کانون مدافعان حقوق بشر کردستان -بازداشت یک شهروند مهابادی از سوی نیروهای امنیتی

بازداشت یک شهروند مهابادی از سوی نیروهای امنیتی

مأموران وزارت اطلاعات یک شهروند مهابادی بنام «سیامک دهبکری» را پس از ضرب و شتم بسیار شدید بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، «سیامک دهبکری» فرزند طاها متولد ۱۳۶۹ روز دوشنبه ۴ مرداد ماه پس از بازگشت از اقلیم کردستان عراق با ورود سه تن از ماموران اداره اطلاعات مهاباد در منزل پسرعمویش مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این باره به کانون مدافعان حقوق بشر کردستان گفت که این شهروند کُرد متولد ۱۳۶۹روز دوشنبه ۴ مردادماه سال جاری پس از بازگشت از اقلیم کردستان عراق با ورود سه تن از ماموران اداره اطلاعات مهاباد در منزل پسر عمویش و حتی بدون داشتن مجوز قضایی و به طرز فجیعی مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته و سپس وی را باخود برده وتا اکنون از سرنوشت ایشان اطلاعی در دست نیست.

این منبع همچنین گفت: سیامک دقیقا پس از گذشت ۲۴ساعت طی بازگشتش از کردستان عراق دستگیر شد٬ این درحالیست که وی تا به حال سابقه امنیتی نداشته و در شهر سلیمانیه از توابع اقلیم کردستان به شغل کارگری مشغول بوده و علی رغم اینکه تاکنون با هیچ یک از احزاب کُرد فعالیت و یا همکاری نداشته است، بلکه وی تنها نان آور خانواده اش بوده است.
گفتنی است سیامک دهبکری گرافیست می باشد.

از طرفی دیگر ناصر ویسی”کارگر کُرد اهل روستای”کورکوری”شهرستان سنندج، که در اقلیم کُردستان عراق مشغول به کار بوده است، هنگام بازگشت و در مسیر مریوان ــ سنندج ناپدید شده است.

نام برده ٣٠ ساله می‌باشد وهفته گذشته از شهرستان مریوان با خانواده‌ی خود تماس گرفته و تا اکنون دیگر هیچ خبری از وی در دست نمی‌باشد.

بخوانید: http://goo.gl/qJneca
بخوانید: http://goo.gl/2SLd44
به کانال کانون در تلگرام بپیوندید:
https://telegram.me/hrkurd
فیسبوک کانون:
https://www.facebook.com/HRKURDISTAN/