پروانه قاسمی جابر کلیبی – گزارش در باره کمیسیون رسیدگی به تصمیم دولت کانادا برای اخراج جابر کلیبی

گزارش در باره کمیسیون رسیدگی به تصمیم دولت کانادا برای اخراج جابر کلیبی
کمیسیون مربوطه که قرار بود ساعت 1 و 15 دقیقه کار خود را آغاز کند، به علت تاخیر کمیسر مسئول حدود یک ساعت بعد تشکیل شد و بلافاصله به دلیل عدم آمادگی مدارک از طرف اداره امنیت عمومی و نیز تقاضای وکیل مدافع برای وقت بیشتر جهت تهیه مدارک در رد نظر وزیر امنیت عمومی کانادا مبنی بر “خطرناک بودن حضور جابر کلیبی در کانادا برای منافع ملی این کشور” تا 21 ماه ژانویه 2014 به تعویق افتاد.
از ساعت 12 و 30 دقیقه افراد کمیته دفاع متشکل از : سازمان همبستگی بدون مرز – هیچکس غیر قانونی نیست – مرکز کارگران مهاجر- شبکه کمیسیون خلقی- گریپ (گروه تحقیق مصالح عمومی کبک، بخش دانشگاه کونکوردیا و دانشگاه مک گیل) – کمک های سرخ کانادا و بسیاری افراد و جریانات سیاسی و اجتماعی کانادایی در مونترال جلوی محل تشکیل کمیسیون تجمع کردند و با پخش اعلامیه، سخنرانی و مصاحبه با رسانه ها به تصمیم دولت کانادا اعتراض کردند. جابر طی سخنرانی و مصاحبه با رسانه ها علل سیاسی تصمیم دولت کانادا را تحلیل کرد و ضمن اشاره به اعدام های اخیر نتیجه گرفت که با چنین رژیمی برای رسیدن به آزادی و دموکراسی راه دیگری جز مبارزه برای سرنگون ساختن آن وجود ندارد.
نسترن نیز اقدام دولت کانادا در زمینه اخراج جابر را اقدامی که بدون شک باعث خوشحالی جمهوری خواهد شد و تاکید نمود : به جای اینکه به افرادی چون جابر که 50 سال است علیه دیکتاتوری در ایران مبارزه می کنند، افتخار نمود آنها را از این کشور اخراج می کنند! این با موازین و اصول دموکراتیک و حقوق انسان ها برای آزادی و رهایی در تضاد کامل قرار دارد.
سپس رشاد آنتونیوس، استاد دانشگاه و محقق مسایل خاورمیانه در مصاحبه با رسانه ها به تفصیل در مورد تصمیم “مسخره” دولت کانادا سخن گفت و آن را غیر منطقی و فاقد هرگونه اساس قانونی دانست. رسانه های مختلف با جابر، نسترن و رشاد مصاحبه کردند و تظاهرات را پوشش خبری وسیعی دادند. برای دیدن و شنیدن بخش هایی از سخنرانی ها و مصاحبه ها در تظاهرات 29 اکتبر می توان به لینک های زیر مراجعه کرد :
http://www.djaber-ka-parvaneh-gh.com

به این ترتیب جنبشی که در اعتراض به تصمیم ناگهانی دولت کانادا در زمینه اخراج جابر به حرکت درآمد، روز به روز ابعاد وسیعی به خود می گیرد. انتشار مقاله هایی در روزنامه های مهم و پرتیراژ شهر مونترال و پخش رپرتاژ در رادیو و تلویزیون کانادا مساله را به میان افکار عمومی برد. بسیج پردامنه علیه تصمیم دولت کانادا از یک طرف رژیم تروریست جمهوری اسلامی را بیشتر از گذشته در افکار عمومی مردم کانادا مطرح نمود و از طرف دیگر سیاست دوگانه و عوام فریبانه دولت این کشور را که ادعا می کند مخالف ترور و کشتار رژیم اسلامی است ولی همزمان مبارزه برای سرنگونی این رژیم را “تروریسم” می خواند، به معرض نمایش گذاشت. نامه های اعتراض و ابراز نفرت نسبت به این اقدام دولت کانادا به ارگان های مسئول ابعاد جهانی یافت.
کمنتارهایی که در رابطه با مقاله ها، گزارش ها و رپرتازها در روزنامه ها و رادیو تلویزیون توسط خوانندگان و بینندگان نوشته می شود، در اکثریت قاطع خود، ضمن ابراز تعجب از اقدام دولت کانادا و مخالفت با آن، به حمایت از جابر پرداخته و خواستار لغو تصمیم دولت کانادا شده اند.
به درستی پیکاری که در راستای لغو تصمیم دولت کانادا آغاز شد از چار چوب شخصی فراتر رفت و تبدیل به روندی سیاسی- عملی برای مبارزه ای جدی علیه رژیم اسلامی و کشورهای حامی آن گردید، امری که از همان ابتدا هدف اساسی ما در این نبرد بود.
دلیلی که دولت کانادا برای اخراج جابر اعلام کرده است در نوع خود بی سابقه است. دولت کانادا به خود اجازه می دهد تا مبارزه توده های زحمت کش ایران در جهت سرنگونی رژیمی به غایت ارتجاعی و خونخوار را “تروریسم” بخواند و براین اساس حضور جابر در این کشور را نامطلوب اعلام کند.
اگر دولت کانادا بتواند برنامه ضد انقلابی خود علیه نیروهای رادیکال و انقلابی ایرانی را جامه عمل بپوشاند، از آن پس براحتی می تواند هر فرد و نیروی مخالف جمهوری اسلامی را به دلیل “کوشش جهت سرنگونی” این رژیم تحت فشار قرار دهد و به این ترتیب از فعالیت نیروهای رادیکال علیه رژیم اسلامی جلوگیری کند. از این رو وظیفه انسان های مبارز و نیروهای رادیکال پافشاری بر حق طبیعی توده های زحمت کش ایران در مبارزه برای سرنگون ساختن رژیم اسلامی است.
سرنگون باد رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی!
5 نوامبر 2013
پروانه قاسمی
جابر کلیبی