وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا)-انجمن توسعه خاورمیانه: سرنوشت و محل نگهداری محمد علی طاهری را آشکار کنید

انجمن توسعه خاورمیانه: سرنوشت و محل نگهداری محمد علی طاهری را آشکار کنید

🔴 انجمن توسعه خاورمیانه طی بیانیه‌ای از مکان و سرنوشت معلم معنوی ایران، محمدعلی طاهری، که از ۱۶ اکتبر در قطع ارتباط به سر می‌برد، ابراز نگرانی کرد. این نهاد مدافع حقوق بشر اعلام کرده: “ایران باید سرنوشت و محل نگهداری محمد علی طاهری را آشکار کند.”
متن کامل بیانیه انجمن توسعه خاورمیانه (MEFD – Middle East Forum forDevelopment) که در لندن دفتر دارد، توسط خبرگزاری عرفان (اِنا) ترجمه شده که در پی می‌خوانید.
محمد علی طاهری از ماه مه سال ۲۰۱۱، پس از اتهامات ناروا توسط مقامات قضایی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد، او در سلول انفرادی زندان بدنام اوین به سر می‌برد.
با احتساب مدت بازداشت پیش محاکمه ایشان در سال ۲۰۱۰، مدت محکومیت محمد علی طاهری، در فوریه ۲۰۱۶، به اتمام رسیده است.
در ماه آگوست ۲۰۱۵، دادگاه انقلاب تهران، او را به خاطر آموزه‌های معنوی‌اش به افساد فی الارض متهم و متعاقبا به اعدام محکوم کرد.
پس از صدور رای دادگاه، محمدعلی طاهری در اعتراض به رای دادگاه، دست به اعتصاب غذای ۷۰ روزه زد که در نتیجه توجه سازمان‌های حقوق بشر جهانی را به خود جلب کرد.
حکم اعدام محمد علی طاهری با تشخیص دیوان مبنی بر عدم مصداق فساد فی الارض فعالیت‌های او در دسامبر ۲۰۱۵ نقض شد. اما همچنین پرونده‌های متعدد، از جمله ارتداد، توهین به پیامبر، اقدام علیه امنیت ملی و ارتکاب جرم، برای ادامه و تکمیل تحقیقات باز بود.
در ماه ژوئن ۲۰۱۶، محمدعلی طاهری از همه اتهامات وارده تبرئه شد، اما هنوز در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. بنابراین در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶ طاهری در اعتراض به ضعف عمیق دستگاه قضا، اعتصاب غذای شانزدهم خود را شروع کرد.
از ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ خانواده محمد علی طاهری از وضعیت سلامت وی بی‌خبرند. وکیل محمد علی طاهری، محمود علیزاده طباطبایی به خانواده خبر داد که در روز ۱۸ اکتبر به کما رفته و در بیمارستان بقیه‌الله، مرکز درمانی سپاه پاسداران، بستری شده است.
خانواده طاهری پیش‌تر گفته بودند که در پنجمین روز اعتصاب غذا، سربازجوی وی به همراه مردی ماسک زده او را برای ضبط ویدیوی اعتراف به اتاق بازجویی برده بودند و او را تحت فشار برای ضبط ویدیوی اعتراف قرار داده بودند که طاهری مقاومت کرده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
مقامات و مسوولان به خانواده طاهری اجازه ورود به بیمارستان، برای پرس‌وجو از وضعیت و حال او را ندادند. به همین دلیل از محل نگهداری و حال محمد علی طاهری بی‌خبرند.
“مورد محمد علی طاهری نمونه واضح دیگری از نقض آشکار پیمان بین‌المللی حقوق بشر، که جمهوری اسلامی نیز یکی از امضا کننده‌های آن است، توسط مقامات ایرانی می‌باشد. از انجمن بین‌المللی درخواست می‌شود افزایش روابط با تهران را مشروط به افزایش حقوق بشر در کشورش کند.” موسی زاهد، مدیر اجرایی انجمن توسعه خاورمیانه.
انجمن توسعه خاورمیانه از مقامات ایرانی خواسته تا هرچه سریع‌تر وضعیت و محل نگهداری محمد علی طاهری را مشخص کند و به آنها فشار آورده تا فوری و بدون قید و شرط ایشان را آزاد کنند…

📰 متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/9eYQvx

✅ وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا):
www.erfanews.com
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews