پیام نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشوربه کارگران اعتصابی معادن در آفریقای جنوبی

پیام نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور
به کارگران اعتصابی معادن در آفریقای جنوبی
رفقای گرامی سلام
رفقا، ما در خواست شما مبنی بر تقاضای کمک و همبستگی بین المللی را خواندیم و جواب مثبت به آنرا در مسئولیت و یکی از وظایف اساسی خود می دانیم. ما از چند ماه قبل در جریان اعتصابات و مبارزات حق طلبانه شما قرار داشته و در این رابطه برای آشنائی بیشتر هم¬طبقه ای هایمان در ایران یک بیانیه انتشار داده و یک ویدئوکلیپ در یوتوب قرار داده ایم. ما ندای حق طلبی تان و صدای غرش مسلسل های پلیس که بر روی شما آتش گشود را، از طریق فیلمها و ویدئوکلیپ ها دیدیم و شنیدیم و قلبمان در هم فشرده شد. ما می دانیم که شما با چه از جان گذشتگی و قهرمانی که از طبقه کارگر بر می آید، با غول های سرمایۀ امپریالیستی، شرکت های بزرگ چند ملیتی و دولتی امپریالیستی فریب کار، که وجودش را مدیون کار و جانفشانی شما است در افتاده اید. شما اینرا میدانید که فقر و نداری، محروم شدن از یک مسکن مناسب و داشتن یک زندگی مرفه، نه طبیعی است و نه بوسیله نیروئی مافوق طبیعی بر شما تحمیل شده است،بلکه ناشی از سیستم سود و مالکیت خصوصی است که امروز نه تنها شما را اسیر نموده است، بلکه میلیاردها انسان تولید کننده و زحمتکش را در سراسر جهان زیر سلطۀ استثمارگرانۀ خویش گرفته و بهره کشی میکند. از متن پیام تان پیدا است که شما نیزاز داشتن تشکل توده ای طبقاتی خودتان محرومید و اتحادیه ای دارید که با خیانت به جای حمایت از شما و سازمان دادن مبارزه تان برای رسیدن به حقوق مکفی برای یک زندگی مرفع و انسانی، با سرمایه داران همراه شده است و سران آن عضو حزب دولتی ای هستند که به فرمان سرمایه داران و صاحبان غاصب معادن طلای زرد و سفید برای قتل عام شما نیروی سازمان یافتۀ سرکوبگر می فرستند.
رفقای گرامی
ما خود را مؤظف می دانیم که با اعلام همبستگی با شما و یاری رسانی به شما، به وظیفه و مسئولیت کارگری¬مان عمل نمائیم. ما کوشش می کنیم که از طرق مختلف مانند دادن بیانیه، رساندن صدای شما به هم¬طبقه هایتان در ایران، نوشتن نامه های اعتراضی و شرکت در مبارزاتی که در محل زندگی مان به پشتیبانی از اعتصاب و مبارزه شما انجام می گیرد، این وظیفه را انجام دهیم. همزمان در روزهای آینده، هدیۀ کوچکی به حساب شما واریز خواهیم کرد. پیش بسوی یک مبارزه متحد و همبسته بر علیه سرمایه و دولت های سرمایه داری در همه اشکال آن، مبارزه شما را مبارزه خویش دانسته و پیروزی شما، پیروزی ما است. دست شما را از راه دور می فشاریم.
اکتبر 2012

nhkommittehamahangi@gmail.com
http://nahadha.blogspot.com/
boltanxaberi@gmail.com
http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

