کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی ایران – گوتنبرگ (سوئد)-گزارش عملکرد؛ کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی ایران – گوتنبرگ (سوئد)

گزارش عملکرد؛ کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی ایران – گوتنبرگ (سوئد)

همچنان صدای بی صدایان زندان های ایران باشیم !


کارگران مبارز، انسان های ترقیخواه و فعالان گروه های گوناگون مدافع طبقه کارگر

از شانزدهمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی و جمعی از فعالان سیاسی زندان رجایی شهرکه پیشتر از او به دلیل جابجایی بند زندان خویش، دست به اعتصاب غذا زده بودند، . ما جمعی از فعالان عرصه کارگری و مدافعین تعمیق یافتن مبارزه طبقاتی در ایران با اعلام موجودیت کمپین دفاع …” در شهرمان گوتنبرگ (سوئد) تا امروز که چهل و یکمین روزاعتصاب غذای رضا شهابی ؛ بی وفقه وهر هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه در میدان یرن توریت گوتنبرگ (سوئد) ، محل تلاقی جمعی از فعالان مدافع حقوق کارگران ایران حضور بهمرساندیم .
مدافعین حقوق کارگران ایران در مضمون سند اعلان موجودیت “”کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی – گوتنبرگ (سوئد)، در متن حرکتی فرا گروهی و فرا سازمانی ، همگان را مخاطب قراردادند تا طی دو روز هفته بعد از ساعات پایان کار روزانه در کنار هم جای گیریم و فریاد برآوریم :
جای معلم و کارگر و کنشگر اجتماعی زندان نیست !
رضا شهابی بی قید و شرط آزاد باید گردد!
اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنکرودی فعالان معلم ازاد باید گردند!
زندانی سیاسی بی قید وشرط آزاد باید گردد!
احکام صادره برای فعالان کارگری و معلمان ملغی باید گردد!
زنده باد همبستگی بین المللی!

ما تا به امروز و طی هفت پکت اعتراضی و با پخش تراکت به زبان سوئدی بین عابرین در محل پر تردد میدان یرن توریت اطلاع رسانی کردیم . در باران و سرما ایستادیم و شعار دادیم . گفتگو با رسانه های محلی، تهیه عکس و فیلم و جا دادن آن در سطح شبکه های خبری تلاش ورزیدیم که صدای اعتراض زندانیان سیاسی و رضا شهابی باشیم !
فعالین کمیپن دفاع و…؛ همانگونه که در اطلاعیه پیشین یاد آور شدیم : اعتراض ما تا پایان اعتصاب غذای رضا شهابی برای اطلاع رسانی و اینکه بعنوان صدای او و خواست او که همانا “پایان دادن به حکم صادره برای او و آزادی بی قیدو شرطش است ” ادامه خواهد داشت!
فعالین کمپین ازادی رضا شهابی و … ” همچنان پیگیر مراجعه به دفاتر اتحادیه ها و احزاب و سازمان های سوئدی، مراکز خبر رسانی شهری را پیگیرانه دنبال خواهیم کرد . در پایان اعتراض روز دوشنبه هیجدهم سپتامبر ، برخی از فعالین کمپین در راستای بلند آوازه نمودن مضمون اعتراض مان ، پیشنهاد سازماندهی حرکت کاروان انسانی اعتراض از گوتنبرگ به استکهلم و مراجعه به پارلمان و دیدار با وزیر امور خارجه و یا اجتماع اعتراضی جلوی لانه ترور (سفارت اسلامی ) را طرح نمودند که مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت ، برآن شدند که با دیگر فعالین مدافع حقوق کارگران در استکهلم وارد رایزنی و تبادل نظر گردند و برای تعیین زمان حرکت و تدارکات اولیه، اقدامات لازم را پی گیرند!
فعالین کمپین دفاع … ؛ طی این مدت با رسانه های محلی به دفعات به پای گفتگو نشستند ، طرح خواسته های خانواده های کارگر ان و معلمان زندانی را برجسته ساخته و اطلاع رسانی نموده اند.

فعالان “کمپین دفاع از رضا شهابی ودیگر زندانیان سیاسی – گوتنبرگ (سوئد) ” به همراه خانواده رضا شهابی و همه هم طبقه ای های رضا در سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ، اعلام می دارد؛ که سلامت رضا شهابی بعد از چهل و دو روز اعتصاب غذا شدیداً در خطر است و ادامه این وضعیت سبب صدمات جبران ناپذیری برای سلامت این کارگر زحمت کش می شود که مسئولیت آن مستقیماً بر عهده سیستم قضایی- امنیتی و حاکمیت جمهوری اسلامی است؛ سیستمی که گویا هیچ ارزشی برای جان و سلامتی رضا شهابی کارگر و معلم و دیگر زندانیان سیاسی اعتصابی ترقیخواه قائل نیست.
آزادی فوری و بی قید و شرط رضا شهابی و سایر کارگران و فعالان اجتماعی خواسته فوری کمپین ما است
ما همچون دیگر روزهای هفته ، فردا چهارشنبه بیستم (۲۰ ) سپتامبر در میدان یرن توریت گرد هم می آییم و به اعتراض می ایستیم و با هم برسر پیمان خویش به رایزنی و تبادل نظر خواهیم پرداخت .
همه شما آزادیخواهان دعوت می کنیم در هر کجای جهان که هستیم صدای اعتراض رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی باشیم !
رضا شهابی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد گردد!
جای کارگر و معلم و پرستار و دانشجو و … زندان نیست!
ننگ و نفرت بر رژیم سرمایه داری ضد کارگری حاکم برایران!
کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی ایران – گوتنبرگ (سوئد)
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ برابر با ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۷