نگاه هفته، مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان

نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان
نسان نودینیان

شهرام فرهادی عضو کمیته یاری ( کمک رسانی) فوری باید آزاد شود!
روز پنجشنبه ٢٥ آبان ٩٦، شهرام فرهادی، فعال مدنی و محیط زیست، در حال بارگیری کمکهای مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه توسط نیروهای وزارت اطلاعات سپاه دستگیر شد.
حکومت اسلامی در شهرهای کردستان، در شیراز و تهران و ده ها شهر دیگر با جنبش همبستگی کمک رسانی درگیر است. مردم بی لیافتی و بی مسئولیتی این رژیم را تجربه کردند، دیدند که بجز دزدی و غارت زندگی و حقوق مردم کار دیگری ندارد، مردم وفتی دیدند که ده ها هزار نفر از مردم زحمتکش در شهرهای سرپل ذهاب و کرمانشاه با حادثه زلزله جان و زندکی شان تلف شده، در سطح توده ای و در صفوف چند هزار نفری سازمان کمک رسانی را راه انداختند، از کودک و سالمند زن و مرد جوان همه و همه اقدام به کمک رسانی کردند و با این کار و فعالیتهای شبانه روزی مرهمی تسکین دهنده و انسانی بر دردهای زلزله زدگان شدند. یاری و کمک های مردم شعف و امید به دنیایی متخد و انسانی را تقویت کرد. در این میان تعدادی از فعالین اجتماعی از مبتکرین این حرکت انسانی بودند، فعالین کمک رسانی محصول این حرکت عظیم انسانی هستند، نباید بگذاریم با سیاست تهدید و اخطار فعالین اجتماعی و فعالین کمک رسانی زیر فشار امنیتی حکومت اسلامی قرار گیرند. شهرام فرهادی فوری و بدون قید و شرط باید آزاد شود.
٢٨ آبان ١٣٩٦

فراخوان به همه کارگران و انسانهای شرافتمند وآزادیخواه :
همچنان در کنار زلزله زدگان (استان کرمانشاه )هستیم
کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگران ایران وفعالین کودکان کار و خیابان.
برای یاری رساندن و جمع آوری کمکهای نقدی و تامین کردن نیازهای ضروری زلزله زدگان “سرپل ذهاب وبیشتر ازصد روستای آسیب دیده دیگر ” با در اختیار گذاشتن ، شماره حساب ( شماره کارت بانکی ) فعالین کارگری از جمله :
بهنام ( اسعد ) ابراهیم زاده ، و سعید یوزی، که در منطقه حضور دارند از همه کسانی که توانایی کمک نقدی دارند میخواهیم تا کمکهای نقدی خود را به شماره ها ی که در زیر می آید واریز بفرمایند…..
شماره کارت اسعد (بهنام) ابراهیم زاده
بانک ملت
٦١٠٤ ٣٣٧٦ ٧٩٦٩ ٤٧٠١
شماره کارت سعید یوزی بانک سپه
٥٨٩٢ ١٠١٠ ٤٩٤٨ ٥٠٧٧
شماره تماس بهنام ابراهیم زاده
٠٩٣٩ ٧٩٥ ٩٥٣٦
شماره تماس سعید یوزی
٠٩٣٨ ٦٣٠ ٩٧٤٦
کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری ایران و فعالین کودکان کار وخیابان
٢٩ آبان ١٣٩٦

تجمع اعتراضی اهالی خشمگین سرپل ذهاب مقابل فرمانداری
ظهر روزسه شنبه ٢٣آبان،اهالی خشمگین سرپل ذهاب در اعتراض به عدم دسترسی به آب، نان، غذا و سایر اقلام مورد نیاز، مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.
بنا به این گزارش بیش از ٤٠ ساعت از وقوع زلزله مهیب ٧.٣ ریشتری در کرمانشاه می‌گذرد، مردم زلزله‌زده همچنان به آب سالم دسترسی ندارند و غذا نیز به طور محدود بین آسیب‌دیدگان توزیع شده‌است؛ چادر و پتو هم به تعداد افراد نبوده و همین مسئله موجب اعتراض گسترده مردم به مسئولان شده‌است.

مردم خشمگین سرپل ذهاب با تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان، خواستار توجه به نیازهای اولیه و ضروری زلزله‌زدگان شدند.
اعتراض‌کنندگان درباره دلیل تجمع خود اعلام کردند دو روز است که هیچ امکاناتی شامل آب، نان، غذا و سایر اقلام مورد نیاز در اختیار ما قرار نگرفته است. ما ساکن شهرک صدرا در خیابان نیایش هستیم؛ فرماندار سرپل ذهاب با گذشت دو روز از وقوع زلزله خودش شخصا از مناطق زلزله دیده بازدید نکرده است. به گفته آنها در خیابان نیایش واقع در شهرک صدرا بیش از ١٠٠ نفر هنوز در زیر آوار هستند و هیچ امدادرسانی برای نجات آنها صورت نگرفته است. البته نیروهای هلال احمر و ارتش مرتب به منطقه سرکشی می‌کنند، اما چون امکانات لازم برای آواربرداری را در اختیار ندارند تا کنون بی‌نتیجه مانده است.
بنا به همین گزارش، ظهر روزسه شنبه٢٣آبان،بیش از ٣٠٠ نفر در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و متاسفانه برای دریافت چادر درخواست‌های خود را مکتوب و تحویل دفتر فرمانداری می‌دهند این در حالی است که سرپل ذهاب به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و برودت شدید سرما در شب نیاز شدید و فوری بازماندگان را به این اقلام ایجاد کرده است.

