وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا- اخباری در رابطه با زندانیان سیاسی

شش تن از بازداشت‌شدگان در مقابل بیمارستان بقیه‌الله از فشافویه آزاد شدند


🔴 شش نفر از شهروندان بازداشت شده در مقابل بیمارستان بقیه‌الله، پس از گذشت به ترتیب ۷ و ۹ روز از زمان بازداشت، از زندان فشافویه (زندان بزرگ تهران) آزاد شدند. گفته شده آنها در ساعات اولیه بازداشت، دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بودند.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، «احسان لطیفی»، «پویا عسگرزاده»، «علی برمکی»، «نوید موسوی»، «علی معصومی» و «امین ذوقی» از جمله شهروندان بازداشت شده در تجمع‌های مسالمت‌آمیز مقابل بیمارستان بقیه‌الله هستند که در هفته اول آبان‌ماه در روزهای شنبه اول و دوشنبه سوم آبان‌ماه ۱۳۹۵، در ساعات اولیه بازداشت در اعتراض به “برخوردهای خشونت‌آمیز و غیرقانونی ماموران امنیتی” دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده‌ بودند. آنها امروز یکشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۵ (۳۰ اکتبر ۲۰۱۶) با قرار کفالت از زندان فشافویه (زندان بزرگ تهران) آزاد شدند.
گفته شده “مسوولان وعده داده‌اند که در روزهای پیش رو، سایر بازداشت‌شدگان نیز از زندان آزاد خواهند شد.”
این در حالی است که «بهارک آذرنیا»، «ملیکا کاوندی»، «ناهید بابازاده» و «زهرا شفیعی» کماکان در اعتصاب غذای اعتراضی در زندان قرچک ورامین (ندامتگاه شهر ری) به سر می‌برند.
هنوز از اتهامات انتسابی، وضعیت قطعی و سرنوشت احتمالی سایر بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نیست.
در روزهای اخیر تجمع‌های مسالمت‌آمیز هواداران محمد علی طاهری در مقابل بیمارستان بقیه‌الله اعظم جایی که گفته می‌شود این زندانی عقیدتی پس از رفتن به اغما جهت درمان به آنجا منتقل شده است، با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی روبرو شد. اعتراضات گسترده به وضعیت بنیان‌گذار عرفان حلقه کماکان در نقاط مختلف جهان در جریان است…

📰 متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/9gauQ8

✅ وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا):
www.erfanews.com

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews

ضرب و شتم و بازداشت معترضان در تجمع دیگر بار هواداران محمد علی طاهری مقابل بیمارستان بقیه‌الله + ویدیو و عکس

🔴 هواداران «محمد علی طاهری» در سی و چهارمین روز از اعتصاب غذای او بار دیگر در مقابل بیمارستان بقیه‌الله در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. شاهدان عینی می‌گویند نیروهای امنیتی با حمله به این تجمع، چند نفر را مضروب و بازداشت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)،این تجمع مسالمت‌آمیز در پی عدم اطلاع‌رسانی مسوولان جمهوری اسلامی در خصوص وضعیت «محمد علی طاهری» روز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۵، در تهران برگزار شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی با مانور گسترده موتورهای یگان ویژه در خیابان ملاصدرا، شیخ بهایی و خیابان‌های منتهی به بیمارستان بقیه‌الله، با اعمال خشونت و ایجاد ضرب و جرح، تجمع‌کنندگان را پراکنده و تعدادی از آنها را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کرده‌اند.
گفته شده «خسرو جان میرزا»، «امیر آسمانی (قاسمی)»، «مجید هادیان»، «علی ابراهیمی»، «امید کاظمی»، «زهرا بزرگ‌پور»، «سعیده گودرزی»، «سپیده محزون» و «اکرم پناهی» از جمله شهروندانی هستند که در جریان حمله ماموران امنیتی دستگیر شده‌اند.
گزارشگر خبرگزاری عرفان در مقابل بیمارستان بقیه‌الله گفته “تجمع‌کنندگان که از شهرهای شیراز و اصفهان نیز آمده بودند، همچون روزهای قبل در سکوت مقابل بیمارستان بقیه‌الله تجمع کردند، که با یورش ماموران امنیتی مواجه شدند. نیروهای امنیتی به محض مشاهده جمعیت با باتوم به سمت آنها یورش بردند.”
یک شاهد عینی به خبرگزاری عرفان گفته “در پی حمله ماموران امنیتی به جمعیت، دو نفر از زنان تجمع‌کننده که از شهر شیراز آمده بودند، به شدت مجروح و راهی بیمارستان شدند. ده زن دیگر نیز در یک ایستگاه اتوبوس دستگیر شده‌اند.”
شاهدان عینی همچنین از پنهان شدن تعداد بسیار زیادی از نیروهای گارد ویژه در بیمارستان بقیه‌الله خبر دادند که “با مشاهده جمعیت هواداران محمد علی طاهری وارد خیابان ملاصدرا شدند. ماموران امنیتی برخی شاگردان محمدعلی طاهری را از اتوموبیل بیرون کشیده و بازداشت نموده اند.”
برخی از منابع دیگر نیز گفته‌اند “ماموران امنیتی در داخل ساختمان بیمارستان هم مستقر بودند تا بتوانند اطراف بیمارستان را در کنترل خود داشته باشند.”
تا لحظه انتشار این گزارش، از تعداد دقیق و هویت سایر بازداشت‌شدگان، اتهامات انتسابی، محل نگهداری و وضعیت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.

📰 متن کامل را بخوانید و ویدیو را ببینید:
https://goo.gl/BpKrjP

📹 ویدیو را در یوتیوب دریافت کنید:
https://goo.gl/eb9Fum

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews
️ تجمع‌کنندگان در سراسر دنیا: “محمد علی طاهری را آزاد کنید” + ویدیو و عکس

🔴 به دنبال فراخوان هواداران محمد علی طاهری و جمعی از مدافعان حقوق بشر، آنها در اقدامی هماهنگ امروز یکشنبه ۹ آبان‌ماه (۳۰ اکتبر)، در نقاط مختلف جهان دست به تجمع اعتراضی زدند. این معترضان با مطالبه «محمد علی طاهری را آزاد کنید» خواستار روشن شدن وضعیت نامعلوم این زندانی عقیدتی شدند.
به گزارش خبرگزاری عرفان (انا)، تجمع‌کنندگان در شهرهای مختلف دنیا از جمله «ونکوور» کانادا، «هانوفر» آلمان، «وین» اتریش و «تهران» ایران ضمن درخواست آزادی فوری و بی قید و شرط محمد علی طاهری، تلاش کردند تا توجه مجامع حقوق بشری دنیا را به وضعیت بحرانی این زندانی در اعتصاب غذا جلب کنند.
همزمان جمعی از معترضان در ایران، ظهر یکشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۵ (۳۰ اکتبر ۲۰۱۶)، با در دست داشتن تصاویری از بنیان‌گذار عرفان حلقه و پلاکاردهایی با نوشته‌هایی همچون “جان محمد علی طاهری در خطر است” و “ما خواهان آزادی محمد علی طاهری هستیم” در برابر ساختمان دفتر سازمان ملل متحد در بلوار شهرزاد تهران، نگرانی خود را نسبت به وضعیت مبهم این زندانی عقیدتی ابراز داشتند. آنها از مسوولان سازمان ملل متحد خواسته‌اند از مسوولان جمهوری اسلامی بخواهند تا به حبس ناعادلانه و غیرقانونی محمد علی طاهری پایان دهند.
وضعیت جسمی محمد علی طاهری که در آستانه سی و چهارمین روز از شانزدهمین اعتصاب غذای خود است، خطرناک گزارش شده است. براساس گزارش‌ها “او از هفته پیش به حالت اغما فرو رفته و دو هفته است که تماس یا ملاقاتی با اعضای خانواده خود نداشته است. عدم برقراری تماس تلفنی و ممانعت از انجام ملاقات، بر نگرانی‌ها درباره سرنوشت این زندانی عقیدتی دامن زده است.”
ویدیوها و تصاویر ارسالی از تجمع‌های اعتراضی در حمایت از «محمد علی طاهری» در شهرهای «ونکوور» کانادا، «هانوفر» آلمان، «وین» اتریش و «تهران» ایران در پی آمده است…

📰 متن کامل، تصاویر و ویدیوها را در اینجا بخوانید و ببینید:
https://goo.gl/dHJ4di

◀️ اعتراض به وضعیت محمد علی طاهری، مقابل ساختمان مقر اصلی سازمان ملل متحد در وین اتریش
https://goo.gl/ub3kIg

◀️ اعتراض به وضعیت محمد علی طاهری در هانوفر آلمان
https://goo.gl/CWxLp7

◀️ اعتراض به وضعیت محمد علی طاهری در ونکوور کانادا
https://goo.gl/l1QsXT

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام: