نهاد کودکان مقدمند -امير امراللهی را بايد از طناب دار نجات دهیم! جمهوری اسلامی میخواهد یک نوجوان بیمار را بکشد!

امير امراللهی را  بايد از طناب دار  نجات دهیم!

جمهوری اسلامی میخواهد یک نوجوان بیمار را بکشد!

amir-amer
امیر امراللهی نوجوان محکوم به اعدام، پس از گذراندن ۱۰ سال حبس، مجددا  حکم غیر انسانی اعدام وی، توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

امیرمتولد دهم آبان ماه ۱۳۶۸ است، در زمان دستگیری فقط ۱۶ سال سن داشت.  در ۲۸ آبان ماه ۱۳۸۴ در یک نزاع خیابانی، یک نوجوان دیگر به نام محسن کاظمی را از ناحیه راست سینه مجروح کرد. مقتول پس از نیم ساعت که خون زیادی از دست داده بود به بیمارستان منتقل شد. در آنجا به دلیل عدم رسیدگی و نبودن تجهیزات کافی جان خود را از دست داد. پس از این حادثه شوم، پدر امیر شخصا فرزند خود را به مراجع انتظامی معرفی نمود. چرا که، امیر هییچ گونه قصد اولیه ای برای ارتکاب به قتل نداشته است.

خانواده امیر امکانات مالی برای گرفتن وکیل نداشت. وکیل تسخیری او نتوانست کاری انجام دهد و علیرغم امیر فقز شانزده سال داشت و پزشکی قانونی سلامت روانی او را تایید نکرده بود. رای به اعدام او داد.

امیر ۱۰ سال را با کابوس اعدام طی کرد. سال گذشته دیوان عالی حکم اعدامش را نقض کرد و رای به  بررسی مجدد پرونده، بر اساس قانون جدید مجازات کیفری داد. قاضی دادگاه بدون در نظر گرفتن تایید پزشکان بر عدم ثبات روانی و اینکه در هنگام وقوع حادثه او فقط کودکی ۱۶ ساله بوده است که همان موقع هم از تعادل روانی کافی برخوردار نبوده ست، مجددا حکم اعدام او را تأیید کرد.

پدر امیر در نامه ای به خانواده مقتول می گوید: “فرزند من در زندان مشکل روحی پیدا کرده و چندین بار دست به خودکشی زده و همه بدن او مجروح است. حتی ملاحظه فرمودید که در روز دادگاه گفت: بابا بگذار مرا بکشند تا راحت شوم”.

هیاهوی دروغین دستگاه قضایی که ادعا میکند قوانین کیفری در باره مجازات کودکان را تغییر داده است، در اینجا هم پوشالی بودن خود را نشان میدهد.

سازمان عفو بین الملل رسما به این حکم اعتراض کرده است و خواهان توقف اجرای آن گردیده است.

مردم شرافتمند، فعالین علیه اعدام

نهاد کودکان مقدمند مصرا از شما میخواهد که از خانواده محترم و داغددیه کاظمی، ضمن دلجویی بخواهید که با دست خود مرتکب قتل یک نوجوان بیمار نشوند.

برای نجات امیر از چوبه دار باید فوری دست بکار شوید و با اعتراض به این حکم غیر انسانی در مقابل  بیدادگاه کیفری شیراز تجمع کنید. اعلام کنید که روند بررسی این پرونده بشدت مختوش است. خواهان توقف اجرای حکم اعدام این نوجوان دردمند شوید!

از همه فعالین علیه اعدام در سراسرجهان می خواهیم که بصورت اضطراری با مراجع ذیصلاح و بویژه وزارت امورخارجه کشورهای خود برای اعتراض رسمی و متوقف کردن حکم اعدام و محکومیت جمهوری اسلامی در تماس فعال باشید. امیر را باید از طناب دار جمهوری اسلامی نجات دهیم!

نهاد کودکان مقدمند

 ۱۳اسفند ۱۳۹۴

۳ مارس ۲۰۱۶