نهادهاي همبستگي با جنبش كارگري ايران- خارج از كشور-ياد علي اشرف درويشيان يار محرومين و پيكارجوي راه آزادي گرامي باد

ياد علي اشرف درويشيان يار محرومين و پيكارجوي راه آزادي گرامي باد

 

علی اشرف درويشيان نويسنده مبارز و مردم دوست و راوي زندگي و آلام و رنج های فرودستان و زحمتكشان پس از یک دوره طولانی بیماری درگذشت. او با قلم توانايش همواره و هميشه در خدمت مردم ستمديده بود و برای همبسته نمودن فرودستان مي نوشت.

علی اشرف درويشيان از همان جواني گرفتار زندان و شكنجه شد. او  در دهه ٥٠ به دليل فعالیت‌های فرهنگي و سیاسی از آموزش و پرورش اخراج و چند بار دستگیر شد. در آخرين دستگيريش درسال ۵۴ به ۱۱ سال زندان محکوم گردید. و در گرماگرم انقلاب در  آبان ۵۷ همراه با ديگر زندانيان سياسی آزاد شد.

درویشیان در تمام عمر نويسندگی اش عليه سانسور مبارزه کرد و در پيكار براي آزادی بيان  و عدالت اجتماعي خوش درخشيد. او حتي در بستر بيماري هم از جوش و خروش باز نايستاد و در برابر رژيم ضد انساني جمهوري اسلامي  ايستاده بود و عليه صاحبان قدرت و ثروت و دشمنان مردم مي گفت. نام او به عنوان یک نویسنده مردمی که قلمش همواره درخدمت محرومان جامعه بود، در ادبیات ما جاودانه خواهد ماند.

ما درگذشت علی‌اشرف درویشیان اين نويسنده پيكارجو و بيانگر زندگي محرومين را به خانواده، دوستان، کانون نويسندگان و همه کسانی که برای برابري و آزادي مبارزه می کنند، تسلیت می‌گوئيم و خود را با آنان هم درد مي دانيم.

يادش گرامي باد

نهادهاي همبستگي با جنبش كارگري ايران- خارج از كشور

 

آبان ماه ١٣٩٦

اكتبر ٢٠١٧