نینا پایدار – گزارش گوشه ای اعتراضات و تظاهراتهای مردمی در حمایت از مردم کوبانی

گزارش گوشه ای اعتراضات و تظاهراتهای مردمی در حمایت از مردم کوبانی
نینا پایدار
در چند هفته اخیر درگیری های داعش در کردستان سوریه به بالاترین حد خود رسیده است. داعش اطراف شهر را تسخیر کرده و با تانک و توپ و تجهیزات تانک و توپ و سلاح نیمه سنگین به مردم بی دفاع شهر کوبانی حمله کرده است. گذرگاه های مرزی کوبانی و هم مرز بودن با ترکیه  برای صدور نفت به اروپا، استقلال مردم کوبانی در دفاع از آزادی و برابری زنان و مردان و وجود نیروی سوم مخالف بشار و داعش اهمیت استراتژیکی را در نبردهای کوبانی برای داعش داشته است.
در این میان مردم کوبانی، زن و مرد و آزادیخواهان این شهر، بزرگ و کوچک، پیر و جوان در این شهر به مقاومت پرداخته اند و علیه این گروه تروریستی فوق ارتجاعی به مبارزه پرداخته اند. جوانان آزادیخواه و مبارز در ترکیه و در شهرهای اورفا، وان، دیاربکر، استانبول و … با هر ابزاری به حمایت از این شهر همت گماشته اند. عده ای از آنان مرز را پیموده و به صف مبارزان دفاع مردمی کوبانی پیوسته اند و عده ای در داخل ترکیه تجمعاتی را در این شهر به راه انداخته اند که تا ارسال این گزارش 22 نفر کشته شده اند.
مردم کردستان ایران نیز وظیفه خود دانسته که در دفاع از مردم مظلوم کوبانی و در دفاع از کرامت و حرمت انسان و در دفاع از مردم بیگناه کوبانی با هر ابزاری که توانسته به دفاع از مقاومت مردمی یگان های دفاع مردمی کمک کند. در سنندج، فعالین اجتماعی، سیاسی مدنی در روزهای 16 و 17 مهرماه 93  تجمعات عظیمی را در میدان آزادی شهر سنندج برگزار کردند و مردم مبارز سنندج نیز در حمایت از مقاومت بزرگ مردم کوبانی به خیابانها آمدند و علیه داعش، اقدامات جنگ طلبانه حکومت ترکیه و ائتلاف علیه داعش و سکوت حکومت ایران در برابر کشتار مردم بی دفاع کوبانی شعار سر دادند و حمایت خود را از مردم کوبانی نشان دادند.
امروز 17 مهر 93 مردم کرمانشاه نیز در دفاع از مردم کوبانی در جلوی استانداری شهر کرمانشاه تحصن کرده و علیه جنایتکاری داعش و سکوت جامعه جهانی در برابر این جنایات اعتراض کردند. در همین تاریخ اعتراضات گسترده ای در دیگر شهرهای کردستان از جمله:  پاوه، بانه، سردشت و مهاباد نیز انجام پذیرفته است که مستندات آن در فضای مجازی پخش شده است.
در مریوان نیز در تاریخ 16 مهر اعتراضاتی در دفاع از کوبانی انجام پذیرفت که متاسفانه با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی این تجمع متفرق و عده ای از فعالین و تظاهرکنندگان بازداشت شده اند.
در پایتخت ایران(تهران) نیز جوانان و آزادی خواهان و برابری طلبان با حضور در روزهای 16 و 17 مهر 93 در مقابل سفارت ترکیه و در برابر دفتر سازمان ملل در خیابان شریعتی علیه کشتار و انسان کشی داعش در کوبانی، جنگ نابرابر داعش با مردم این شهر، سکوت ترکیه و هم پالیگان غربی اش و هم چنین بی تفاوتی جامعه جهانی در قبال جنگ کوبانی و کشتار زنان، کودکان و مردم غیرنظامی در بمباران این شهر توسط مزدوران و جنایتکاران داعش تجمع کردند و علیه این سازمان تروریستی شعار سر دادند و در پایان نیز با قرائت بیانیه ای اقدامات اخیر داعش در کردستان سوریه(کوبانی)، عراق و سکوت جامعه جهانی را در قبال این اتفاقات محکوم کردند.
در شهر ایلام، تلاش برای اخذ مجور از فرمانداری هنوز بدون نتیجه مانده و فعالین این شهر نهایت تلاششان را برای دریافت مجوز جهت راهپیمایی علیه داعش و در حمایت از مردم کوبانی کرده اند. تا لحظه ارسال این خبر، نهادهای امنیتی و انتظامی اجازه حضور مردم را در خیابان ها نمی دهند و فضای شهرها را به شدت امنیتی کرده و اجازه تجمعات بیش از سه نفر را به مردم نمی دهند.
 هم چنین دیروز و در تاریخ 16 مهر 1393 در دانشگاه های تبریز و بوعلی سینای همدان تجمعات دانشجویی در حمایت از کوبانی برگزار شده است.
17 مهر 93