کمپین برای آزادی کارگران زندانی-وضعیت رضا شهابی نگران کننده است تشدید احضار فعالین کارگری و اجتماعی در سنندج

وضعیت رضا شهابی نگران کننده است

تشدید احضار فعالین کارگری و اجتماعی در سنندج

رضا شهابی باید فورا آزاد شود، احضارها باید فورا متوقف شوند

بنا بر خبر منتشر شده از سوی سندیکای شرکت واحد در ملاقاتی که روز ٢٢ آذر خانواده رضا شهابی با او در زندان داشته اند، نیمه چپ صورت رضا افتادگی داشته و زیر چشمش نیز فرو رفتگی خاص داشته است. به گفته رضا شهابی پزشک وی گفته است که او سکته خفیفی داشته است. پزشک متخصص پیش از این اعلام کرده بود که وضعیت جسمانی وی بد و نباید در زندان بماند. رضا در زندان بطور مکرر دچار فشار خون و خون دماغ شده بود  و علیرغم همه اینها جنایتکاران اسلامی او را در زندان نگاهداشتند و برایش کاری انجام نداده اند. اکنون نیز بعد از سکته ای که داشته او همچنان در بازداشت است. وضعیت رضا شهابی نگران کننده است. به این عمل جنایتکارانه حکومت اسلامی وسیعا اعتراض کنیم.

رضا شهابی از چهره های سرشناس کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای واحد است. او  بخاطر مبارزاتش با اتهامات امنیتی و تحت عنوان “اخلال در نظم و امنیت ملی” سالها عمر خود را در زندان گذرانده است. تاریخ آزادی وی را هجدهم دیماه ثبت کرده اند. این درحالیست که رضا شهابی محکومیت ٥ ساله اش را در ٢٤ شهریور ٩٤ به پایان رسانده است. و با فشار دادستانی تهران و با بهانه اینکه سه ماه از مرخصی اش تایید نشده، برای گذراندن سه ماه حبس، خود را به زندان رجایی شهر معرفی کرد. اما پس از ورود به زندان اجرای احکام زندان به رضا شهابی ابلاغ کرد که ٩٦٨ روز از مرخصی پزشکی تایید نشده و غیبت محسوب میشود و باید معادل ایام غیبت، در زندان باشد. در اعتراض به این حکم شهابی پنجاه روز اعتصاب غذا بود و در حمایت از وی کارزاری جهانی به راه افتاد. زیر فشار این اعتراضات به او وعده رسیدگی به پرونده اش را دادند. علیرغم همه اینها رضا شهابی را همچنان در بازداشت نگاهداشته اند.

سندیکای شرکت واحد ضمن اعلام این خبر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شده و نهادهای امنیتی و دادستانی تهران و مستولین زندان را مسئول حفظ جان وی دانسته است.

همصدا با سندیکای واحد و خانواده وی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط رضا شهابی خواستار آزادی فوری وی شوند. رضا باید فورا تحت درمان و معالجه قرار گیرد.

همچنین اخبار از تشدید احضار ها و تهدید فعالین کارگری و اجتماعی خصوصا در شهر سنندج حکایت دارد. از جمله بنا بر خبر منتشر شده از سوی کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری در رورهای اخیر احمد عزیزی، جمال یوسفی، احمد قمری به اداره اطلاعات شهر سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند. پیشتر و در هفته های گذشته نیز مظفر صالح نیا، فرهاد چتانی، حبیب چتانی، لطف اله احمدی، حیدر آخته، افشین ادب، احمد کرباسچی، خالد حسینی، غالب حسینی، شریف ساعد پناه، حبیب کریمی و …، به این نهاد امنیتی احضار شده بودند. اتهام این احضار شدگان عموما” شرکت در مراسم نوروز ٩٦ در سالن پردیس سنندج و یا جمع آوری کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه بوده است.

این احضار ها در حالی صورت میگیرد، که اعتراضات کارگری و کل جامعه هر روز گسترده تر میشود. از اعتراضات هزاران نفره بازنشستگان در مقابل مجلس اسلامی، تا اعتراضات موفقیت آمیز قدرتمند کارگران در هفته تپه، از اعتراضات وسیع در دانشگاه در آستانه روز دانشجو و تداوم آن تا اعتراضات هر روزه مالباختگان در خیابانها علیه بساط دزدسالاری حکومت، نمونه های بارز آنست. سخن بازنشستگان دراعتراضاتشان، سخن کارگران هفت تپه در اعتراضاتشان اینست که از دستگیری و زندان نمیترسیم. اگر احدی دستگیر شود، اعتراضات گسترده تر خواهد شد. و تاکید سندیکای نیشکر هفت تپه در پیامش خطاب به کارگران و تشکلهای کارگری، ایجاد و تقویت تشکلهای کارگری و اتحاد این تشکلها در برابر تعرضات هر روزه به زندگی و معیشت کارگران و  کل جامعه است.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی ضمن محکوم کردن تشدید فشار بر روی رهبران کارگری و فعالین اجتماعی، خواستار توقف فوری این احضارها و بازجویی هاست. ما نیز همصدا با سندیکای نیشکر هفت تپه  و تاکید بر امر سازمانیابی کاری و تقویت تشکلهای کارگری بر اتحاد عمل تشکلهای کارگری در برابر تعرضات حکومت به فعالین کارگری و اجتماعی هستیم.

ما بار دیگر بر کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات تاکید کرده و خواستار لغو تمامی احکام امنیتی صادر شدن برای فعالین کارگری، معلمان و فعالین اجتماعی هستیم. رضا شهابی،  اسماعیل عبدی، محسن عمرانی، مختار اسدی، محمود بهشتی از معلمان معترض و آتنا دائمی فعال دفاع از حقوق کودک و حقوق زنان و علیه اعدام درکنار شمار بسیاری از فعالین معترض اجتماعی تحت عناوینی چون اخلال در نظم و امنیت ملی در زندانند. رضا شهابی، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، محسن عمرانی، مختار اسدی، آتنا دائمی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا از زندان آزاد شوند.  تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران، معلمان و فعالین اجتماعی باید لغو شود. وسیعا به کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات بپیوندیم.

٢٤ آذر ٩٦

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar٢@gmail.com

http://free-them-now.com/