پیام محمد آسنگران – مردم آزاده کردستان !آزادیخواهان شهر ارومیه!

مردم آزاده کردستان !
آزادیخواهان شهر ارومیه!
این روزها روزهای حساس و پرمخاطره ای است و باید این حساسیت را دریابیم. جمهوری اسلامی و عواملش طبق برنامه و بسیار آگاهانه دارند تفرقه قومی را از یک میدان ورزشی در شهر ارومیه به کل جامعه تسری میدهند و تا کنون توانسته اند تفرقه قومی میان ترک و کرد و یا دقیقتر بگویم آذری زبان و کرد زبان را در ارومیه باد بزنند و ابعادی فراتر از ارومیه به آن بدهند.
این همان توطئه ای است که اوایل انقلاب حسنی امام جمعه ارومیه مجری آن شد و جنایاتی خلق کرد که مردم هر دو زبان قربانی آن شدند. آن دوره هم صدها نفر کشته و زخمی و سر به نیست شدند و حکومت تفرقه انداخت جاپای خودش را محکم کرد. دیدیم که جمهوری اسلامی هم مردم کرد زبان و هم مردم آذری زبان را قلع و قمع کرد و صدها نفر را به جوخه دار سپرد و هزاران نفر را در زندانها زیر شکنجه برد و …..
ما باید علام کنیم مردم ایران منتسب به هر ملیت و مذهبی شهروندان ایران هستند و هیچ دشمنی ای با همدیگر ندارند. اتفاقا جمهوری اسلامی با قوانین اسلامی و سرکوبگرانه خود ستم ملی را بر علیه کردزبانان و آذری زبانان و…. اعمال کرده و اکنون برای ایجاد تفرقه میخواهد مردم را به جان همدیگر بیندازد و از هر دو طرف عوامل خودش را این بار به عنوان ناجی به جلو صف بفرستد. بخشی از عوامل رژیم خودشان را کرد زبان و مخالف ترک زبانها و بخشی هم خودشان را آذری و مخالف کرد زبانها قلمداد میکنند که این مردم را به جان همدیگر بیندازند.
در این میان بدون شک ناسیونالیستهای کرد و ناسیونالیستهای ترک هر دو میدان را برای خود فراهم میبینند و تفرقه قومی را بیشتر میکنند و با این سیاست جمهوری اسلامی همراه میشوند.
اما این وظیفه همه مردم آگاه آزادیخواه و با فرهنگ کرد و ترک است که این توطئه را خنثی کنند. باید اعلام کرد مردم هیچ نوع دشمنی با همدیگر ندارند. همه مردم ایران یک دشمن دارند و آنهم جمهوری اسلامی است.
جمهوری اسلامی با باد زدن نفرت قومی میخواهد مانع اتحاد و همبستگی مردم بشود و خودش هر روز مشغول اعدام عزیزان ما و چپاول ثروت آن جامعه باشد. نباید اجازه بدهیم جمهوری اسلامی تفرقه قومی را در میان مردم رواج بدهد. نباید اجازه بدهیم به این هدفش نائل بیایید. باید طرحها و توطئه های رژیم را با شکست مواجه بکنیم.
هر کس به هر دلیلی و تحت هر عنوانی بخواهد اقدامی علیه کرد زبانان و یا آذری زبانان انجام بدهد بدانید اگر عامل مستقیم جمهوری اسلامی نباشد در جهت سیاست رژیم کار میکند. مردم باید هشیار باشند عوامل جمهوری اسلامی خودشان را ترکهای با غیرت ملی و یا کردهای با غیرت ملی معرفی میکنند. اینها را باید شناخت و افشا کرد.
ما همه مردم ایران و اینجا مردم کرد زبان و آذری زبان در یک صف هستیم و صف مقابل ما جمهوری اسلامی است. ناسیونالیستهایی که در هر دو طرف میخواهند تفرقه قومی را تحت عنوان دفاع از کرد یا دفاع از ترک رواج بدهند یا عوامل جمهوری اسلامی هستند یا به دام سیاستهای جمهوری اسلامی افتاده اند.
هر کس علیه کرد زبانان و یا آذری زبانان حرفی بزند و یا اقدامی انجام بدهد دشمن مردم و در جهت سیاست جمهوری اسلامی کار کرده است.
زنده باد اتحاد و همبستگی همه مردم ایران زنده باد اتحاد مبارزاتی مردم کردستان و آذربایجان
محمد آسنگران
٢٤ اکتبر ٢٠١٥