کانون مدافعان حقوق بشر کردستان -بازداشت و بی خبری از سرنوشت یک شهروند کُرد در بانه

بازداشت و بی خبری از سرنوشت یک شهروند کُرد در بانه

از سرنوشت «آواره پرتوی» شهروند کُرد که‌ ماه گذشته از سوی اطلاعات سپاه شهرستان بانه بازداشت شده‌ است٬ تاکنون خبری در دست نیست.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، «آواره پرتوی» اهل بانه در۲۱ تیرماه سال جاری در محل کارش توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسدارن بانه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این شهروند کُرد ۲۴ساله فرزند علی٬ ۲۱ تیرماه امسال در محل کارش در حالی که مورد ضرب و شتم قرار می گیرد، توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران در بانه بازداشت می شود، که از آن تاریخ تاکنون خبری از سرنوشت وی در دست نیست.

خانواده نامبرده پس از یک ماه تا اکنون از محل نگهداری فرزندشان و به رغم تلاش و مراجه به نهادهای سپاه باسداران و ارگان امنیتی وزارت اطلاعات در بانه ناکام ماندەاند و شدیدا نگران سرنوشت پسرشان هستند.

گفتنی است که طبق آمار« کانون مدافعان حقوق بشر کردستان» طی دوماه اخیر بیش از ۷۰ شهروند کُرد در شهرهای اشنویه، سنندج، مریوان، مهاباد، نودشه، سقز، بوکان، سروآباد، سردشت ، دهگلان و … بازداشت و به سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات و یا اطلاعات سپاه در این شهرها انتقال یافته‌اند، که سرنوشت بسیاری از آنان همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

http://www.hrkurd.com/archive/1540.htm