یادداشت سردبیر

 یادداشت سردبیر

“من و عاطفه رجبی” تیتر نوشته ای است از مینا احدی بتاریغ ٣ دسامبر ٢٠١٦. (نوشته های مینا زیادند و ما مجبوریم تاریخ و روز را قید کنیم) مینا احدی شخصیتی آشنا است. او در فعالیتهای میدانی و در مبارزه علیه اسلام سیاسی و علیه اعدام مبارزی شناخته شده است. فعالیتهای مینا احدی در خارج از کشور انجام میشود، اما بازتاب سیاسی و تاثیرات اجتماعی این فعالیتها  در داخل ایران به منشا تاثیر مهمی علیه اعدام، دفاع از حقوق زنان، دفاع از زندانیان سیاسی، است.

در عرصه مبارزه با اسلام سیاسی بشدت انتقادی و افشاگر چهره فاشیستی اسلام سیاسی در قدرت در ایران است. حضور او در میدیای اجتماعی در نقد و افشا ماهیت و چهره فاشیستی اسلام سیاسی در آلمان، اطریش و سویس در تلویزیون و روزنامه ها با برجستگی بالایی دیده میشود.

فعالیتهای مینا احدی در جهت بهبود اوضاع اجتماعی به نفع افزایش کرامت و بالارفتن حرمت انسان در نظام جمهوری اسلامی است و در جهت گشایش سیاسی و فرهنگی مبارزه سیاسی جنبشهای اجتماعی است. در متن نوشته “من و عاطفه رجبی” که انعکاس فعالیتهای مینا احدی است ما این اقتدار و دفاع از کرامت انسانی عاطفه رجبی را میبینیم. همچنانکه در مورد کبرا رحمانپور، شهلا جاهد و ریحانه جباری ما شاهد دفاع از کرامت انسانی آنها بودیم.

«ما هم حکومت کارگری میخواهیم و هم افزایش حداقل دستمزد، هم قصد اشتراکی کردن کل وسائل تولید را داریم هم میخواهیم سن بازنشستگی پایین بیاید. هم میخواهیم علیه حکومت‌های بورژوایی قیام کنیم و هم بیمه بیکاری میخواهیم. برای ما برابری حقوقی زن و مرد مهم است، جدایی دین از دولت مهم است، سوادآموزی مهم است، بهداشت مهم است، آزادی بیان و حقوق فردی مهم است، چون لزوم اینها را از کتاب در نیاورده‌ایم بلکه در زندگی هرروزه‌مان بعنوان یک طبقه حس میکنیم. این آن وجهی از مارکسیسم است که چپ رادیکالِ غیر کارگری منفعتی در فهمیدنش نداشته است. بقول مارکس، یک خصلت مشخصه کمونیسم کارگری اینست که برای “به جلو سوق دادن کل جنبش طبقاتی” در تمام مراحل و دقایقش تلاش میکند». (تفاوتهای ما منصور حکمت)

هر درجه مبارزه علیه اعدام و برای نجات جان انسانها، هر درجه مبارزه در افشا و نقد جنبشهای اسلامی و مذهبی، هر درجه فعالیت در جهت افشای اسلام سیاسی و بدست گرفتن نقد رادیکال و کمونیستی علیه فاشیسم اسلامی در ایران سوق دادن جنبش طبقاتی ما برای محو کارمزدی، سرنگونی رژیم جنایتکار اسلامی و برای یک دنیای بهتر است.

خوانندگان کا رگر کمونیست را به خواندن نوشته مینا احدی “من و عاطفه” رجبی که روایتی است از یک کتاب منتشر شده از کشور اطریش در مورد اعدام در ایران، دعوت میکنم.

نسان نودینیان

١٥ آذر ١٣٩٥

٥  دسامبر ٢٠١٦