نینا پایدار -کوبانی، تکه گوشتی برای گرگ های منطقه ای

کوبانی، تکه گوشتی برای گرگ های منطقه ای
نینا پایدار
کوبانی دوباره به مرکز خبر رسانه ها بدل شده است. نبردهای واحدهای حفاظت مردم و واحد حفاظت زنان با نیروهای تروریست داعش در کوبانی شدت گرفته و این شهر و اطراف آن به صحنه جنگ توده ای با تروریسم جانوران اسلامی داعش تبدیل شده است.
نبردهای کوبانی در سه منظر و در سه برهه زمانی قابل مباحثه هستند. در اپیزود اول در کانتون های سه گانه ی کردستان سوریه، نظامی پیشرو و متکی به اراده مردم تشکیل شده که شوراهای عمومی کانتون ها را اداره میکنند. این کانتون های سه گانه تنها مناطق نسبتا امن در نبردهای سوریه در سه سال اخیر بوده اند. نیروهای نظامی این کانتونها به دست نیروهای حفاظت مردم و نیروهای مدافع زنان اداره می شود، نهادهایی که در نبرد بین تروریست های مزدور قدرت های منطقه ای و نیروهای قاتل و وحشی بشار اسد به جبهه سومی در دفاع از حیات و کیان مردم این کانتونهای سه گانه تبدیل شده اند.
اما در بین این کانتون ها “کوبانی” اهمیت بسیاری را برای ترکیه، کشورهای منطقه ای حامی تروریست های داعش و نیروهای غربی داراست. گذرگاه های کوبانی تنها نقطه بین عراق و شام است که داعش نتوانسته آن را تسخیر کند، شهری که کمترین فاصله را با ترکیه داراست و داعش می تواند نفت و استخراج محصولات پالایشگاهی را که به دستش افتاده را از طریق این گذرگاه به فروش برساند. در مقابل ترکیه و کشروهای منطقه می توانند از طریق مرز کوبانی نفت را به قیمتی بسیار پایین خریده و با خرید نفت و ایجاد روابط تجاری با داعش، بخشی از سوریه را جولانگاه خود قرارداده و از جنایتکاران داعش برای تنظیم سیاست های منطقه ای استفاده کنند.
اپیزود دوم: داعش به کوبانی حمله می کند، با سلاح های نیمه سنگین و تروریست های فراوان، نیروهای حفاظت مردم و مدافع زنان به جنگ این تروریست ها می روند و در تب و تاب جنگ و تبلیغات رسانه ای بنگاه های خبری جهانی مبنی بر سقوط آنی و قریب الوقوع کوبانی، اما کوبانی سقوط نمیکند و نیروهایش جانانه و در جنگ های خیابانی و تن به تن مقاومت می کنند. ترکیه مرزهایش را به روی کردهای ترکیه که می خواهند به مردم مقاوم کوبانی کمک برسانند می بندد و همین مرزها را برای جولان مزدوران و آدم کش های داعش باز می کند. هم چنین ترکیه سعی دارد که با استفاده از داعش ضربه شستی نیز بر نیروهای مدافع خلق و زنان وارد کند که سمپاتی به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دارند. آمریکا از طریق کانالهای خبری سعی می کند با برجسته کردن نبردهای کوبانی، داعش را به تسخیر کوبانی حریص تر کند و فروشنده جدید نفت دزدی خاورمیانه را به دنیا معرفی کند.
اپیزود سوم: جنگ بالا می گیرد، داعش شهر را بمباران  می کند، به خیابانهای کوبانی می آید و درآنجا زمین گیر می شود، کوبانی به قتل گاه مزدوران داعش تبدیل می شود و نیروهای داعش در تصمیمی عجیب و غریب از داخل کوبانی عقب نشینی می کنند. ترکیه اعلام می کند که به کوبانی تسلیحات نظامی نمی دهد و اجازه نمی دهد که نه مردم ترکیه و نه گریلاهای پ.ک.ک از طریق مرزهای او به کوبانی کمک کنند. ناگهان 24 ساعت بعد، آمریکا از طریق هواپیماهایش سلاح، دارو و غذا برای کوبانی می فرستند که گویا چند محموله آن اشتباها یا عمدا به دست داعش می افتد، داعش دوباره به مرزهای کوبانی برمیگردد و جنگ دوباره شروع می شود.
کوبانی شهری است که مردمش به مانند تمام مردم دنیا، حق حیاتی انسانی، آزاد و امن را دارند اما به دلیل نزدیکی به ترکیه و تبدیل به دروازه اروپا شدن به قتلگاه و آواره گشتن هزاران اهل کوبانی انجامیده است. ترکیه می خواهد از پ.ک.ک زهر چشم بگیرد، با هزینه کمتر و به وسیله این تروریست ها به تغییر نظام سیاسی سوریه کمک کند و هم چنین برای گرداندن کارخانه های تولیدی سرمایه داران ترک و اروپایی و سوددهی رساندن به این زالوهای دنیای سرمایه داری جان هزاران انسان بیگناه را قربانی کند. باید با تنویر افکار عمومی و شفاف سازی این جنگ و کشتار علیه مردم کوبانی را محکوم کرد. باید از اقدامات کثیف قدرت های منطقه ای در تسلیح مزدوران داعش و حمایت مالی، پولی و لجستیکی پرده برداشت. اجازه نداد که کوبانی تبدیل به بره ای شود که تمام گرگ های دنیا سر آن همدیگر و بره را تکه تکه کنند، باید به صورت جهانی و با استفاده از خیابانها و اعتراضات مردم آزادی خواه و برابری طلب دنیا به نبرد با این سناریوی سیاه منطقه ای رفت. کانتون کوبانی شهری است که انسان هایش فارغ از نژاد و مذهب و جنسیت برای آزادی و عزتشان می جنگند، واحدهای مدافع زنانش برای حق حیاتی برابر، با دست خالی آزادگیشان را به نمایش می گذارند. باید با تمام نیرو از کانتون های پیشرو کردستان سوریه و علی الخصوص کوبانی دفاع کرد و اجازه نداد که کوبانی قربانی سیاست های کثیف قدرت های جهانی و منطقه ای شود. باید مانند مردم در شهرهای کردستان و دیگر شهرهای ایران، ترکیه و عراق و مانند زن سوسیالیستی که در استانبول علیه اردوغان و هم پیمانان و سیاست های کثیف سرمایه داری شعار می داد، شعار داد و جلوی سفارت ها، در تلویزیون و رسانه های مختلف و در خیابانها و مراکز کاری و اجتماعی از کوبانی و مقاومتی که برای آزادی، برابری و کرامت انسانی می کند حمایت کرد.*