به ضمیمه متنی را تقدیم می کنیم که حاوی نقطه نظرات و مواضع ما پیرامون مبارزات به حق شما و اشتراکات آن با مبارزات طبقۀ کارگر در ایران است
ضمیمه
رفقای گرامی
اما، مبارزه خونین شما، گرچه تا کنون منجر به جان فشان شدن بیش از 50 نفر از رفقا و همکاران شما شده است، گرچه زخمی و زندانی و شکنجه شده اید، گرچه خانواده های محترمتان نیز تا کنون مجبور به تحمل خفت و نداری، نکبت و فلاکت شده و گاز خفه کننده و اشک آور تنفس کرده و باتوم خورده اند،ولی چند مسئله را روشن کرده است : اول اینکه، دولت را بعنوان دستگاه سرکوب طبقه حاکمه بر علیه طبقه محکوم را در انظار عموم مطرح کرده و پرده دو روئی را درید و نشان داد که دولت بورژوائی ممکن است که اشکال متفاوتی داشته باشد و اما مدافع منافع سرمایه است و هر جا که این منافع یعنی سود ناشی شده از ارزش اضافی کارگر و بویژه مبنای آن یعنی مالکیت خصوصی بر ابزار تولید به خطر افتد، وظیفه اصلی اش یعنی سرکوب را انجام می دهد، در این شرایط فرق نمی کند که سران دولت سفید پوست یا سیاه پوست، یا مدرن و دموکرات ویا دیکتاتور و ارتجاعی و مذهبی باشند. دوم اینکه، شما را به نیروی طبقاتی تان بیشتر از پیش باورمند نموده است. سوم اینکه در اینجا نیزاثبات شد که طبقه کارگر برای رهائی خود نمی تواند اسا س ان به جز نیروی طبقاتی خویش به نیروی طبقات دیگر اجتماعی متکی باشد،خود رهائی کارگر در درک این مسئله بوده است. آری، طبقه کارگر ضمن تکیۀ اساسی به نیروی خویش برای رهائی و حتا رسیدن به خواست های روزمره ضروری است که خود را بعنوان نیروی رهائی بخش به رهبر و نماینده تمام نیروهای مترقی و خواهان تغییربنیادی در جامعه تبدیل نموده و قادر گردد از نیروی این اقشار استفاده نماید. چهارم اینکه نشان داد که برای پیشبرد مبارزه طبقاتی نیاز به سازمانیابی و تشکل های توده ای طبقاتی، متکی به نیروی کارگران و مستقل از عوامل دولت و کارفرما است.
رفقای گرامی
مبارزه طبقه کارگر در سراسر جهان بدین دلیل که طبقه سرمایه دار بعنوان دشمن اصلی، یک طبقه جهانی است، دارای نکات وپایه های مشترک و عمیق ان یکسانی است. و اما، در این رابطه مبارزه طبقه کارگر در ایران و طبقه کارگر در آفریقای جنوبی از چند نکته بنیادی مشترک ویژه بر خودار است که در این جا به دو نکته اشاره می کنیم:
1- در دهه های 1960 و 1970 شما کارگران در آفریقای جنوبی بر علیه یک رژیم نژاد پرست سرمایه داری دست به چندین اعتصاب زدید که مورد یورش قرار گرفتید و قتل عام شدید و اما در نهایت آن رژیم را زانو در آوردید. درست در همان زمان کارگران در ایران نیز با یک رژیم دیکتاتور در گیر بودند که در سال 1970 که کارگران یک کارخانه دست به اعتصاب زدند و بوسیله نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به رگبار بسته شدند و صد ها نفر به قتل رسیده و زخمی گردیدند و در سال 1979 با اعتصاب بزرگ کارگران ایران، بویژه کارگران شاغل در صنایع نفت که شیرهای نفت را بر روی صدور نفت خام به رژیم آپارتائید آفریقای جنوبی، اسرائیل و.. بستند، رژیم سرمایه داری و دیکتاتور منش را به زانو در آوردند و با مبارزه توده های به جان آمده به عمر نظام شاهنشاهی سرمایه داری نوکر سرمایه امپریالیستی جهانی پایان دادند.
2- به دلیل محرومیت کارگران در ایران از تشکلات توده ای طبقاتی و صنفی و سیاسی، شکل دولت تغییر کرد و رژیمی ددمنش تر از رژیم قبلی سرمایه داری سر کار آمد. این رژیم تا کنون دهها هزار انسان کارگر آگاه، سوسیالیست را اعدام کرده است. در سال 2002 به یک اعتصاب و تحصن کارگران معدن مس از زمین و آسمان یورش برد و آنها را قتل عام نمود که اسامی 5 کارگر و 1 دانش آموز اعلام شد. مبارزات شما در سال 1994 منجر به روی کار آمدن دوکت کنونی گردید. دولت جدید آفریقای جنوبی، با تحمیل فقر و بیکاری بر شما و یورش به اعتصاب شما در 16 آگوست 2012 و به قتل رساندن 34 نفر و زخمی نمودن 76 نفر دیگر درست همان جنایت را آفرید که رژیم جدید در ایران آفریده بود.
ما فعالان نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران بر این مسئله وقوف کامل داریم که دشمن مان مشترک است، بدین دلیل مبارزه مان مشترک است. ما این گفته کارل مارکس که در سال 1864 و در هنگام تأسیس انترناسیونال اول بیان داشت« طبقه کارگر برای پیروزی در مبارزه خود نیازمند به داشتن یک حزب کارگری نه تنها در سطح کشور، بلکه بین المللی می باشد.»، را سرمشق خود می دانیم.