هسته اولیه بلوک چپ و کارگری-فراخوان  برای تشکیل بلوک چپ انقلابی و کارگری

فراخوان  برای تشکیل بلوک چپ انقلابی و کارگری

ایران در آستانه یک دوران انقلابی قرار گرفته است که در آن نه حکومت قادر به ادامه به شکل قبل است و نه مردم حاضر به زندگی تحت شرایط قبل هستند. در حالی که رژیم به به پایان خود نزدیک می‌شود جریانات اپوزیسیون راست به تشکیل آلترناتیو خود اقدام کرده‌اند اما طبقه کارگر و چپ انقلابی هنوز نتوانسته اند آلترناتیو خود را به جامعه معرفی کنند.

در وضعیتی که هر روز توده­های بیشتری به رودررویی با رژیم کشیده می‌شوند باید هر چه سریع­تر دست به کار شد و آلترناتیو چپ انقلابی را سازمان داد و گرنه دوباره یک فرصت تاریخی را از دست خواهیم داد و کشور را به دست جناحی دیگر از طبقه سرمایه‌دار تقدیم خواهیم کرد.

مردم به درستی از چپ انقلابی سوال می‌کنند چرا به ندای “همه با هم” اپوزیسیون راست پاسخ مثبت نمی دهد. چپ انقلابی نیز به درستی بر نقطه تمایز خود که همانا مبارزه برای سرنگونی نظام سرمایه‌داری و موسسات وابسته آن تاکید می‌کند و با نگاه به تجربه انقلاب 57 بر عدم پیوستن به اپوزیسیون راست پای می فشارد. اما مردم همین سوال در در مورد عدم اتحاد در میان خود چپ انقلابی و پیشروان کارگری مطرح می‌کنند، و آنها در این سوال درباره تشتت چپ محق هستند.

جنبش آغاز شده در دی ماه و عروج دیگرباره آن در مرداد وظایف خطیر و جدیدی را در پیش پای همه فعالان چپ و کارگری و همه کسانی که به رهایی از یوغ حکومت اسلامی و ستم سرمایه می اندیشند قرار داده است. این وظایف خطیر بدون اتحاد و همبستگی در وسیع ترین میزان و تکیه بر وجوه مشترک احزاب، سازمان ها و فعالان غیرممکن است.

علیرغم وجود سازمان ها و احزاب و محافل و گروه های چپ و کارگری در تبعید و درون ایران و فعالیت های مستمر آنها، این واقعیتی است که هیچ کدام از این احزاب و سازمان ها نیروی با نفوذی که موازنه قدرت را در ایران تغییر دهد نیستند. پیش شرط ایجاد چنین نیروی بانفوذی معرفی آلترناتیو چپ انقلابی به توده های مردم و عمل مشترک برای تشکیل یک بلوک متحد است.

ما اعتقاد داریم وجود اختلافات در جنبش چپ ایران مانعی برای اتحاد عمل آن‌ها نیست، و میتوان با حفظ اختلافات بر وجوه مشترک تکیه کرد و متحد شد. صرف تاکید بر اختلافات و فراموش کردن مشترکات و دامن زدن به تفرقه بیشتر تنها به بقای جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد.

این بلوک چپ ابتکاری علیه هیچ سازمان چپ و کارگری نیست. فعالین و اعضای همه سازمان ها و احزاب و گروه ها می توانند با حفظ مواضع خود در این عمل مشترک نقش ایفا کنند.

اجزاء این اتحاد پایدار به این شرح است:

  • احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست در داخل و خارج کشور
  • تشکل ها محافل چپ در داخل و خارج کشور
  • پیشروان جنبش کارگری و فعالین چپ در داخل و خارج کشور
  • هسته های سرخ که در پی این اتحاد از سه قسمت بالا و کسانی که هنوز فعال نشده‌اند به ویژه افراد مستقل در داخل کشور ایجاد می‌شوند. این هسته های سرخ می توانند سه تا پنج نفر باشند که بخشی از کارشان مطالعه است. راعایت مسائل امنیتی باید انجام شود. اگر نام، محل کار، زندگی و تحصیل هم را نمی دانند نباید از آن با خبر شوند. هسته ها از افرادی که به هم اعتماد دارند تشکیل می‌شوند مگر آن که در خارج از کشور برخی بخواهند خود را علنی کنند. آنها که در خارج هستند بیشتر فعالیتشان را طوری تنظیم کنند که با داخل در ارتباط باشند و افرادی که در ایران زندگی می‌کنند از آن بهره مند شوند، از طریق شبکه های اجتماعی. تشکل هایی که رادیو و تلویزیون دارند این اتحاد و آلترناتیو چپ کارگری را تبلیغ کنند و خواهان آن شوند که فعالین در ایران به آن بیپوندند. فعالین داخل اقدام به هسته های سرخ با چند نفر دیگر بکنندو هرگز مشخصات یا شماره تلفن یا ایمیل شخصی را برای کار سیاسی مورد استفاده قرار ندهند. سعی کنند در اعتراضات شرکت کنند و آن را کانالیزه کنند. شعار کار، نان، مسکن و آزادی را بین توده ببرند و با امضاء این اتحاد شعارنویسی کنند. شعار کار نان، مسکن، آزادی جمهوری دمکراتیک شورایی برد خوبی خواهد داشت. همچنین سرنگون باد نظام سرمایه‌داری عامل فقر و بدبختی کارگران و زحمتکشان و شعارهای دیگر. در محیط کار، تحصیل، خانواده و فامیل و دوستان به زبان توده ها این شعارها و اهداف بلوک چپ و کارگری را به آنها که قابل اعتماد هستند توضیح دهند. از دوستان، رفقا، فامیل و خانواده که در خارج هستند تقاضا کنند که سیم کارتی بخرند که فقط برای اینترنت یا دیتا باشد و شماره آن برایشان بفرستند تا در یک موبایل دست دوم و غیرشخصی در تلگرام واتس اپ و ایمیل ثبت شود و ازاین شماره برای فعالیت در شبکه مجازی استفاده شود. از وایفای منزل و محل کار و تحصیل استفاده نشود. در اعتراضات و اعتصابات و تشکلها کوشا باشند. از سکرت چت تلگرام برای گفتگوهای شخصی استفاده شود.

پلاتفرم پیشنهادی:

  • سرنگونی انقلابی رژیم سرمایه‌داری اسلامی ایران
  • سرنگونی نظام سرمایه‌داری و ماشین دولتی آن
  • برقراری جمهوری دمکراتیک شورایی و سوسیالیسم
  • تامین مطالبات دمکراتیک شامل:
  • تامین کار و پرداخت بیمه بیکاری، تعیین دستمزد و بیمه بیکاری به نسبت معیشت زندگی
  • پرداخت حق مسکن مطابق نیاز افراد و خانواده های بیکار و فاقد مسکن تا موقع ساخت مجتمع های مسکونی و اسکان آنها
  • لغو کار کودکان تا سن 16 سالگی
  • مبارزه با اعتیاد و کمک به ریشه کن کردن آن از طریق درمان معتادان و ایجاد کار و تحصیل و حداقل معیشت برای آنان
  • درمان رایگان برای همه و تامین داروی ارزان
  • پرداخت حق اولاد به خانواده های کم درآمد، حق بازنشستگی و از کار افتادگی مطابق معیشت
  • تحصیل رایگان از دوره پیش دبستانی تا دانشگاه
  • ترمیم و حفاظت و بهبود محیط زیست و حمایت از حیوانات
  • جدایی دین از دولت، آزادی عقیده، مذهب، بی مذهبی و برابری همگان در برابر قانون
  • برابری کامل زن و مرد در همه شوون جامعه، لغو حجاب اجباری، تضمین آزادی پوشش و آزادی افراد در تعیین شکل روابط شخصی و خانوادگی، ممنوعیت خشونت خانگی، تضمین حقوق شهروندی
  • آزادی تشکل ها، احزاب و سازمانها تا حد عدم اعمال خشونت، آزادی بیان، فعالیت سیاسی، تجمع و تظاهرات، حق اعتصاب
  • کمک به ایجاد شوراها در همه ارکان جامعه
  • همزیستی مسالمت آمیز و تشنج زدایی و رابطه دوستانه با همه کشورها و مردم جهان، پایان دادن جنگ در منطقه و حمایت از صلح در خاورمیانه
  • برابری همه ملیتها و تضمین حقوق برابر، حق داشتن مدارس و دانشگاهها و محیط های آموزشی و کانونهای فرهنگی به زبان خود و رفع ستم ملی

هویت و محل زندگی نویسندگان این متن و افرادی که بعدها به این جنبش می پیوندند به دلایل امنیتی مخفی است. ارتباطات این تشکل به صورت شبکه ای و افقی خواهد بود و نه عمودی و از بالا به پایین. این متن را هر کجا که می توانید منتشر کنید و برای دوستان و آشنایان خود بفرستید تا در بین فعالین همه گیر شود.  آدرس ایمیل ما iranleftunity1397@gmail.com

اول شهریور ماه هزار و سیصد و نود هفت

اتحاد مبارزه پیروزی

هسته اولیه بلوک چپ و کارگری