نینا پایدار – پیامبە کنگرە هفتم حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست!

بخشهایی از پیام نینا پایدار (فعال دانشجویی)  

بە کنگرە هفتم حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست!

رفقا و عزیزان، با درود فراوان به شما که برای ساختن یک دنیای بهتر و آزادتر دور هم گرد آمده اید، درود میفرستم، برای شما که در آن سوی مرزهای پوشالی دنیا، هنوز به فکر انسانهایی هستید که در چنگال یک حکومت دیکتاتور گرفتار آمدند، هم چنین به تمام آنهایی که از داخل و خارج همراه شما در سالن کنگرە هستند به تمام آنها نیز ابراز مودت و ارادت دارم.

لازم است پیش از شروع پیامم به کنگره، از اینکه نتوانسته ام به صورت رسمی در جمع شما حضور یابم از همگی تان پوزش بخواهم. اما لازم دانستم با پیامی در جمع گرمتان حضور یابم، و نکاتی را پیرامون پلاتفرم ها و خط مشی های حزب که باید در چهارچوب استراتژی های سیاسی – اجتماعی در نظر داشته باشیم را خدمتتان بگویم.

“از جنگ خاورمیانه، مذاکرات اتمی ایران تا جنبش اعتراضی رادیکال به عنوان گامی به سوی یک انقلاب رادیکال اجتماعی و کارگری”

شش سال از نزاع و کشمکش جنگ در خاورمیانه می گذرد، جنبشی به نام بهار عربی که داشت به جنبشی سراسری در منطقه برای سقوط دیکتاتورها و حکومت های خودکامه می انجامید، با دخالت کشورهای خارجی و ترانسفر نیرو، سلاح و تجهیزات و خدمات لجستیکی، به جنگی سرد و تمام عیار بین حکومت های منطقه و جهانی تبدیل شده است. جنگی فرسایشی که قربانی اصلی آن مردم منطقه بالاخص سوریه، عراق و کشورهایی این چنین بودند. آمریکا ومتحدان غربی و روسیه و ایران، حمامی از خون را به راه انداخته اند که سالیان بعد انسانهای مدرن و باشعور عصر، با ننگ و شرم از آن یاد می کنند. ….

رهبر ایران نرمش قهرمانانه می کند و با نوشیدن جام زهر به مانند خمینی در مذاکرات اتمی شرایط را می پذیرد و سایه جنگ از آسمان ایران کنار می رود، غرب با زیرکی تمام ایران را در پرتگاه جنگ قرار داده و ایران نیز برای بقای خود تمام شرایط را می پذیرد. تحریم ها کنار میرود اما همانطور که کمونیست ها و انسانهای آزادیخواه و برابرطلب بالاخص حزب ما در سالیان گذشته میگفت: این تحریم ها و آزادسازی پولهای بلوکه شدن ایران و رفع تحریم ها به زندگی مردم ربطی آنچنان نداشت، وضعیت معیشتی مردم هیچ تغییر مثبتی نکرده است، قیمت دلار اتفاقا صد تومن گرانتر شده و بیکاری و فحشا و معضلات اجتماعی به بالاترین حد خود پس از انقلاب مردمی ۵۷ رسیده است، در این میان شفاف سازی و روشن شدن این مباحث را باید به فال نیک گرفت، توده مردم باید بداند که هیچ نجات دهنده ای به جز خودشان وجود ندارد، طبقه کارگر و زنان و دانشجویان و مردم باید جنبشی سراسری علیه ج. اسلامی را سازمان دهند، مردم ایران پتانسیل اتحاد و زدن حکومت ایران را دارند، کافیست اعتماد به نفس این امر در مردم تقویت شود، اعتراضات کارگری و دانشجویی بهترین نمود شکستن ترس لولوی حاکمیت ج.ا است، باید زمینه اعتراض های مدنی مردم را برای دفاع از حق و حقوق اولیه شان ایجاد کرد، امروز راه حل حضور دوباره مردم در خیابان ها، بسترسازی جنبش اعتراضاتی مردم ایران در خیابانهاست…

در نهایت پیام من به کنگره و تمامی رفقا، آرزوی سلامتی و بهروزی برای یکایکتان است و به امید مبارزه برای نابودی جمهوری اسلامی و ایجاد جامعه ای آزاد، برابر و برقراری یک حکومت سوسیالیستی و انسانی در ایران و تمام دنیاست. دست همگی تان را می فشارم و برایتان بهترین ها را آرزومندم

نینا پایدار

٢٤ مهر ١٣٩٤