فجایع از این دست، و دیگر مسیبت هایی که در این چهار دهه حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی به بار آمده، تاکید می کنیم که ما تمامیت رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی را هدف قرار داده و لحظه ای هم در این مورد شک نداشته و نخواهیم داشت.
ایران یکی از مناطق زلزله خیز جهان است که در سال های اخیر بدنبال وقوع این حادثه طبیعی بکرات آسیب های جدی دیده و هر بار هزاران تن قربانی شده اند. بی تردید این واقعیت که ایران در منطقه ی زلزله خیزی قرار دارد، می باید به طور جدی مورد توجه رژیم قرار گرفته و در راستای آن، اقدامات لازم برای مقابله با این قبیل فجایع طبیعی را بوجود آورد. اما از آنجا که ماهیت رژیم بر چپاول و غارت منابع و ثروت ایران، استوار است، بجای انجام اقدامات ضروری برای پیشگیری و محدود ساختن فجایع جانی و مالی ناشی از این دست حوادث و به جای اختصاص دادن بودجه و امکانات لازم برای استفاده از دستاوردهای وسیع در زمینه هایی نظیر تکنیک های جدید ساختمان سازی، زلزله نگلری و ژئوتکنیک، بدنبال هر زلزله ای مسئولین مفت خور رژیم به میدان آمده و در باب رسیدگی به اوضاع قربانیان این فجایع عوامفریبانه وعده و وعیدهایی به مردم مسیبت زده می دهند و تمامی این وعده ها را پس از چندی به فراموشی می سپارند.
به این ترتیب از آنجا که رژیم دزد و چپاولگر جمهوری اسلامی به چیزی جز منافع ضد مردمی خود و تامین منافع سرمایه داران نمی اندیشد، طبیعتا نمی تواند و نمی خواهد حتی توجهی به پیشرفت هایی که
در جهت جلوگیری از تخریب ناشی از زلزله بوجود آمده، بنماید و در نتیجه برای بدست آوردن آنه سرمایه گذاری هم نمی کند.
طبقه سرمایه دار حاکم بر ایران و دولت حامی آن در طی چند دهه ی اخیر از طریق تبلیغ و ترویج این نظریه ریاکارانه و عوامفریبانه که مردم نباید از دولت درخواست کنند مبادرت به یک فرهنگ سازی ضد انسانی نموده و هرگونه مخالفت با آن را با انگ “امنیتی” سرکوب می کند.
فاجعه وقوع زلزله در غرب کشورو ابعاد سهمگین قربانی شدن حیات و هستی توده های محروم در جریان آن، بستری است که می توان در آن یکبار دیگر سیمای هولناک و زجرآور زندگی توده های تحت ستم ما در زیرحاکمیت ضد مردمی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی را به عینه مشاهده نفر کشته شده اند، و بنا به ۵۳۰بنا به اعلام خبرگزاری های معتبر، در استان کرمانشاه بیش از نمود.اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه دستکم صد تن از کشته شدگان، بدون مجوز دفن شده اند، و بیش از هفت هزار و چهارصد تن نیز مجروح شده اند.
کارگران، زحمتکشان و افکار مترقی
رفتار ضد مردمی جمهوری اسلامی با توده های زلزله زده و هستی باخته، خشم افکار عمومی را هرچه بیشتر بر علیه این رژیم برانگیخته است. فاجعه زلزله استان های غزب کشور بار دیگر نشان دهنده این موضوع است که تا زمانی که جمهوری سرمایه داری اسلامی بر اریکه قدرت است، دردها و رنج های مردم ما پایانی نخواهد داشت.
فعالین و حامیان کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی/ گوتنبرگ ـ سوئد در حد توان خود به کمک مالی اقدام و متکی به نیروی مردمی عمل خواهد نمود و از تمام نیروهای انقلابی و مبارز دعوت می کند بطور مستقیم و مستقل به یاری مردم آسیب دیده بشتابند. ما ضمن ابراز همدردی این فاجعه دردناک را به عموم مردم ایران به ویژه مردم استان های غرب کشور همچنین مردم رنجدیده در کردستان عراق تسلیت گفته و خود را در کنار آنها می بیند و در غم آن ها خود را شریک می داند.
کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی/گوتنبرگ ـ سوئد
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی در ایران
۲۳ آبان ۱۳۹۶ برابر با ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