کانون مدافعان حقوق بشر کردستان-نیروهای وزارت اطلاعات پروانه حسین پناهی را بازداشت کردند.‎

نیروهای وزارت اطلاعات پروانه حسین پناهی را بازداشت کردند.‎

پروانه حسین پناهی، روز جاری توسط نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات دهگلان، در منزلش بازداشت شد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، نیروهای اطلاعاتی بعد از تهدید و بی حرمتی، تمام منزلش را بهم می ریزند، و جلو چشمان خانواده اش خانم پروانه حسین پناهی را بازداشت می کنند.

همچنین شوهر پروانه، اقبال حسین پناهی هم که بعد از اطلاع از جریان بازداشت همسرش به اداره اطلاعات دهگلان مراجعه می کند، وی نیز بازداشت می شود.

شایان ذکر است که پروانه حسین پناهی قبلا سه سال حکم تعلیقی داشت، اما به گفته یکی از اعضای خانواده حسین پناهی، مدت زمان این حکم سه سال پیش تموم شده بود و این بازداشت به این دلیل نبوده است،از طرفی دیگر سیروان حسین پناهی هم پسر بزرگ خانم پروانه حسین پناهی چند سالی به خاطر فعالیتهای مدنی در زندان بود، و مدتی پیش هم پسر دیگرش پویا از زندان آزاد شد.

گفتنی است که طی سالهای اخیر، و بعد از دستگیری آقای انور حسین پناهی، تعداد زیادی از افراد خانواده حسین پناهی بطور جداگانه و به بهانه های مختلف، احضار و بازداشت و مورد تهدید قرار گرفته اند.

خانواده حسین‌پناهی، قبلا بارها با نوشتن نامه‌هایی به سازمان های حقوق بشری و از جمله به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر، سازمان گزارشگران بدون مرز و دیگر نهادهای حقوق بشری خواهان تلاش این نهادها برای توقف فشار وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی علیه این خانواده شده‌ بودند.