پردل زارع-همبستگی و اتحاد نیاز فوری طبقه کارگر عزم ما زنجیرهایی بردگی سرمایه را درهم میشکند

همبستگی و اتحاد نیاز فوری طبقه کارگر

عزم ما زنجیرهایی بردگی سرمایه را درهم میشکند

پردل زارع

طبقه کارگر ایران با نبرد در برابر نظام اسلامی سرمایه داران، نه تنها خود را بلکه کل جامعه را از شر هیولای اسلام و سرمایه داری رها میکند. طبقه کارگر ایران امروز بیش از هر روز نیاز به تشکیل سازمانهای توده ای کارگری از مجمع عمومی و شوراهای کارگری تا سندیکا و اتحادیه و انواع جمع شدن در زندگی روزمره با یاری مردم و کارگران زحمتکش و آگاه دارد. جمهوری اسلامی با تمامی امکانات و ابزار سرکوبش هر روز بیش از پیش به زندگی و معیشت طبقه کارگر حمله میکند و زندگی این طبقه را به زیرخط فقر محکوم کرده است. رهبران جنبش کارگری هر روز با راه انداختن اعتراضات کارگری در سراسر ایران برای حقوق پایمال شده شان از جمله عدم پرداخت حقوقهای معوقه از طرف کارفرمایان و دولت خشم و نارضایتی خود را به رژیم اسلامی نشان میدهند. بسیاری از کارگران پیشرو و مردم زحمتکش خواهان سرنگون کردن رژیم سرمایه داری در ایران هستند. هرساله دولت بدون حضور رهبران و نمایندهای واقعی کارگری، با حضور خانه کارگر و شوراهای اسلامی کار و نهادها و تشکلهای دولتی، که همگی تحت کنترل رژیم و ضد طبقه کارگر ایران هستند و خود را مدافع طبقه کارگر معرفی میکنند، باز دو بند باز رژیم اسلامی ایران، در اواخر هر سال براساس نرخ تورم در سال گذشته دست به ارزیابی سبد هزینه خانوار برای طبقه کارگر میزنند، و امسال در سال ۱۳۹۶ هزینه سبد خانوار را برای هر خانواده کارگر ایرانی ۹۳۰ هزار تومان برآورده کرده‌اند، حقوقی که چند برابر زیرخط  فقر است و کفاف یک خانواده دو نفری را نمیکند. این تصمیم دولت در حالی است ‌که نهادهای حکومتی خود بارها اعتراف کرده اند‌ که با وجود میزان نرخ تورم‌ موجود در بازار میباسیت حقوق یک خانواده کارگری چهار نفره سه میلیون تومان باشد.

سرکوب، دستگیری، شلاق زدن کارگران ناراضی در ملاعام و دادن احکام سنگین زندان به کارگران ناراضی و فعالین کارگری، هیچکدام از اینها نه فقط طبقه کارگر در ایران را به عقب نشینی در برابر دولت برای خواستهایشان به عقب نرانده است بلکه همبستگی طبقه کارگر در برابر بورژوازی بیش از پیش شده است. طبقه کارگر و مزدبگیران جامعه امسال و سالهای گذشته در حرکتهای اعتراضی فراوانی که با شرکت هزاران انسان معترض برگزار شد، خشم و نفرت خود را  نسبت به رژیم سرمایه داری اعلام داشتند و نشان داند که سرکوب، دستگیری و زندانی کردن و اخراج از سر کارهایشان، علیرغم مشکلاتی که به آنان تحمیل کرده است، از عزم آنها برای سرنگونی جمهوری اسلامی کم نکرده است. اتحاد یکپارچه و اعتراضات سازمان یافته کارگران و معلمان و تمامی انسانهای آزادیخواه و برابری طلب در برابر رژیم اسلامی، سرنوشت ما را تغییر میدهد و توازن قوا را به نفع ما برای سرنگونی رژیم اسلامی تغییر میدهد.

باید در روز ۱ مه‌ روز جهانی کارگر پرچم آزادی و برابری را به نشانه کوتاه نیامدن از اهدافمان به اهتزاز درآوریم و یکصدا خواستها و مطالباتمان را فریاد بزنیم. وظیفه ما کمونیست ها سازماندهی میلیونها کارگر معترض و انسانهای  زحمتکش و رنج دیده برای مقابله و نبرد با رژیم اسلامی سرمایه و ایجاد جامعه ای عاری از طبقات و استثمار و بردگی است. دنیای آزاد و برابر سوسیالیستی.

۲۴ آوریل ۲۰۱۷