کانون مدافعان حقوق کارگر-همدردی و همراهی با زندانیان سیاسی و خانواده های آنان جرم نیستواله زمانی، بهنام ابراهیم زاده و پیمان سالمی باید آزاد شوند

http://www.kanoonm.com/2851

همدردی و همراهی با زندانیان سیاسی و خانواده های آنان جرم نیست

واله زمانی، بهنام ابراهیم زاده و پیمان سالمی باید آزاد شوند

یک هفته از بازداشت واله زمانی، بهنام ابراهیم زاده و پیمان سالمی گذشته است و خانواده ها از وضعیت آنان بی خبرند. بی خبری از این عزیزان در حالی است که هنوز رضا شهابی، سعید شیرزاد و محمد نظری نیز در اعتصاب غذا هستند و وضعیت جسمانی آنان وخیم تر شده است.

روز چهارشنبه گذشته هنگامي كه عده ای از فعالان كارگري همراه خانواده هاي ملاقاتي اعتصاب غذاكنندگان زندان گوهردشت مقابل زندان بودند  تا با خانواده ها همياري و همدلي كنند، هنگام ترک محل، ماموران انتظامي به صورت بسيار خشونت آميزي و با ضرب و جرح و پاشيدن اسپري به صورت برخی از حاضران، مبادرت به دستگيري افراد كردند.

متاسفانه تا امروز همچنان از محل نگهداري انان اطلاعي به خانواده ها داده نشده است، و به رغم اینکه  دادسراي انقلاب براي آنان در روز پنجشنبه وثيقه صادر كرده است اما ماموران آنان را به نقطه نامعلومي انتقال داده و خانواده ها را در نگراني عميق قرار داده اند .

واله زمانی، بهنام ابراهیم زاده و پیمان سالمی باید بی قید و شرط و فوری آزاد شوند زيرا در هيچ قانوني همدردي با خانواده زندانيان اعتصابي جرم نیست.  مسوولیت حفاظت از جان و سلامت آنان تا زمان آزادی به عهده ی زندانبانان است.

کانون مدافعان حقوق کارگر

29 شهریور 1396