کانون مدافعان حقوق کارگر -برخورد فیزیکی کارفرما با کارگران

 کانون مدافعان حقوق کارگر
 

نمونه اي از بر خورد كارفرمايان با كارگران قرار داد موقت و حقوق هاي زير حداقل تصويب شده

برخورد فیزیکی کارفرما با کارگران

برخورد فیزیکی با کارگران در محیط های کار یکی از اولین راه هایی بود که سرمایه داری برای به انقیاد کشیدن آنان استفاده می کرده است. شیوه ای که بازمانده از دوران برده داری است. حال در قرن بیست و یکم، در شرایطی که کارگران از حق داشتن هر گونه تشکلی برای احقاق حقوق خود محرومند، این شیوه دوباره احیا شده است.

آقای … صاحب واحد خدماتی “کارواش …” که محل کارواش اش در خیابان طالقانی بجنورد قرار دارد، کارگر خود را مورد ضرب و شتم قرار داد.

در کارگاه ایشان که نزدیک به ده کارگر کار میکنند و هیچ کدام دارای بیمه و قرار داد نیستند کارگران نه تنها از لحاظ معیشتی بلکه از لحاظ جانی هم حاشیه امنیتی ندارند. ایشان به کارگران خود روزانه پانزده هزار تومان دست مزد میدهد و تعطیلی ها و مرخصی ها و جمعه ها را هم حساب نمیکند، با این تفاسیر باز هم از استثمار کارگران خویش راضی نبوده و کارگران را مورد ضرب و شتم قرار میدهد.

در آخرین برخورد فیزیکی اش با کارگران ، چنان با مشت به چشم یکی از کارگران بخش تمیزکاری زد که چشم اش کبود و بسته شده و ایشان راهی بیمارستان شده اند. پس از آن به دیگر کارگران خطاب کرده که بگویید دیگر ایشان سر کار نیایند. یعنی هم ضرب شتم و هم اخراج کارگر.

کارگران کارواش یکی از جمله بی حقوق ترین بخش های کارگران هستند. در گزارشی که در سال 91 در سایت کانون منتشر شده است به وضعیت دستمزد و شرایط کار این کارگران پرداخته شده است:

چه کسی باید به کارگران کارواش حقوق بدهد؟

http://www.kanoonm.com/267.