کانون مدافعان حقوق بشر کردستان -بازداشت دست کم ۴۰ شهروند کُرد در بوکان

بازداشت دست کم ۴۰ شهروند کُرد در بوکان


دیروز پنج شنبه دست کم چهل شهروند کرد اهل بوکان توسط نیروهای وزارت اطلاعات و نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، بعد از ظهر دیروز پنج شنبه ۱۵ مهر ماه، نیروهای وزارت اطلاعات با همکاری نیروهای اطلاعات سپاه با حمله به چندین منزل و مکان عمومی، حدود ۴۰ شهروند بوکانی را همراه با ضرب و شتم بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

هر چند تاکنون اسامی دقیق بازداشت شدگان معلوم نشده است. ولی در میان افراد بازداشت شده، جوانان کم سن و سال و برخی از ائمه مساجد و طلبەهای آنها به چشم می خورد.

یک منبع مطلع در این باره به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت که امام جمعه و جماعت مسجد روستای قازلیان شهرستان بوکان به اسم “ملا حسن” به همراه چندین تن از طلبه هایش و همچنین چندین طلبه از مسجد جامع روستای کوسه بوکان به همراه چندین نفر دیگر بنامهای ” مختار و محمد مکانیک و کمال و بهزاد و بهرام آسوار و هیوای آسوار که برادر هم هستند، در میان بازداشت شدگان به چشم میخورد.

تا این لحظه از اتهام و یا اتهامات این افراد اطلاعی در دست نیست، ولی به گفته منابع محلی ‎تهمت این افراد دستگیر شده، فعالیتهای مذهبی و شرکت در گروهای ورزش و کوهنوردی می باشد.

http://www.hrkurd.com/archive/1794.htm