نهادهای همبستگی با جنبش کارگري در ایران – خارج کشور- با کارگران زحمتکش مجتمع نیشکر هفت تپه همصدا شويم!

 با کارگران زحمتکش مجتمع نیشکر هفت تپه همصدا شويم!

نامۀ زیر صدای دادخواهی هزاران کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه است. ما آن را بدون هیچ تفسیر و توضیحی، بازتكثير كرده ايم و از همگان تقاضا داريم با خواسته هاي آنها اعلام همبستگی كرده به یاری آنها بشتابیم.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگري ایران – خارج کشور، می کوشد طنين صدای این زحمتکشان باشد و امیدواریم با همیاری طبقاتي كارگران و حمايت همۀ یاران و انسان های آزادیخواه و عدالت طلب، كارگران مجتمع نيشكر نیزبتوانند همچون کارگران حق طلب و آگاه کارخانجات هپکو و آذرآب اراک، به حقوق حقه خود برسند.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگري در ایران  خارج کشور

16 مهرماه 1396 – برابر 8 اکتبر 2017

 

“تشکیل پرونده قضایی برای73کارگرمعترض مجتمع نیشکر هفت تپه؟!

ازهفت تپه چه خبر؟ ما کارگران سه ماه  است که حقوق نگرفته ایم .

ما منتظراقدام مسئولین هستیم چرا فراموش شدیم؟!

پس ازواگذاری شرکت نیشکر هفت تپه  دربهمن ماه ۹۴ به بخش خصوصی که هنوزنحوی واگذاری آن وافراد خریدار واقعی (نهاد ها و افراد پشت پرده) با گذشت بیش از یک سال پر رنج و عذاب مشخص نشده است در این مدت ما تنها با اعتراض و تجمع توانسته ایم  دستمزد های خود را دریافت کنیم. در پی اعتراض به این بی حقوقی ها ما ناچار به  بستن جاده بین المللی اندیمشک، اهواز  شدیم تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانیم؛ اما مقامات محلی و استانی  و قضایی نه تنها به خواست ما توجه ای نکرده اند بلکه از کارفرما به دفاع برخواستند و حامی کارفرماشدند و برای 73 نفر از کارگران زحمتکش پرونده قضایی تشکیل دادند!!! و کارگران حق خواه را اخلاگر  و متهم معرفی کردند؟!

کارگرانی که سه ماه حقوق ومزایای قانونی ( تیر ، مرداد و شهریور ) را دریافت نکرده طی گزارشی این تخلف آشکار را به اطلاع اداره کار ، اداره اطلاعات و نماینده شهر رسانند به این امید که گوش شنوایی باشد و از حقوق قانونی ما به دفاع برخیزند، اما زهی خیال باطل! مسئولین به جای دفاع از ما به دفاع از کارفرما پرداختند. کارفرمایی که نه قانون کار را قبول دارد و نه اداره کار  را و اداره کار شهرستان تنها تماشای این بی حقوقی مطلق است و بس!

در رسانه ها ما  ظلم و ستم کارفرمای چسپ هل، آذراب، هپکو و اراک را  دیدیم و شنیدیم . اعتراض کارگران در اراک کاری کرد که مسئولین در آنجا تکانی به خود بدهند و جواب کارگران را بدهند، اما در خوزستان تمامی مسئولین با بی تفاوتی تمام از کنار اعتراضات ما  کارگران می گذرند و جوابی به خواست های  ما ندارند.

چرا صدای کارگران نیشکرهفت تپه به جایی نمیرسد؟!

آیا سرنوشت هزاران کارگراین شرکت برای مسئولین اهمیتی ندارد !!!! آیا این نشانه زدوبند در آن بالاها بین مسئولین نیست  که پشت این واگذاری ( واگذاری شرکت ) پنهان شده اند؟

ما البته این روزها شاهد  احضار و دستگیری ( بر اساس اخبار منتشرشده ) اقوام و نزدیکان مسئولین کشوری هستیم  که دستشان به فساد اقتصادی و رانتی آلوده است و گویا به خاطر داشتن ” ژن برتر” ،  توانسته اند به ثروت های هنگفت دست یابند!!

لذا یاد آوری این نکته شایسته است درصورتی که اراده ای باشد باید منابع نظارتی با تشکیل کمیته ای موضوع واگذاری نیشکرهفت تپه وعملکرد بیش از یک سال گذشته این شرکت را بررسی کرده و ازسازمان خصوصی سازی چگونگی  واگذاری را توضیح بخواهند. کارفرمای شرکت اعلام کرده است که جهت اشتغال جوانان طرحهای زیادی مانند پتروشیمی، کارخانه رب، زغال سازی، ام دی اف وغیره را دارد ولی عملا هیچگونه طرح اجرایی وعملیاتی را ما شاهد نبوده ایم . ( امید واریم که کارفرما دارای “ژن برتر” نباشد و گرنه می تواند با این ” ژن ”  از تسهیلات بانکی بیشتری استفاده کند ).

از زمان واگذاری تا به امروز هرروز بدهیهای شرکت افزوده تر میشود و در مقابل ایشان فقط بفکرتعدیل نیروهای دایمی بوده واخیرا نیروهای طرف قرارداد شرکت را به” پیمانکاری اقبالی” تبدیل کرده تا بهتربتوانند حقوق آنها را پایمال کنند. ما هر روز بیشترآگاه می شویم که  بی حقوقیهای ها  تنها از نیت های بد و حرص و طمع های  یک کارفرما نیست که ما هر روز بی حقوق تر و فقیر تر می شویم، بلکه این ذات نظام سرمایه داری است که این گونه برای فربه تر کردن خود، ما را به روز سیاه می نشاند. همچنین ما در جریان مبارزه یاد گرفته ایم که فقط با مقابله ومقاومت کارگران طرح های سرمایه داران خنثی می شود و در این مدت بیشتر آموختیم  که دولت  و وزارت کار، طرفدار سرمایه داران هستند، قبلا می شنیدیم که می گفتند ما از کوخ نشینان دفاع می کنیم اما الان چون خود کاخ نشین هستند پس از کاخ نشینان دفاع می کنند!!

کارگران نیشکرهفت تپه