شوخان شاد شد. ما همه شادیم!

 

 

دولت مسئول تامین زندگی و رفاه خانواده “شوخان” است!
( ایسکرا 738 )

image001 ada43

خواست پدر”شوخان” ١٦ساله؛ «وزارت آموزش و پرورش شرایط ادامه تحصیل دخترم را فراهم کند»!
شوخان براخاصی، اهل روستای “کلکه” از توابع دیواندره، دو سال پیش در چهار سالگی، به خاطر سرماخوردگی به بیمارستان “امام خمینی” دیواندره مراجعه کرد و با تزریق پنی‌سیلین بدون انجام آزمایش حساسیت به آن نابینا شد.
یک تیم پزشکی جراحی چشم در بیمارستان “نور” تهران دومین عمل پیوند سلول‌های بنیادی بر روی چشم شوخان براخاصی را انجام داد. خبرگزاری تسنیم گفت: “در حال حاضر هر دو چشم شوخان پس از دو پیوندی که روی آن انجام شد، نتایج خوبی داشته به طوری که این کودک هم اینک می‌تواند اطرافیان خود را ببیند و رنگ‌ها را نیز تشخیص دهد”. عباس براخاصی، پدر شوخان با تشکر از دکتر هاشمی بابت انجام عمل، از وزارت آموزش و پرورش خواست تمهیدات و شرایط ادامه تحصیل دخترش را فرآهم کند. در همین ارتباط، حسین احمدی‌نیاز وکیل همراه خانواده‌ آقای براخاصی در صفحه فیسبوک خود نوشته؛ “متاسفانه دولت تدبیر و نهادهای دولتی حتی یک ریال به او کمک نکردند و خانواده‌ شوخان پنج ماه است زندگی خود را تعطیل و پیگیر درمان شوخان هستند”.
بازگشت بینایی به شوخان برای همه ما و کسانیکه در دو سال گذشته با شوخان و مادر و پدر او آشنایی دارند، بسیار مسرت بخش است. در نظام جنایتکار جمهوری اسلامی خطای پزشکی به ندرت ثبت میشود و خسارات ناشی از خطای پزشکی نیز همواره بی جواب است. از دو سال گذشته تا کنون مادر و پدر شوخان در موقعیت خود ویژاه ای برای مراقبت از شوخان قرار گرفته اند. در این مدت پوشش های حمایت مالی و تامین زندگی این خانواده معلق مانده و حمایت و جبران خسارت ناشی از دست دادن بینایی “شوخان” عزیز وجود نداشته است. موقعیت معیشتی این خانواده زیر صفر قرار گرفته است. اکنون با عمل جراحی موفق “شوحان” تامین زندگی و رفاه، بهداشت و همچنانکه پدر شوخان اعلام کرده فراهم کردن امکانات مناسب و با استاندارد بالا ادامه تحصیل شوخان، بعهده دولت است.
ما مردم شهر دیواندره، انسانهای شریف و آزادیخواه در این شهر را به حمایت از خانواده شوخان فرامیخوانیم.