” کارزار پشتیبانی از کارگران ایران ” -به حکم غیر انسانی شلاق و زندان یدالله صمدی و اقبال شبانی اعتراض کنیم

به حکم غیر انسانی شلاق و زندان یدالله صمدی و اقبال شبانی اعتراض کنیم
در تاریخ ۱۷ مهرماه سال ۹۳ یدالله صمدی دبیر و اقبال شبانی بازرس “انجمن صنفی کارگران خبازیهای سنندج و حومه” به اداره اطلاعات سنندج احضار و بازداشت شدند. اقبال شبانی پس از ۵ روز و یدالله صمدی پس از ۱۲ روز با قرار کفالت آزاد گردیدند.
این دو فعال کارگری از سوی “حامد سلطان آبکنار” قاضی شعبه ۱۰۶ دادگاه جزائی، به اتهام اخلال در نظم به ۵ ماه حبس تعزیری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم گردیدند. این حکم هم اکنون به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده است.
منتخبین کارگران خبازیهای سنندج، متهم به شرکت در راهپیمائی ۱۶ مهرماه در دفاع از مردم کوبانی ، هستند. بنا به گفته این فعالین کارگری ، آنها در این راهپیمائی شرکت نداشته اند و در دوره بازداشت در اداره اطلاعات عمدتا پیرامون فعالیت در انجمن کارگران خبازیها ی سنندج مورد بازجوئی قرار گرفته اند. همچنین در این بازجوئیها بازجویان اداره اطلاعات آنان را تحت فشار قرار داده اند تا از انجمن کارگران خباز استعفا دهند.
حکم صادره توسط شعبه ۱۰۶ در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۳ شفاها به یدالله صمدی و اقبال شبانی اعلام گردید. این فعالین کارگری تاکنون حکم کتبی محکومیت خود را دریافت نکرده اند.
دستگیری و محاکمه فعالین کارگری و صدور احکام توهین آمیز و تعلیقی رویه ای است که دستگاه قضائی سالهاست بر علیه فعالین کارگری به اجرا در می آورد. صدور حکم شرم آور شلاق برای فعالین کارگری تنها با هدف تخریب روحی این فعالین و به اجرا درآورن مجازا تهای پیشا تمدنی بر علیه جنبش کارگری است. از سوی دیگر تعلیق طولانی مدت چنین احکامی، به مثابه تهدیدی دائمی برای این فعالین به شمار میرود. صدور احکام تعلیقی توسط دادگاهها، عملا مجوز دستگیری و سلب آرامش از فعالین کارگری را در دوره ای طولانی، به دستگاههای امنیتی میدهد.
کارزار پشتیبانی از کارگران ایران از همه تشکلها و فعالین کارگری میخواهد تا به صدور جنین احکام غیر انسانی برای یدالله صمدی و اقبال شبانی اعتراض کنند. ما تلاش میکنیم تا از همه امکانات و روابط خود برای اعتراض به چنین حکمی برای دبیر و بازرس انجمن صنفی کارگران خبازیهای سنندج و حومه ، استفاده کنیم.
” کارزار پشتیبانی از کارگران ایران ”
تیرماه ۹۴