پيام تبريك نوروزي – كانون مدافعان حقوق كارگر در سال 1396

پيام تبريك نوروزي كانون مدافعان حقوق كارگر در سال 1396


اي بلبل خوش‌نوا فغان كن عيد است، نواي عاشقان كن
چون سبزه زخاك سربرآورد ترك دل و برگ بوستان كن
عطار نيشابوري
سالي نو را آغاز ميكنيم و سال گذشته را با همه خوبيها و بديهايش پشت سر ميگذاريم، با اميد آن كه در سال نو موفقيتها و كاميابيهاي بيشتري براي دفاع از حقوق كارگران و زحمتكشان در پيش رو داشته باشيم. هر چند با اعلام حقوقهاي ناچيز براي كارگران و زحمتكشان، جامعه كارگري نميتواند نوروز را با حداقل زندگي بگذراند اما شاد از آنيم كه اميدهايمان را از دست نداده ايم و همچنان براي حقوق از دست رفته خود بر سر پا ايستاده ايم و براي روزگاري بهتر و پر نشاط تر مبارزه را با تلاشي بيوقفه ادامه خواهيم داد.
در سال گذشته بلايائي چند را از سر گذرانديم: گسترش فقر و سيه روزي كارگران و زحمتكشان و حقوقهاي نجومي مديران و سردمداران حكومتي همراه با رشوهها و اختلاسهاي نجومي، گسترش اعتياد و بي خانماني همراه با خيل دستگیريهاي فعالان كارگري و اجتماعي، گسترش اعدامها و … همه و همه گوياي آن بود كه بايد از اصلاحات دولتي و حكومتي نااميد شده و دست ياري به سوي يكديگر دراز كنيم تا از اين فلاكت بيرون آیيم.
در كنار اين مسائل، اعتراضات سراسري كارگران، معلمان و زحمتكشان به صورت دسته جمعي ادامه داشت و در بسياري از موارد با موفقيتهایي همراه بود و نويد آن را ميدهد كه مردم تحت ستم اكنون راه مبارزات را گشوده اند و از حقوق حقه خود به خوبي دفاع ميكنند. اين اعتراضات و پيروزيها چشم انداز آينده اي اميد بخش در پيش روي مردم ما ميگشايد و اثبات ميكند كه “حق گرفتني است.”
با اميد گسترش حق خواهيها و همبستگي بيشتر تشكلها و نهادهاي مردمي در همه زمينهها.

فروردین 1396
كانون مدافعان حقوق كارگر