کارگرنیشکرهفت تپه-ازهفت تپه چه خبر؟ ما کارگران سه ماه است که حقوق نگرفته ایم .

گزارش تکمیلی

در ادامه  احضار کارگران در هفته های گذشته ،مجددا روز دوشنبه دهم مهرماه  هفت نفر از  کارگران هفت تپه از طریق حراست شرکت به آنها ابلاغ شده است که به پاسگاه هفت تپه مراجعه کنند.  پس از مراجعه کارگران  به پایگاه محل، به آنها گفته شده  که روز سه شنبه به اداره آگاهی شوش برای تشخیص هویت وگرفتن اثر انگشت خودرامعرفی کنند ونتیجه اثر انگشت نگاری را تحویل دادگاه بدهند. وقتی کارگران احضار شده، به دادگاه شوش درشعبه اول باز پرسی مراجعه می کنند ، قاضی به این هفت کارگر گفت که شما به عنوان تحریک کنندگان  کارگران  هر کدام به دوسال حکم تعلیقی محکوم شده اید  و می باید پس از ابلاغ حکم به مدت شش ما و هر ماه  یک بار به پایگاه هفت تپه جهت دادن  امضا حضور داشته باشید و چنانچه طی مدت یاد شده کارگران هفت تپه  دست به اعتصاب بزنند واقدام به بستند جاده کنند ،علاوه بر دوسال تعلیقی ، دوسال دیگر به  احکام زندان شما اضافه خواهد شد.به این ترتیب  در مجموع  چهار سال زندان برای هر کدام از  این 7 نفر در نظر گرفته شده است  این در حالی است که این هفت کارگر در دادگاه !!؟- به اصطلاح دادگاه –  هیچ گونه حق دفاعی از خود را نداشته اند؛ چرا؟؟  چون هیچ جلسه دادگاهی در کار نبوده  و تنها در آخر به این ستم دیدگان گفته شده شما به جای هفتادو سه نفر کارگری که در جریان اعتصاب اقدام به بستن جاده کرده بودند حکم گرفته اید! در ضمن برای 73 نفر از کارگران  پرونده تشکیل شده بود وهمگی با گذاشتن وکالت به طور مشروط فعلا آزاد می باشند . لازم به ذکر است که در اعتصاب و اعتراضاتی که در  مرداد ماه صورت گرفت تعداد ده کارگر به مدت ۴۸ ساعت در زندان دزفول بازداشت شده بودند که  بعدا همگی  با وثیقه بیست میلیونی آزاد شدند. و اخراینکه  کارگران ستمدیده در حال حاضر حقوق تیر ، مرداد وشهریور ماه  یعنی سه ماه دستمزد عقب افتاده را دریافت نکرده اند .
 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

ازهفت تپه چه خبر؟
ما کارگران سه ماه است که حقوق نگرفته ایم .


ما منتظراقدام مسئولین هستیم چرا فراموش شدیم؟!
پس ازواگذاری شرکت نیشکر هفت تپه دربهمن ماه ۹۴ به بخش خصوصی که هنوزنحوی واگذاری آن وافراد خریدار واقعی (نهاد ها و افراد پشت پرده )با گذشت بیش از یک سال پر رنج و عذاب مشخص نشده است در این مدت ما تنها با اعتراض و تجمع توانسته ایم دستمزد های خود را دریافت کنیم.در پی اعتراض به این بی حقوقی ها ما ناچار به بستن جاده بین المللی اندیمشک ، اهواز شدیم تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانیم؛اما مقامات محلی و استانی و قضایی نه تنها به خواست ما توجه ای نکرده اند بلکه از کارفرما به دفاع برخواستند و حامی کارفرما شدند و برای73 نفر از کارگران زحمتکش پرونده قضایی تشکیل دادند!!! و کارگران حق خواه را اخلاگر و متهم معرفی کردند؟!
کارگرانی که سه ماه حقوق ومزایای قانونی( تیر ، مرداد . شهریور ) را دریافت نکرده طی گزارشی این تخلف اشکار را به اطلاع اداره کار ، اداره اطلاعات و نماینده شهر رسانند به این امید که گوش شنوایی باشد و از حقوق قانونی ما به دفاع برخیزند ، اما زهی خیال باطل! مسئولین به جای دفاع از ما به دفاع از کارفرما پرداختند. کارفرمایی که نه قانون کاررا قبول دارد و نه اداره کار را و اداره کار شهرستان تنها تماشای این بی حقوقی مطلق است و بس!
در رسانه ها ما ظلم و ستم کارفرمای چسپ هل ، آذراب ، هپکوو اراک را دیدیم و شنیدیم . اعتراض کارگران در اراک کاری کرد که مسئولین در انجا تکانی به خود بدهند وجواب کارگران را بدهند ،اما در خوزستان تمامی مسئولین با بی تفاوتی تمام از کنار اعتراضات ما کارگران می گذرند و جوابی به خواست های ما ندارند.
.چرا صدای کارگران نیشکرهفت تپه به جایی نمیرسد؟!
آیا سرنوشت هزاران کارگراین شرکت برای مسئولین اهمیتی ندارد !!!! آیا این نشانه زدوبند در آن بالاها بین مسئولین نیست که پشت این واگذاری ( واگذاری شرکت ) پنهان شده اند؟
ما البته این روزها شاهد احضار و دستگیری ( بر اساس اخبار منتشرشده ) اقوام و نزدیکان مسئولین کشوری هستیم که دستشان به فساداقتصادی ورانتی آلوده است و گویا به خاطر داشتن ” ژن برتر” ، توانسته اند به ثروت های هنگفت دست یابند!!
لذا یاد آوری این نکته شایسته است درصورتی که اراده ای باشد بایدمنابع نظارتی باتشکیل کمیته ای موضوع واگذاری نیشکرهفت تپه وعملکرد بیش از یک سال گذشته این شرکت رابررسی کرده وازسازمان خصوصی سازی چگونگی واگذاری را توضیح بخواهند. کارفرمای شرکت اعلام کرده است که جهت اشتغال جوانان طرحهای زیادی مانندپتروشیمی، کارخانه رب، زغال سازی،ام دی اف وغیره رادارد ولی عملا هیچگونه طرح اجرایی وعملیاتی را ما شاهد نبوده ایم . ( امید واریم که کارفرما دارای “ژن برتر” نباشد و گرنه می تواند با این ” ژن ” از تسهیلات بانکی بیشتری استفاده کند ).
از زمان واگذاری تا به امروز هرروزبدهیهای شرکت افزوده تر میشود و در مقابل ایشان فقط بفکرتعدیل نیروهای دایمی بوده واخیر نیروهای طرف قرارداد شرکت رابه” پیمانکاری اقبالی” تبدیل کرده تابهتربتوانند حقوق انهاراپایمال کنند. ما هر روز بیشترآگاه می شویم که بی حقوقی های ها تنها از نیت های بد و حرص و طم های یک کارفرما نیست که ما هر روز بی حقوق تر و فقیر تر می شویم، بلکه این ذات نظام سرمایه داری است که این گونه برای فربه تر کردن خود ، ما را به روز سیاه می نشاند . همچنین ما در جریان مبارزه یاد گرفته ایم که فقط بامقابله ومقاومت کارگران طرح های سرمایه داران خنثی می شود و در این مدت بیشتر آموختیم که دولت و وزارت کار، طرفدارسرمایه داران هستند ، قبلا می شنیدیم که می گفتند ما از کوخ نشینان دفاع می کنیم اما الان چون خود کاخ نشین هستند پس از کاخ نشینان دفاع می کنند!!
کارگرنیشکرهفت تپه