پردل زارع-اخبار کارگری و اجتماعی کردستان

اخبار کارگری و اجتماعی کردستان

کشته و زخمی شدن نفت چند کولبر در پیرانشهر

روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه به علت تعقیب و گریز  نیروهای انتظامی شهرستان پیرانشهر با کولبران مرزی این منطقه و شلیک مستقیم گلوله به طرف کولبران یک کولبر کشته و دو کولبر دیگر زخمی شدند.

وضعیت بد کارگران شهر داری مریوان

کارگران بخش خدمات شهرداری مریوان مدت هشت ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده اند و در شرایط بد اقتصادی به سر میبرند. کارگران اعلام کرده اند که در صورتی که قصد اعتراض داشته باشند،  پیمانکار اعلام کرده است که اخراج میشوند .

جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان

در پی به وقوع پیوستن زلزله ۳/۷ دهم ریشتری در مناطق مختلف استانهای  کردستان و کرمانشاه و ویران شدن بیش از هفتاد هزار خانه در مناطق روستایی در استان کرمانشاه و بخش های از شهر ستان سرپل ذهاب  گروها و سازمانهای مردم نهاد در سراسر ایران دست به جمع آوری  کمک  برای زلزله زدگان شدند.

خودکشی یک دختر در شهربانه

روز سه شنبه بیست سوم آبان ماه یک دختر نوزده ساله اهل شهر بانه  به نام شبنم خدری به دلیل فقر مالی و مشکلات زندگی و خانوادگی و مشکل در پرداخت هزینه های درمان مادرش دست به خودکشی زد.

چپاول کمکهای مردمی به زلزله زدگان

در پی ارسال کمکهایی مردمی به زلزله زدگان از جاده ای کرمانشاه عده‌ای وابسته به سپاه پاسداران با ایجاد ایست  بازرسی، کاروانهای ارسالی کمکهای مردمی با حمله به راننده ماشینها وسایل و کمکهای ارسالی را به سرقت میبرند.

زخمی شدن یک کولبر

روز دوشنبه بیست و نهم آبان ماه یک کولبر به نام لقمان واحدی به علت انفجار مین در ارتفاعات شهرستان پیرانشهر از ناحیه پا زخمی شد و با کمک دوستانش و اهالی محل به بیمارستانی در شهرستان پیرانشهر انتقال یافت.

مرگ یک معلم به علت کاز گرفتگی

در چند روز گذشته و به دلیل شروع فصل سرما و استفاده از وسایل نفت سوز. در مدارس روستایی ایران  یک معلم در روستای سپید دشت از توابع استان لرستان به دلیل گاز گرفتگی در کانسک مدرسه جان باخت.

اعلام نرخ بیکاری در استانهای غربی ایران

ریس مرکز آمار ایران اعلام کرد که نرخ بیکاری در بعضی از استانهای کشور نزدیک به ۱۲ درصد  رسیده است و این در حالی است که نرخ بیکاری در استانهای کردستان، کرمانشاه، ارومیه، لرستان و چهارمحال و بختیاری  به بیش از شصت درصد رسیده است.

مرگ یک کارگر در شهرستان جوانرود

روز شنبه چهارم آذر ماه یک کارگر جوان به اسم مجید مولایی  در شهرستان جوانرود در حین کار با وسایل جوشکاری به علت انفجار کپسول گاز و هوا جان باخت.

تهیه و تنظیم: پردل زارع