چیمن دارابی- مرگ دنيا مايه ننگ حاكميت ناسيوناليستها در كردستان عراق

چیمن دارابی- مرگ دنيا مايه ننگ حاكميت ناسيوناليستها در كردستان عراق
هفته گذشته دنیا دختر ١٥ سالە توسط شوهر ٤٥سالەاش بە شیوەای وحشیانە بە قتل رسید.صبح روز ٢٥ ماە مە در نزدیکی شهر دهوک جنازە له شده دنیا پیدا میشود کە بر اثر اصابت گلولە متلاشی شدە بود.  این قتل نه اولین مورد قتل های ناموسی در کردستان عراق است و نه اخرین مورد آن خواهد بود. تجاوز،شکنجە وقتل زنان در کردستان تحت حاکمیت احزاب ناسیونالیست کرد بە یک امر روزمرە تبدیل شدە است.بطوریکە بسیاری از فعالین زن کردستان را قتلگاە زنان مینامند.
نیروهای پلیس درمورد این جنایت هولناک تنها به این خبر کوتاه بسنده کرده اند همسردنیا بعد از بە قتل رساندن وی فرار کرده است و  پلیس نتوانستە هیچ اقدامی برای دستگیری او انجام دهد!!!! مادر دنیا  در تلاش برای جلوگیری از پایمال شدن خون دخترش دست بدامان میدیا و دفاتر روزنامه ها و سازمانهای مدافع حقوق زنان شده و از انان برای پیگیری این جنایت درخواست کمک کرده است.
نمونه های این جنایت و حقوق پایمال شده قربانیان و بازماندگان قربانیان بقدری زیاد است که حتی در امارهای رسمی منتشر شده از طرف احزاب حاکم و دم و دستگاه اداریشان هم قابل انکار نیست. امار رسمی منتشر شده از اخبار هولناک این قبیل جنایات حاکی از ان است کە تنها در سە ماە اول سال ٢٠١٤ -١٦١٢ مورد تعرض بە زنان در کردستان عراق ثبت شدە است، این در حالی است کە چند ماە پیش نچیروان بارزانی رئیس حکومت اقلیم کردستان اعلام کرد بود کە  وضعیت زنان در کردستان رو بە بهبود است.
اما امار دیگری هم که توسط سازمان ملل گاها جسته و گریخته منتشر میشود حکایت از وضعیت اسفباری است که زنان در کردستان با ان روبرو هستند. این امار میزان وقوع قتلهای ناموسی در کردستان را بالاتر از ٥٠ مورد در ماە می گزارش کرده است.و صدالبتە بیشتر این موارد نه گزارش میشود و نه شکایتی به جایی ارجاع میشود.
دستاورد 23حاکمیت احزاب ناسیونالیست در کردستان و قدر قدرتی حزبی و عشیرهایشان کشتار بیش از 6000 زن و افزایش سرسام اور خشونت و تهدید جانی زنان بودە است. حاکمیتی کە هر روزه در باز تولید فرهنگ پوسیده و ارتجاعی در جامعه نقش اصلی را بعهده داشته و کهنه پرستان زن ستیز در سایه حمایت دم و دستگاه دولتی انها به اینگونه جنایات دست زده اند، انان ساخت بیش از ٥١٠٠ مسجد وحضور ننگین بیش از ٦٢٠٠ ملا و آخوند در جامعه با در اختیار داشتن تریبونهای تبلیغی برای اشاعه افکار ارتجاعی و ضد زن را در کارنامه سیاه خود ثبت کرده اند.، حاصل حاکمیت این حضرات بە ظاهر متمدن و کراوات بە گردن وجود دهها قتل ناموسی در ماه و افزایش چشمگیر خشونتهای خانگی بر زنان جامعه بوده است. از گولالە تا گلاویژ ، روناک و چیا تا دنیا کە اولین و آخرین قربانیان این ارتجاع عقب ماندە نخواهند بود همگی  قربانیان تبانی حزبی و عشیرە ایی و قوانین مردسالار و حزب سالار کردستان هستند. کسی برای این جنایات محاکمە نمیشود و کسی هم جوابگوی مادران و فرزندان داغدیده این قربانیان نیست .بە عنوان يك کمونیست و  بە عنوان یک زن خواستار محاکمە عامل یاعاملين قتلهای ناموسی و بخصوص قتل دختر بچە ١٥ سالە دنیا هستم. قوم پرستان و احزاب ناسیونالیست حاکم بدانند کە این جنایات لکە ننگی بر پیشانی انهاست و روزی باید جوابگوی این فجایع باشند. شما و حکومت ارتجاعیتان مسئول و مسبب وجود این جنایات هستید دفاعتان از عاملین این جنایات و همکاری پنهان و اشکارتان با انان و زیر پا گذاشتن حقوق زنان و عدم تامین امنیت همه شهروندان جامعه تنها برگ ننگینی از این 23 سال حکومت است.
چیمن دارابی / 30 ماه مه 2014
***