تجمع اعتراضی اهالی روستاهای زلزله زده نسبت به کمبود خدمات امداد و نجات مقابل پلیس‌راه سر پل ذهاب
روزسه شنبه٢٣آبان،اهالی تعدادی از روستاهای زلزله‌زده در اعتراض به کمبود خدمات امداد و نجات در مسیر دالاهو به سر پل ذهاب، مقابل پلیس ‌راه سر پل ذهاب تجمع کرده‌اند.
به گزارش ٢٣آبان تین‌نیوز،از ساعاتی پیش مردم تعدادی از روستاهای آسیب‌دیده با تجمع در پلیس ‌راه سر پل ذهاب نسبت به کیفیت نامناسب و عدم توزیع اقلام مورد نیاز به شدت انتقاد کردند.
به گفته اهالی این روستاها، مردم این منطقه با گذشت بیش از ٢٤ ساعت از وقوع زلزله همچنان هیچ خدماتی جهت اسکان و تأمین آذوقه دریافت نکرده‌اند. تعدادی از آن‌ها با سد معبر در محور اصلی سرپل ذهاب تلاش می‌کنند تا برخی از اقلام موردنیاز خود را از کامیون‌های حامل آذوقه تأمین کنند.

بستن جاده‌های سرپل ذهاب توسط روستاییان به نشانه اعتراض
در روستاهای اطراف سرپل ذهاب عده ای از روستاییان با تجمع در جاده، راه را بر خودروهای عبوری میبندند. آنها میگویند غذا و آب نیست.

گزارشی از توزیع کمکهای مردمی و وضعیت مناطق زلزله زده
همانطور که در اطلاعیه قبلی اعلام شد کاروانی از کمکهای مردمی جمع آوری شده توسط “جامعه دفاع از کودکان کار و خیابان” و “گروه کوهنوردی نەکەرۆز” روز جمعه ۲۶ آبان با حضور در مناطق زلزله زده کمک‌های انسان ‌دوستانه شما مردم سنندج را با حضور و نظارت افراد معتمد تشکل‌های ذکر شده بطور مستقیم بدست آسیب‌دیدگان این مناطق رساند.
پیش از حرکت به سمت این مناطق با مشورت افراد بومی و کسانی که بطور مستقیم در پروسه کمک رسانی حضور داشتند تصمیم گرفته شد که تمرکز توزیع بر مناطق دورافتاده روستایی ثلاث باباجانی باشد، زیرا به دلیل صعب العبور بودن راه‌های این مناطق کمترین کمک‌های مردمی را دریافت کرده بودند.
نکته قابل اشاره و مایه خوشحالی در طول مسیر حضور و ارسال کمکهای داوطلبانه و مردمی از نقاط مختلف کشور بود که همگی به یاری آسیب دیدگان آمده بودند اما متاسفانه با توجه به عدم مدیریت و نظارت کافی، فرآیند توزیع را با مشکلاتی مواجه می سازد.
مسیرهای عبور و کمک‌رسانی ما روستاهای زیر از توابع منطقه ثلاث و باباجانی بودند:
مله بله یین، دشت بله یین، کانی کریم، تازه آباد خان محمد، پوکه عباس، دوره آسیاو، گوه ی سید محمد، مجتمع امامعلی، مله کرمینه، تپه کبود عبدالمحمد، تپه کبود گاو راه (گاری)
لازم به یادآوری است که همگی این روستاها بجز تعدادی در نقاط مرزی متحمل زیان مادی یا جانی حاصل از زلزله نشده بودند اما با توجه به فقر مضاعف حاکم بر این مناطق و شرایط بغرنج و بحرانی ناشی از زلزله و همچنین معلق بودن وضعیت خانواده ها به دلیل ترس از بازگشت به خانه هایشان بنا به نیاز هر روستا و بضاعت حاصل از کمک‌های انسان‌ دوستانه شما سعی بر تامین نیازهای این عزیزان طی چند روز آینده نیز شد. در پایان ضمن قدردانی مجدد از یاری شما مردم بزرگوار سنندج اعلام می داریم که بنا به مشاهدات افراد اعزامی به این مناطق در حال حاضر و با توجه به برودت هوا و نزدیک شدن بارندگی اقلامی چون، چادر، پتو، نایلون (برای محافظت چادر از باران) وسایل گرمایشی و نفت سفید از ضروری ترین وسایل مورد نیاز مردم این مناطق هستند و فعلا از نظر مواد غذایی به اندازه تامین نیازهایشان کمک دریافت نموده‌اند و ضروری است که تمرکز جمع آوری کمک‌های مردم بیشتر روی اقلام ذکر شده باشد.
جامعه دفاع از کودکان کار و خیابان
گروه کوهنوردی نەکەرۆز
۲۷ آبانماه ۱۳۹۶
برگرفته از کانال تلگرامی جامعه دفاع از کودکان کار و خیابان

ایسکرا ۹۱۱

Copyright © 2006 azadi-b.com