کمپین دفاع از اعصابیون زندان گوهردشت- گزارشی از وضعیت زندانیان اعتصابی و حمایت از آنان «تجمع همبستگی در مقابل زندان و دستگیری چهار نفر»

‍http://www.kanoonm.com/2849

گزارشی از وضعیت زندانیان اعتصابی و حمایت از آنان

«تجمع همبستگی در مقابل زندان و دستگیری چهار نفر»

بر طبق گزارش «کمپین دفاع از اعصابیون زندان گوهردشت» اعتصاب طولانی تعدادی از زندانیان سیاسی خاتمه یافته و تنها 4 تن از آنان همچنان در اعتصاب به سر می برند.

چهارشنبه ها، روز ملاقات با زندانیان سیاسی گوهردشت است. اما  22 شهریور 1396چهارشنبه ای متفاوت بود. به دعوت  «کمپین دفاع از اعصابیون زندان گوهردشت» از ساعت 9 صبح عده‌ای از فعالان کارگری و اجتماعی برای همراهی با خانوده های زندانیان و در اعتراض به شرایط تحمیل شده به زندانیان اعتصابی در كنار خانواده‌هائي كه براي ملاقات آمده بودند در بيرون درب ملاقات گرد آمدند و با خانواده‌هاي زندانيان همدردي ‌كردند.

به بسیاری از زندانیان اعتصابی ملاقات حضوری داده‌ شده بود. در این ملاقات مشخص شد که به‌جز 4 نفر، اعتصاب دیگر زندانیان به اتمام رسیده است هرچند که مطالباتشان همچنان پابرجاست.

سعید شیرزاد، رضا شهابی، سعید پورحیدر و محمد نظری همچنان در اعتصاب هستند که البته مطالبات این چهار نفر به‌جز سعید شیرزاد از ابتدا متفاوت و معطوف به وضعیت پرونده هایشان بوده است. تنها سعید شیرزاد مطالباتی همچون سایر اعتصابیون داشت که اکنون نیز بر اساس همان مطالبات در اعتصاب غذا به سر می‌برد اگرچه با قطعیت نمی‌توان دراین‌باره نظر داد.

به جز ملاقات حضوری، ظاهرا نه ‌تنها سایر مطالبات زندانیان پاسخی دریافت نکرده، بلکه  معدود روزنامه‌هایی هم که وارد بند می‌شده  ممنوع شده و امکان خرید از فروشگاه برای آنان وجود ندارد.

زندانیان اعتصابی از تمام افراد، شخصیت ها و فعالان کارگری، معلمان، زنان و دانشجویان و …  که در این مدت آن‌ها را تنها نگذاشتند تشکر و قدردانی نمودند.

به گزارش «کمپین دفاع از اعصابیون زندان گوهردشت» حوالی ساعت 12 زمانی که تجمع کنندگان در حال ترک محل بودند مورد یورش نیروهای انتظامی قرار گرفته و علاوه بر ضبط گوشی یکی از حاضران، واله زمانی،بهنام ابراهیم زاده و پیمان سالمی با فاصله زمانی کوتاهی  بازداشت و به کلانتری 19 باغستان و از آنجا به پلیس امنیت میدان نبوت منتقل شدند که طبق پیگیری خانواده ها قرار است امروز 5 شنبه جهت تعیین تکلیف به دادسرا برده شوند.

از سوی دیگر، به گزارش سندیکای شرکت واحد، رانندگان شرکت واحد نیز در دفاع از همکار دربندشان (رضا شهابی) روز چهارشنبه  چراغ اتوبوس ها را روشن نگه داشتند و سرعت اتوبوس ها را به 20 کیلومتر تقلیل دادند. روز چهارشنبه پزشکی قانونی و رئیس زندان به ملاقات وی رفته اند؛ پزشکی قانونی پس از معاینه تأیید کرده است که وضعیت جسمانی وی مناسب نیست.

با توجه به اینکه بقیه اعتصابیون مدت زمان بیشتری است که در اعتصابند، می توان تصور کرد که وضعیت جسمانی آنان نیز وخیم باشد. «کمپین دفاع از اعصابیون زندان گوهردشت» خواستار آزادی دستگیر شدگان و رسیدگی به وضعیت و شرایط این زندانیان و خواسته های آنان شده است.