کانون مدافعان حقوق کارگر-همدردی با كارگران معدن ذغال سنگ آذر شهر .

همدردی با كارگران معدن ذغال سنگ آذر شهر .

 بر اساس گزارشات اولیه بیش از چهل نفر از كارگران معدن ذغال سنگ آذر شهر به علت ریزش در زیر آوار مدفون شده اند .

این حادثه اسفناك بعد از ریزش معدن سوما در تركیه بزرگترین حادثه ای است كه در آن تلفات جانی بسیار زیاد است . عدم ایمنی معادن و حرص و آز سرمایه داران در بالا بردن شدت كار و صرفه جوئی در هزینه های ایمنی برای به دست آوردن سود بیشتر همواره علت اصلی در این حوادث است .

 كار معدن كه از سخت ترین كارها است. شرایط سخت کار همراه با عدم دریافت به موقع حقوق و دستمزد شرایط را برای خانواده های این کارگران بسیار دشوار میکند و هرازچند گاهی حوادث هولناك انفجار و ریزش آوار جان تعدادی از آنان را میگیرد. از همین جهت تجهیزات ایمنی در آن باید بالاترین استانداردها را داشته باشد اما متاسفانه  سودطلبی سرمایه داری در استفاده از نیروی كار ارزان و عدم استفاده مناسب از تجهیزات ایمنی كه ضروری این كار است همواره باعث ایجاد حادثه هائی دلخراش در معادن میشود كه خانواده های كارگران و زحمتكشان را برای سال های سال در غم از دست دادن عزیزانشان داغدار كرده و كودكان وزنان بی پناه را در گرگ بازار سرمایه داری رها میكند .

ما از همه نیروهای مردمی و كارگران و زحمتكشان میخواهیم كه در این مصیبت عظیم خانواده كارگران مشاركت كرده و به هر طریق كه میتوانند به  یاری آسیب دیدگان بشتابند و مقصران و عاملان این حادثه وحشتناك را كه كسانی به غیر از سرمایه داری سود جو نیست به محاكمه بكشانند تا  بتوان از پیشامد چنین حوادثی در آینده جلوگیری كرد.

کانون مدافعان حقوق کارگر

اردیبهشت 96