کانون مدافعان حقوق بشر کردستان – اخباری از جنایت رژیم اسلامی

یکی از اعضای انجمن سبز چیا در شهر مریوان بازداشت شد.

“شریف باجور” از فعالین محیط زیست و یکی از اعضای “انجمن سبز چیا” در شهر مریوان بازداشت شد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه، “شریف باجور” از فعالین محیط زیست مریوان و یکی از اعضای “انجمن سبز چیا” از سوی نیروهای امنیتی در شهر مریوان بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این باره به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت که این فعال مریوانی در دزلی مریوان و توسط نیروهای بسیج وابسته به سپاه پاسداران دستگیر شده و بعدا به نیروهای وزارت اطلاعات در شهر مریوان تحویل داده شده است.

گفتنی است که شریف باجور قرار بود با راهپیمایی و اعتصاب غذا از مریوان تا ثلاث باباجانی صدای هشت توله سگ باشد که بی رحمانه به دست خشونت انسان مادرشان کشته شده بود.

این حرکت بە منظور اعتراض به خشونت علیه حیوانات و در حمایت از هفت توله سگ است که مادرشان، قربانی خشونت انسان شده و قرار بود از مریوان تا ثلاث باباجانی در استان کرماشان (کرمانشاه) ادامە داشتە باشد.

http://www.hrkurd.com/archive/1876.htm
یک کولبر دیگر کُرد براثر شلیک نیروهای نظامی ایران کشته شد/ تصویر

در ادامه کشتار کولبران در مرزها، یک کولبر دیگر در نتیجه شلیک نیروهای نظامی حکومت ایران، در مرز شهرستان سردشت کشته شدند.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، روز سه شنبه ۱۱ آبان در بخش مرزی شهرستان سردشت روستای “دەرمان ئاوێ” ، شماری از کولبران توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران مورد هدف تیراندازی قرار گرفتند که در نتیجه یک کولبر به نام “عثمان عزیزی” مشهور به “سید عثمان ” جان خود را از دست داد.

عثمان عزیزی ۴۱ ساله دارای دو فرزند زیر سن ۱۸ ساله و همسری که به بیماری سرطان مبتلا میباشد، که جهت تامین مایحتاج روزمره زندگی به شغل پرخطر کولبری در مناطق مرزی روی برده بود.

گفته می‌شود، نیروهای نظامی حکومت ایران بدون “اخطار قبلی” و “ایست” این کولبر کُرد را هدف گلوله قرار داده‌اند.
شهروندان کُرد ساکن مناطق مرزی به دلیل فقدان زمینه‌ی شغلی مناسب و بیکاری فزاینده به ناچار به شغل پرخطر کولبری روی می‌آورند و با حمل بارهایی با وزن بالای در پی کسب درآمد خانواده‌های خود می‌باشند.

کولبری در استان‌های مرزی بیشتر رواج دارد و جزو یکی از خطرناکترین کارهای ایران محسوب می‌شود؛ بیشتر کارگران کولبر را جوانان و افراد میانسال تشکیل می‌دهند که فقط برای امرار معاش روزانه خود روی به این شغل خطرناک آورده‌اند.

http://www.hrkurd.com/archive/1872.htm