پیام سازمان آزادی زن به مردم انقلابی کوبانی – مبارزه و مقاومت قهرمانانه شما به ما امید بخشید!

پیام سازمان آزادی زن به مردم انقلابی کوبانی
مبارزه و مقاومت قهرمانانه شما به ما امید بخشید!

مردم کوبانی!
مقاومت و مبارزه قهرمانانۀ شما را در این چند ماه با دقت، اشتیاق و اضطراب دنبال کردیم. با شما نفس در سینه هایمان حبس شد و با هر خبر پیروزی، هر چند کوچک، با شما به وجد آمدیم. مبارزه و مقاومت شما در مقابل هیولای داعش، قلب تمام انسان های آزادیخواه، برابری طلب، متمدن و شریف را به شوق آورد. در دنیایی که سیاهی بر آن سایه افکنده؛ در دنیایی که مردم کارگر و زحمتکش را به گرسنگی، فقر و بیخانمانی، حتی در مهد دموکراسی و پیشروی سرمایه، محکوم کرده اند؛ در دنیایی که دو قطب تروریسم، تروریسم اسلامی و تروریسم دولتی بسرکردگی آمریکا دنیا را به دام یک جنگ خانمان برانداز کشانده اند؛ در شرایطی که تروریسم اسلامی از قبیل داعش، رژیم اسلامی ایران، حزب الله، القاعده و بوکو حرام، شکم پاره می کنند، سنگسار می کنند و می کوشند دنیا را به کمک مدرن ترین و پیچیده ترین سلاح ها به بربریت قرون وسطی برگردانند؛ زنان را در بازارهای مکاره برده بفروش می رسانند و هراس و ارعاب را بر منطقه حاکم کرده اند؛ مبارزۀ قهرمانانه شما با ابتدایی ترین سلاح ها، به یمن آرمان، از جان گذشتگی و ابتکار توده ای به جهانیان نشان داد که راه دیگری نیز وجود دارد. نشان داد که مجبور نیستیم به یکی از این دو قطب تروریست تسلیم شویم و سرنوشتمان را بدست آنها بسپریم؛ نشان داد که آرمانخواهی و آزادیخواهی متشکل و مسلح قادر است هیولای مجهز و تا دندان مسلح را به زانو درآورد. درود بر شما!

زنان انقلابی و آزادیخواه کوبانی!
مبارزه شما، جنگیدنتان با این وحوش از گور برخاسته احساس افتخار، شوق و امید در ما فعالین آزادی زن بوجود آورد. حملۀ خونین داعش به عراق با کمک و چراغ سبز ارتجاع منطقه و بین المللی یک احساس خشم و یاس در دنیا ایجاد کرده بود، چند ماهی طول نکشید که اخبار مقاومت حماسی شما در مقابل داعش سریعا این احساس یاس را به امید و هیجان بدل کرد. بویژه خبر شرکت وسیع شما زنان انقلابی در این مقاومت مسلحانه هیجان آور بود. طنز زیبایی که در این جنگ حماسی آشکار شده بود، زیبا ترین لحظه یک مبارزه انقلابی را به نمایش می گذارد؛ هیولای اسلامی که آمده بود تا شما را بعنوان برده به اسارت درآورد و سپس بفروش برساند، با اصابت گلوله هایی که از اسلحه شما شلیک می شد، نه فقط قلبش از حرکت ایستاد، بلکه شوک و سکته مغزی را در اردوگاه این تروریسم حاکم کرد. علیرغم تلاش ارتجاع حاکم برای سانسور اخبار مقاومت شما، با این خیال واهی که بزودی خاموش خواهد شد، خبر مقاومت شما در دنیا انعکاس یافت و موجی از همبستگی، حمایت و ستایش را برانگیخت. مردم دنیا به حمایت و همبستگی با مقاومت شما به خیابانها آمدند و در دفاع از شما شعار سر دادند. ما به شما افتخار می کنیم!

مقاومت قهرمانانه و پیروزمند شما بسیاری از افسانه هایی که بورژوازی جهانی طی سالهای اخیر بعنوان فاکت در جهان حاکم کرده بود، خنثی ساخت. اول، برای رهایی از تروریسم اسلامی، باید به دولتهای غربی و ناتو، یعنی تروریسم دولتی متوسل شد؛ دوم، برای مقابله با تروریسم دولتی، و جنایاتی که آفریده بود، در عراق، افغانستان و سپس در لیبی باید با تروریسم اسلامی سازش کرد و به آنها پیوست. شما نشان دادید که راه سومی نیز هست. شما نشان دادید که یک جامعه کوچک نیز می تواند با آرمانخواهی و تشکل، اسلحه بدست بگیرد و برای دفاع از حیات، حرمت و آزادی خود بجنگد و موفق شود. سوم، با جنگ مسلحانه تان علیه این هیولای اسلامی یک راه دیگر را در مقابل جنبش حقوق زن در منطقه گذاردید. اکنون بیش از دو دهه است که جنبش حقوق زن با توسل به ان اجی او سازی و لابیسم می کوشد حقوق خویش را بدست آورد. مبارزه ای که نه تنها دستاوردی ندارد، بلکه فعالین جنبش آزادی زن را نیز عملا بی خاصیت می کند. طنز تلخ و جالب تاریخ در اینجاست که اکنون پنجاه سال از اولین کنفرانس بین المللی سازمان ملل برای برابری زنان می گذرد، طی این مدت هر پنج سال و ده سال یکبار کنفرانس دیگری تشکیل شده، صدها قطعنامه به تصویب رسیده، هزاران ساعت بحث شده و میلیون ها دلار هزینه شده است، نتیجه؟ وضعیت زنان در دنیا اسفبار تر و وخیم تر گردیده است. مبارزه شما این پتانسیل را دارد تا تاثیرات عمیقی بر جنبش حقوق زن در دنیا بگذارد و آنرا متحول کند.

مردم کوبانی!
از صمیم قلب پیروزی را به شما تبریک می گوییم. ما را در کنار خود بدانید. ما همگی به یک جبهه متعلقیم. مبارزه شما آنچنان شوک و هراسی در اردوی ارتجاع، اسلامی و غیره ایجاد کرده است که از داعش، آمریکا و غرب همه شکست داعش را بپای بمباران های آمریکا می گذارند. می ترسند که کوبانی های دیگری متولد شود و بساط جنگ و حاکمیت تروریسم و ارتجاع را بهم بریزد. ما اجازه نخواهیم داد که مبارزه و مقاومت قهرمانانه و حماسی شما را از آن خود سازند.

صمیمانه جان باختن بیش از هفتصد تن از عزیران دلبندتان را به شما تسلیت می گوییم. آنها قهرمانانه برای آزادی، انسانیت، حرمت انسانی و برابری زن و مرد جان باختند. نامشان در تاریخ مبارزات آزادیخواهانه به ثبت خواهد رسید. یادشان گرامی باد! دستتان را می فشاریم و بار دیگر به شما درود میفرستیم. بیژیت!

آذر ماجدی
رئیس سازمان آزادی زن
اول فوریه 2015