هيرش مجيدنيا- موج جدید پناهجويی و عروج سیاستهای راسيستی

موج جدید پناهجويی و عروج سیاستهای راسيستی

در ماه های اخیرجهان شاهد موج مهاجرت پناهجويانی است که اکثرا از کشورهای اسلام زده با کابوس مداوم جنگ های قومی،مذهبی  گریخته اند وبا امید به یافتن مکانی موقتا امن دشوارترین سختيها وتحقيرها را به جان می خرند. در این میان سیاستهای کشورهای سرمایه داری در قبال این مساله، سیاستی ریاکارانه ودو پهلو است. سیستم بورژوازی از طرفی رو به افکار عمومی جهان، خود را ناجی و حامی این پناهجویان نشان میدهد واز سوی دیگر، به طرق مختلف و به یاری ترفندهای میدیایی وابسته به سرمایه، زمینه های بسط واعتلای گرایشات ضد کارگری و پناهجو ستیزی وراسيستی را گسترش ميدهد. سیستمی که با تراستها و صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اش، جهان را به کام چنین جنگهای خونینی کشانده است اما دامنه زنوفوبيا و بیگانه هراسی که خود را در قالب راسيسم ونژاد پرستی تعریف میکند، دامنه تبليغاتش را به عرصه رسانه ها وميدیای رنگارنگ بورژوازی کشانده است.

اما نکته مهم این است که بورژوازی با بهره گیری از این موج عظیم نیروی کار ارزان چه شیوه هایی را برای انباشت سود و سرمایه بکار ميبرد. در این میان تفرقه افکنی دول سرمايه داری  بصورت تبلیغات هدایت شده  نژادپرستانه رو به جامعه پمپاژ میشود. نمونه این سیاست کثیف دولتی را در چهار دهه گذشته در قابل تفکر شوونیستی نسبت به مهاجرین و کارگران افغانی میتوان مثال زد. مصداق بارز این سیاست  و ادامه این روش فریبکارانه  را میتوان در برخورد ی که اکنون با کارگران مهاجر میشود مشاهده کرد. این کارگران مهاجر بدلیل سختی بار معیشت زندگی ، و اجباری  که از طریق شرایط غیر انسانی کار به آنها تحمیل میشود مجبور به  قبول کردن هر شرایطی برای امرار معاش هستند و در اکثر موارد  با مزدی نا چیز  در بازارهای کار سیاه  به استثمار  تن میدهند و و در نتیجه کارگران مبارز و فعالین کارگری آن کشورها هر مقدارودرجه ای از صداقت و شفافیت تبلیغی خود را داشته باشند، باز با هیولای  راسسيزم و سیاستهای تفرقه افکنانه  دولت و کار فرمايان در جهت انشقاق و تفرقه افکندن در میان صفوف کارگران روبه رو خواهند شد . بدین ترتیب که سیستم بورژوازی جهانی تمامی مصائب، بی حقوقيها و شرایط  دشوار کار و سایر موارد را  یکباره بر گردن مهاجرانی می اندازد که بالاجبار به آن کشورها پناه برده اند. سیستم سرمایه بصورت دوگانه از قبل کار ارزان این کارگران انباشت سود کرده و هم در صفوف کارگران تشتت و پراکندگی  ایجاد میکند.

وظیفه ما کارگران کمونیست و تمامی انسانهای برابری طلب است که این سیاستهای  تفرقه افکنانه و شوونيستي را  که روزانه رو به کارگران و مهاجرین، اعمال میشود را افشا  و نقد کنيم و هرچه بیشتر بر اتحاد و همبستگی طبقاتی هم سر نوشتهايمان در سراسر جهان سرمایه تاکید کنیم

هيرش مجيدنيا 30 سپتامبر2015