وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا)- اخباری از اعتراض به زندانی کردن علی طاهری

تجمع هواداران عرفان حلقه در رشت با مطالبه آزادی محمد علی طاهری + تصویر

🔴 در ادامه تجمع‌های اعتراضی شاگردان و هوادارن «محمد علی طاهری»، جمعی از شاگردان این زندانی عقیدتی در شهر رشت استان گیلان دست به تجمع اعتراضی زدند. آنها خواستار آزادی بی قید و شرط این زندانی در اعتصاب غذا شدند.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، در جریان تجمع شاگردان محمد علی طاهری در رشت در روز جمعه ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۵، تجمع‌کنندگان ضمن اعتراض به ادامه بی‌خبری از وضعیت محمد علی طاهری پس از گذشت ۳۲ روز از اعتصاب غذا در زندان اوین، و همچنین ممانعت نهادهای امنیتی از اجرای قرار منع پیگرد و آزادی او، خواهان آزادی فوری و بی قید شرط این زندانی عقیدتی شدند.
گفته شده این تجمع در ادامه تجمع اعتراضی هوادارن عرفان حلقه در مقابل بیمارستان بقیه‌الله اعظم تهران انجام شده که در روزهای اخیر با حمله نیروهای امنیتی و انتظامی به خشونت کشیده شد.
منابع مطلع گفته‌اند تجمعات مسالمت‌آمیز شاگردان محمد علی طاهری با مطالبه آزادی بینان‌گذار عرفان حلقه، در روزهای پیش رو گسترده‌تر می‌شود. گزارش شده در چندین شهر ایران و همچنین در شهرهایی از سراسر جهان، به صورت گسترده فراخوان شرکت در تجمع‌های اعتراضی منتشر و اعلام شده است.
این اعتراضات در حالی است که محمد علی طاهری از ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به عدم اجرای قرار منع تعقیب و ممانعت نهادهای امنیتی از آزادی او، در شانزدهمین اعتصاب غذای خود به سر می‌برد.
در همین راستا در هفته گذشته سازمان عفو بین‌الملل ضمن ابراز نگرانی از شرایط این زندانی عقیدتی، از مسوولان جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط محمد علی طاهری شده بود…

📰 متن کامل را بخوانید و تصاویر را ببینید:
https://goo.gl/4LrLOJ

✅ وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا):
www.erfanews.com

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews

فراخوان جهانی برای شرکت در تجمع‌های اعتراضی جهت آزادی محمد علی طاهری

🔴 همزمان با سی‌وسومین روز از اعتصاب غذای محمد علی طاهری، گروه‌هایی از هواداران او و جمعی از فعالین حقوق بشر از سراسر دنیا، در اقدامی هماهنگ طی فراخوانی، یکشنبه ۹ آبان (۳۰ اکتبر)، دست به تجمع اعتراضی می‌زنند. آنها مردم را جهت شرکت در این حرکت جهانی فراخوانده‌اند.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، در پی انتشار خبر به اغما رفتن «محمد علی طاهری» بر اثر اعتصاب غذا، تجمع‌های اعتراض‌آمیز نسبت به وضعیت او در ایران و کشورهای مختلف دنیا از سر گرفته شده است. در تازه‌ترین اعتراض گروهی هماهنگ، گروه‌هایی از شاگردان و هواداران بنیان‌گذار عرفان حلقه و مدافعان حقوق بشر در شهرهای «وین» اتریش، «هانوفر» آلمان، «زوریخ» سوئیس، «بروکسل» بلژیک، «سیدنی» و «پرت» استرالیا، «استکهلم» سوئد، «ادمونتون»، «تورنتو»، «ونکوور»، «کالگری» و «مونترال» کانادا، «لس‌آنجلس»، «پورتلند» و «سانفرانسیسکو» آمریکا در روز یکشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۵ (۳۰ اکتبر ۲۰۱۶) تجمع خواهند کرد.
گفته شده آنها در یک اعلام همبستگی از مردم دنیا خواسته‌اند، تا در گردهمایی‌های همزمان برای آزادی این زندانی عقیدتی حضور یابند و از حقوق انسانی او دفاع کنند.
همچنین آنها روز ۳۰ اکتبر را به عنوان روز جهانی «اعتراض به وضعیت نامعلوم محمد علی طاهری» اعلام کرده‌اند.
در بخشی از این فراخوان سراسری آمده است: «ما فعالان حقوق بشر و طرفداران آزادی به همراه دیگر مردم آزادی‌خواه در گوشه و کنار جهان، در اعتراض به حکم ظالمانه و غیرانسانی استاد محمدعلی طاهری، گردهمایی برگزار می‌نماییم. از تمامی عدالت‌خواهان که امکان حضور در این گردهمایی را دارند دعوت می‌نماییم ما را همراهی کنند.»
این اعتراض‌های هماهنگ در پی و در راستای اعتراض‌های داخل کشور به ادامه بازداشت و بی‌خبری از وضعیت قطعی بنیان‌گذار عرفان حلقه در ایران صورت می‌گیرد…

📰 متن کامل را بخوانید و پوسترهای فراخوان را ببینید:
https://goo.gl/y7RxNI

✅ وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا):
www.erfanews.com

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews