پیام -پیام قدردانی عبداله دارابی به مردم کردستان

پیام قدردانی عبداله دارابی به مردم کردستان
همبستگی مردم کردستان ایران با مردم مقاوم کوبانی و آواره گان جنگ زده شنگال، جای شایسته ترین قدردانی است. 
در چند هفته اخیر بخاطر حملات ددمنشانه نیرو های”داعش- دولت اسلامی عراق و شام”، در سوریه و عراق، دو رویداد بزرگ و غیره مترقبه در شهر های کوبانی و شنگال به فاصله بسیار کمی روی داد ، میلیونها انسان  آزادیخواه و شرافتمند در سراسر جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. رویداد اول، ایستادگی قاطع و مقاومت قهرمانانه مردم شهر کوبانی در کردستان سوریه در برابر حملات وحشیانه نیروی مسلح “داعش” بود، دومی، کشتار و آواره شدن صد ها هزار انسان بیدفاع شهر و روستا های شنگال بود که بخاطر بی پشت پناه بودن، اکثر آنها راهی کوهستانهای اطراف  شدند.
این دو رویداد،  بلافاصله با غم و  شادی و حمایت و پشتیبانی گرم و کم نظیر میلیونها انسان  در سراسر جهان روبرو شد که بخشی از آنرا مردم آزادیخواه و مبارز کردستان ایران تشکیل می دهد.
در این رابطه، مردم کردستان ایران، با اتخاذ دو نوع همبستگی سیاسی و اجتماعی، کنار مردم غم زده شنگال و شادی آفرین کوبانی، ایستادند و بدینوسیله در مصیبت و شادی آنها سهیم و شریک شدند.  مردم کردستان ایران، با تلاش انساندوستانه خود نشان دادند اگر حاکمان مستبد و دست و پیوند های آدم کش شان دست از سر زندگی مردم بردارند، احساس همدردی و همبستگی بین انسانها همواره چون امری ذاتی و طبیعی جاری و روان می گردد  و بسرعت، مرز و و حصارهای ساخته شده را  در هم می نوردد. جمع آوری کمک  مردم شهر های  کردستان ایران، و راه اندازی تظاهرات و اعتراضات علیه جانیان آدمکش داعش و سلفی در شهر های مریوان و سنندج و کرمانشاه و….، حمایت و همبستگی کم نظیر مردم کردستان ایران در حق به آواره گان سال 1991 کردستان عراق، حمل کاروان کمک رسانی مردم مریوان برای دهقانان ترگور و مرگه ور در سال 1358 شمسی، که بخاطر یورش مسلحانه مزدوران مفتی زاده بین سنندج و دیواندره، ناکام ماند، حمل کاروان کمک رسانی مردم کردستان از جمله مردم سنندج، به مردم مبارز ترکمن صحرا در 1358 شمسی،  که  به جانباختن چند انسان کمونیست و آزادیخواه منجر گردید و….را  در خاطره ها زنده کرد.  و نشان داد هر کدام از آنها، نمونه های تاریخی و ماندگاری هستند که داستان همبستگی و فداکاری بین مردم را ورق میزند و هر لحظه به آنها امید میدهد تا برای رسیدن  به یک زندگی آزاد و برابر و شاد و مرفه، کنار هم بایستند و با اتحاد و همبستگی طبقاتی و سازمان یافته خود، نظم موجود حاکم بر جامعه را از پایه تغییر دهند.
به همین خاطر، بسهم خود از  تلاش و اقدامات انسان دوستانه و مبارزه جویانه  مردم  آزادیخواه کردستان ایران، در حق به مردم مقاوم کوبانی و آواره شده گان شنگال، قدردانی میکنم و در این زمینه خود را با شما همراه و همسنگر می دانم. امیدوارم در پرتو این تحرک انسان دوستانه، اتحاد و  همبتسگی سیاسی- اجتماعی  شما کارگران و مردم آزادیخواه بیش از پیش تقویت گردد تا به اتکا به آن رژیم  داعش پرور جمهوری اسلامی را از اریکه قدرت پایین بکشیم و بر ویرانه های آن دنیایی آزاد و برابر و مرفه را بنا نهیم.
زنده باد اتحاد و همبستگی انسان دوستانه مردم آزادیخواه کردستان
مرگ بر جمهوری اسلامی جانی پرور
عبداله دارابی دیبر کمیته کردستان حزب جکمتیست
23 اوت 2014- اول شهریور 1393