پویا محمدی-تصاویری که وجدان ها را مخاطب قرار می دهد

تصاویری که وجدان ها را مخاطب قرار می دهد

زنجیری که بر پاهای پرصلابت محمود صالحی در بستر بیماری بسته شده است، اوج قساوت و بی شرمی، نهایت دشمنی و رذالت و انبوه قید و بندهای اسارت آور رژیم اسلامی سرمایه داران را در ایران علیه کارگران و مردم تحت ستم این جامعه، با وضوح هرچه تمامتر به جهانیان نشان می دهد. تصویر بند و زنجیر به پاهای محمود صالحی، به حق که نمایانگر استبداد و استثمار در دوران معاصر ایران است.

در تداوم حلقه ها و  زنگ این زنجیر، این بار زنگِ خشم طبیعت و قهر سرمایه است که در هم می آمیزد و جنازه تل انبار می کند. شاهدان، فریادهایی اند به وسعت ارتعاش های مرگبار و به عمقِ لطافت انسان که دگربار تصویرِ نگاه مضطرب و دردآور پدری گرسنه و محروم و تقلا با دستان خالی برای یافتن عزیزانش از زیر آوار مهلک زلزلۀ “خداوندان” زور و ستم را خلق می کند. تصویر دردناک این پدر به حق که نمایانگر ستم و محرومیت در دوران معاصر ایران است.

این تصاویر، وجدان انسان ها را مخاطب قرار داده و استمرار رنج و دردهای اعمال شده بر بشریت را در این گوشه از جهان بازگو می نماید. تصاویری اند از جنس تاریخ، بسان تصویر اجساد سوخته شده در “آشویتس”، اعدام ها در “سایگون”، پدر خفه شده با کودکی در آغوش در شیمیایی “حلبچه”، صف تیرباران شدگان فرودگاه “سنندج” و یا رخسار عیان شده اعدامیان 67 در زمین تفته “خاوران”.

این تصاویر را می باید در اعماق وجود بشریت آگاه و عدالت طلب جهان حک نمود تا در کنار هزاران اثر جرم و جنایات دیگر این رژیم، آیندگان بدانند که اینها با ما چه کرده اند!

در جهانی کردن این تصاویر بکوشیم.

با درد و امید

پویا محمدی

۲۵ آبان ۹۶